چگونه از وازلین برای تقویت و زیبایی موی سر استفاده کنیم؟


در خانه اغلب ما حتما یک وازلین پیدا می‌شود. این محصول مصارف مختلفی دارد. وازلین دارای خواص مختلفی برای سلامت و زیبایی پوست و مو دارد.در این مقاله از وبسایت شادیما قصد داریم به خواص وازلین برای مو بپردازیم. همراه ما باشید.


وازلین چیست

خواص وازلین برای مو

برای این که به خواص وازلین برای مو بپردازیم ابتدا باید بدانیم که وازلین چیست و دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کنیم. حدود صد و شصت و یک سال است که از کشف ژله نفتی که به وازلین هم مشهور است، گذشته.

وازلین یک روغن معدنی است که در سال ۱۸۵۹ توسط شیمیدان‌ جوان بریتانیایی در پنسیلوانیا طی عملیات حفاری نفت کشف شده است. وازلین‌های امروزی تصفیه شده و اغلب بی خطر هستند اما اگر قصد خریداری آن را دارید حتما نگاهی به برچسب محصول بیندازید. استفاده از ژله نفتی تصفیه نشده ممکن است خطرساز باشد.

این ژل خواص فوق العاده ای بر پوست،مو، ناخن و… دارد. احتمالا بارها بدون این که به خوبی خواص وازلین را بدانید، آن را روی سوختگی‌ها و خشکی زدگی‌های بدنتان زده‌اید و شاهد تاثیر شگفت‌انگیزش بوده اید.

کم‌تر کسی برای درمان مشکلات مو سراغ وازلین می‌روند و اغلب ما این ژل را یک محصول مناسب پوست می‌دانیم اما بهتر است از تاثیر وازلین برای درمان مشکلات و زیبایی مو غافل نشوید!


خواص وازلین برای مو

قطعا شماهم دوست دارید موهای زیبا، ضخیم و پر پشتی داشته باشید. وازلین به عنوان یکی از موادی که اغلب در دسترس همه ماست می‌تواند خواص زیادی برای مو داشته باشد. در ادامه به خواص وازلین برای مو می‌پردازیم.

درمان موخوره با وازلین

درمان موخوره با وازلین

یکی از معضلاتی که اغلب خانم‌ها با آن مواجهند، موخوره زدن موهای بلند است‌. استفاده از اتومو، سشوار و آب داغ باعث می‌شود موی شما چربی طبیعی خود را ازدست داده و موخوره بزند.

موخوره ساقه موهای شما را خشک، شکننده و دو شاخه می‌کند. موهایتان درخشش و زیبایی قبل را نخواهد داشت و به مرور خرد و بی جان می‌شود.

یکی از درمان‌های موخوره که طرفدار چندانی ندارد، کوتاه کردن مو است. این در حالی است که اغلب طرفداران موهای بلند تمایلی به زدن حتی چند سانتی متر از موهایشان را هم ندارند! همچنین اگر موخوره صحیح درمان نشود، با کوتاهی خیلی زود نوک موها دوباره موخوره می‌زند.

وازلین درمانی می‌تواند شما را از شر موخوره‌هایتان خلاص کند. کافی است وازلین را با کمی آب مخلوط کنید و به نوک موها بزنید. یک شب صبر کنید و بعد با شامپو مو را بشویید. این درمان را مدتی ادامه دهید تا معجره وازلین برای مو را ببینید.

درمان شوره سر با وازلین

وازلین برای شوره سر

شوره سر نتیجه خشک بودن پوست کف سرتان است. اگر شما هم با این مشکل مواجه باشید قطعا بارها به خاطر دانه‌های سفید ریزی که روی لباس تیره‌تان ریخته خجالت کشیده‌اید.

استفاده از شامپوهای ضدشوره سر می‌تواند تا حدی مشکل شما را حل کند اما این دائمی نیست. اغلب وقتی دوباره موهایتان به شامپو عادت می‌کند خشکی قبل برمی‌گردد و شوره‌ها پیدا می‌شوند.

وازلین می‌تواند شوره موهایتان را درمان کند. کافی است کمی وازلین را به کف سرتان بزنید و پانزده دقیقه صبر کنید و بعد با شامپو مو را بشویید. بهتر است برای گرفتن نتیجه قطعی این درمان را چند مرحله تکرار کنید.

نرم کردن مو با وازلین

افرادی که موهای خشک و وزی دارند خوب می‌دانند و که چقدر موهای نرم و براق ارزشمند و زیباست. وازلین می‌تواند موهای شما را بدون هیچ آسیبی نرم نگهدارد. دیگر نیاز نیست نگران این باشید که با نرم کننده مو ریزش مو بگیرید.

مرطوب کردن مو با وازلین

وازلین تراپی مو

موهای خشک و مجعد نیاز به مرطوب کننده دارند. یکی از بهترین نرم کننده‌های طبیعی مو وازلین است. وازلین به مو آبرسانی می‌کند و نمیگذارد موهایتان شکننده و خرد شود. کافی است بعد از هر بار حمام، کمی وازلین را به کف دست بمالید و به مو بزنید و شانه کنید.

نکته: وازلین مرطوب کننده نیست اما سدی مقابل ازدست رفتن رطوبت طبیعی موهای شماست.

ماسک مو با وازلین

ماسک مو با وازلین

وازلین می‌تواند یک ماسک موی طبیعی برای درمان، تقویت و زیبایی مو باشد‌. یک قاشق وازلین را با یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مو بزنید.

بیست دقیقه صبر کنید و بعد از گذشت بیست دقیقه، مو را آبکشی کنید. بعد از آبکشی، مو را با شامپو سبک بشویید. هر هفته سه بار می‌تواند از این ماسک مو استفاده کنید و خاصیت شگفت انگیز آن را بر زیبایی و سلامت مو ببینید.

درمان شپش سر با وازلین

درمان شپش سر با وازلین

شاید فکر کنید دیگر خبری از شپش نیست اما هنوز که هنوزه در بسیاری مدارس و مهد کودک‌ها ممکن است شپش شایع شود. پس بهتر است حداقل یک درمان مفید برای ازبین بردن شپش‌ها را بلد باشید.

اگر روی سر خود یا فرزندتان این موجودات مزاحم را دیدید، می‌توانید سر را با وازلین ماساژ دهید و بعد یک کلاه پلاستیکی را روی سرتان بکشید. بعد از دو ساعت مو را آبکشی و با شانه دندانه ریز، شانه کنید. با این کار شپش‌ها ازبین می‌روند.

تسریع رشد مو با وازلین

مو بلند و زیبا با وازلین

تجربه افرادی که وازاین را راهی برای زیبایی مو می‌دانستند این است که یکی از خواص وازلین، تسریع رشد مو است. داشتن موهای زیبا و بلند آرزوی خیلی‌هاست.

برای رسیدن به این آرزو می‌توانید یک نخود وازلین را به کل سر ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت به خوبی بشویید


تقویت ابرو با وازلین

تقویت ابرو با وازلین

وازلین فقط برای موهای سر مفید نیست. استفاده صحیح و مداوم این روغن تاثیر زیادی بر پرپشت شدن ابرو‌های شما دارد.

اگر دلتان ابروهای پرپشت و هاشوری می‌خواهد، کافی است به مدت ۲ ماه، هرشب کمی وازلین را به ابروهایتان بزنید و با برس ابرو ماساژ دهید. صبح روز بعد ابرو را بشویید.

برای شستن ابروها با خشونت رفتار نکنید، این کار باعث ریزش ابرو می‌شود. کافی است برس ابرو را به کمی شامپو بچه آغشته کنید و چند بار روی ابرو بکشید. بعد از چند هفته شاهد پرپشت شدن ابروهایتان خواهید بود.


تقویت مژه با وازلین

تقویت مژه با وازلین

مژه تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دارد. استفاده از ریمل‌های حجم دهنده و پرنگ کننده مژه راه موقت و آسیب‌زایی است که در بسیاری مواقع خود باعث ریزش مژه می‌شود.

همچنین فرمژه که از دیرباز برای فر کردن و حالت دادن به مژه رایج بوده، باعث سست شدن ریشه مژه، شکستن مژه از وسط و ریختن آن خواهد شد.

برای آن که مژه‌های ضخیم و زیبایی داشته باشید، هر شب چند قطره وازلین را روی مژه ها بمالید. در کوتاه‌ترین زمان بدون استفاده از قطره و داروهای تقویت مژه گران قیمت، مژه هایتان تقویت می‌شود.


چطور وازلین را از مو بشوییم؟

شستن موها بعد از وازلین تراپی کار آسانی نیست. اگر از وازلین استفاده مرتب و دائمی دارید باید خوب بدانید که چطور می‌توانید اثر آن را از موهایتان ازبین ببرید‌. برای شستن وازلین از مو بهترین راه استفاده از آب گرم و شامپو است.

فراموش نکنید که نباید حجم زیادی از وازلین را برای درمان استفاده کنید و اغلب به اندازه یک نخود کافی است و بیشتر از آن باعث می‌شود موهایتان چرب باقی بماند و برای شستن آن، دوباره به موهایتان آسیب می‌زنید.

در شستشوی مو بعد از وازلین تراپی، هرگز نباید از آب داغ استفاده کنید. آب داغ چربی طبیعی موهای شما را نیز ازبین می‌برد و باعث خشکی و شکنندگی آن خواهد شد.

اگر شامپو نتوانست وازلین را از موهای شما پاک کند، بهتر است جوش شیرین را هم امتحان کنید.

همچنین، یک قاشق سرکه نیز می‌تواند همین اثر را بر موهایتان داشته باشد و علاوه بر ازبین بردن چربی، باعث درخشندگی موهایتان شود.


نکاتی که باید درباره استفاده از وازلین بدانید

  • اگر حساسیت دارید بهتر است از وازلین عطر دار استفاده نکنید‌. اسانس‌هایی که به وازلین اضافه می‌کنند ممکن است برای شما آسیب‌زا باشد.
  • از وازلین بدون برچسب بهداشتی مطمئن استفاده نکنید.
  • اگر پوست سرتان چرب است، وازلین چربی را تشدید می‌کند. پس بهتر است فقط ساقه مو را وازلین تراپی کنید.
  • اگر موخوره دارید از وازلین تراپی به صورت روزانه استفاده کنید.
  • اگر مژه‌هایتان گل‌مژه می‌زند از وازلین استفاده نکنید.
  • مراقب باشید وازلین داخل چشم‌ها نشود.
  • هرگز وازلین را بدون شستشو رها نکنید، این کار باعث تجمع آلودگی‌ها خواهد شد.