رابطه جنسی پیش از ازدواج و چیزهایی که باید بدانید!


دوست شدن قبل از ازدواج

چه در فرهنگ غنی ایران و چه در دین ما به این مسئله اشاره شده است که از رابطه جنسی قبل از ازدواج نداشته باشید، احتمالاً تنها گناه بودن و یا شکستن اصول فرهنگی دلیل قانع کننده و مانعی برای بسیاری از افراد نخواهد بود.

در این مقاله قصد داریم به آثار مخرب رابطه جنسی قبل از ازدواج بر روی افراد بپردازیم و آثار آن بر روی دختران و پسران جوان را بررسی کنیم.

زمانی که با فردی در خارج از دایره ازدواج وارد رابطه جنسی میشوید این مسئله از نظر حقوقی ممکن از تبعاتی برای شما داشته باشد. امروزه بسیاری از مردم جهان بدون ازدواج رابطه جنسی برقرار می کنند.

در حقیقت، رابطه جنسی پیش از ازدواج آنقدر شایع شده است که به نظر می رسد بسیاری از افراد این واقعیت را فراموش کرده اند که ممکن است عوامل منفی در ارتباط با آن وجود داشته باشد.

رابطه قبل از ازدواج

اگر چه تعهد به حفظ خود از روابط مانند پیش نیست اما هنوز هم جوانان زیادی به اصول دینی، مذهبی و فرهنگی پایبند هستند. بسیاری از افراد فکر میکنند ایجاد رابطه جنسی سبب اجبار طرف مقابل برای ازدواج با آنها میگردد در صورتی که اینگونه نیست.

اگر فردی واقعا به شما اهمیت دهد به طور حتم به نظر شما در رابطه به اینکه قصد رابطه جنسی قبل ازدواج ندارید اهمیت می دهد.


ارزیابی دوستی

دوستی قبل از ازدواج

دختر و پسر زمانی که به قصد آشنایی برای ازدواج به یکدیگر دوست میشوند بهتر است که راجع به همه مسائل مهم زندگی با هم صحبت کنند. اما صحبت راجع به مسائل جنسی یا ورود به آن باعث میگردد تا تمام وقت شما در مورد این مسئله بگذرد و از تمرکز بر روی مسائل اصلی خارج شوید.

استرس ناشی از یک رابطه پنهانی باعث میشود که شما نتوانید احساس واقعی طرف مقابل خود را درک کنید.

هیچ کس نمی خواهد با کسی ازدواج کند که فقط با او بخوابد. در تمام کتب مقدس رابطه پیش از ازدواج به شدت نهی شده است. رابطه جنسی در دوران آشنایی در اغلب اوقات باعث میگردد که شما از مسئله اصلی که زندگی مشترک است دور شوید.

بهتر است در دوران دوستی بر روی کشف میزان تعهد، علاقه، پایبندی و مسئولیت پذیری طرف مقابل تمرکز کنید.

در مقاله آشنایی سنتی بهتر است یا مدرن؟ به بررسی دو مدل آشنایی دختر و پسر پرداخته ایم.


دلیل افزایش ارتباطات خارج از ازدواج

هزینه بالای ازدواج

در گذشته ازدواج راحت تر بود، فرد بعد از رسیدن به سن مشخصی با کمک خانواده خود ازدواج میکرد. امروزه با وجود مشکلات اقتصادی، مالی، کاری، هزینه های بالای ازدواج، افزایش توقع زوجین و … سن ازدواج بالاتر رفته و با وجود راه های ارتباطی و اطلاعاتی بیشتر جوانان به دنبال برطرف کردن نیاز های خود خارج از رابطه ازدواج هستند.

اگر چه بسیاری از افراد برای برطرف کردن نیاز های و هوس های خود به دنبال رابطه های زود گذر و بدون تعهد هستند. غالبا جوانان به علت مشکلات پیش روی امر ازدواج و فشار جسمی و روحی به این روابط تن می دهند.


چطور درخواست رابطه جنسی رو رد کنم؟

نه گفتن به رابطه

بهتر است به این مسئله به صورت جنسیتی نگاه نکنیم. چون چه دختر و چه پسرها به علت اینکه توانایی نه گفتن را نداشته اند ناچارا به رابطه قبل از ازدواج تن داده اند. اگر قصد رابطه جنسی را به هر علتی ندارید پس توانایی نه گفتن را پیدا کنید.

اگر کسی واقعا شما را دوست داشته باشد، قصد ایجاد مشکل برای شما را ندارد و تبعات ناشی از این رابطه را برای شما در نظر میگیرد.

ازدواج با دوست دختر و طلاق

اگر چه امروزه ازدواج های سنتی مانند قبل رواج ندارد و قالب ازدواج ها در دوران آشنایی و دوستی تحت عنوان دوست دختر یا دوست پسر تشکیل میشود. اما بایستی همیشه اولویت ها و محدودیت های خود را در دوستی برای طرف مقابل خود مشخص کنید.

همیشه در رابطه دو نفره برای طرف مقابل خود مشخص کنید که تا چه حد اجازه نزدیک شدن به شما و حریم شخصیتان را دارد.

داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر مذاهب

ازدواج مذهبی

بحث در مورد اینکه آیا رابطه جنسی پیش از ازدواج خوب یا بد است یا وجود هرگونه اثرات منفی آن، در تمام کتاب های مقدس نظیر قرآن، انجیل، تورات و … آمده است. قرآن به همه ما توصیه می کند که از این نوع رابطه جنسی خودداری کنیم. حتی دیگر مذاهب مهم مانند مسیحیت ، یهودیت مردم را به جلوگیری از رابطه جنسی قبل از ازدواج توصیه می کند.

صرف نظر از فواید زیاد رابطه جنسی که در محور ازدواج صورت میگیرد، بحث در مورد اثرات مخرب این نوع رابطه جنسی از بین نمی رود. ازدواج را می توان به عنوان اتحاد (اتحاد حقوقی) بین زن و مرد تعریف کرد که در آن تصمیم می گیرند در کنار هم زندگی کنند و زندگی خود را در کنار هم بگذارنند و همچنین از نظر جنسی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.


معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج

رابطه جنسی قبل از ازدواج معایب بیشماری دارد که بسیاری از آنها غیر قابل جبران هستند. در زیر قصد داریم به برخی از آنها بپردازیم.

تأثیر رابطه جنسی قبل از ازدواج بر فرد قطعاً مشکلات متعددی از قبیل احتمال دچار شدن به بیماریهای مقاربتی را افزایش میدهد زیرا شریک جنسی شما ممکن است رابطه دیگری به جز رابطه با شما داشته باشد، برخی از تأثیرات منفی رابطه جنسی قبل از ازدواج شامل خطر بیماریهای مقاربتی، خطر اعتیاد به رابطه جنسی و همچنین اثرات منفی سقط جنین و حاملگی های ناخواسته است.

حاملگی ناخواسته

بارداری ناخواسته دوست دختر

با برقراری رابطه قبل از ازدواج ممکن است فرد به طور ناخواسته باردار شود. در برخی موارد ممکن است شما مجبور به سقط جنین و عوارض ناخواسته ناشی از آن شوید و در مواردی مجبور به ازدواج به خاطر فرزند میشوید. ممکن است این ازدواج نابهنگام و اجباری در نهایت موفق نباشد و برای شما مشکلات متعددی از جمله عدم تفاهم را فراهم آورد.

وابستگی عاطفی کاذب

برقراری رابطه جنسی در دوران آشنایی و دوستی سبب وابستگی عاطفی به طرف مقابل میشود. در نهایت ممکن است سبب انتخاب نامناسب شریک زندگی و عدم تحمل عاطفی / عدم آمادگی (جسمی ، فکری ، مادی یا عاطفی) برای شروع زندگی گردد، زیرا ممکن است شخص مورد نظر شما تجربه کافی برای زندگی مشترک را نداشته باشد.

خیلی اوقات افرادی که به رابطه جنسی قبل از ازدواج به ویژه در دوران نوجوانی با دوست دختر یا دوست پسر خود دارند ممکن است شرایطی بسیار بدی پیدا کنند و بیماری های مقاربتی و استرس های زیادی را پشت سر بگذارند حتی ممکن است با حاملگی زود هنگام آینده تحصیلی و کاری خود را نابود سازند.

ازدواج اجباری

Related image

در فرهنگ و مذهب ایرانی رابطه جنسی قبل از ازدواج مورد پذیرش نیست. در نتیجه ممکن است در مواردی منجر به ازدواج اجباری بین زوجین گردد. معمولا در زوجینی که بالاجبار با یکدیگر به علت از دست دادن بکارت ازدواج کردند میزان خیانت و طلاق بالاتری دیده شده است. بهتر است دختران و پسران در دوران آشنایی و دوستی از رابطه جنسی خارج از ازدواج خوداری نمایند.

عدم رضایت از همسر و یا خیانت

خیانت به همسر

ایجاد رابطه جنسی قبل از ازدواج با وجود عدم تعهد سبب تنوع طلبی میگردد در نتیجه ممکن است فرد حتی بعد از ازدواج نتواند به همسر خود متعهد باشد و به وی خیانت کند. داشتن رابطه های جنسی قبل از ازدواج سبب میگردد شما همواره همسر خود را به لحاظ جنسی و جسمی با دوست دختر یا دوست پسر سابق خود مقایسه کنید.

با توجه به وجود طرز فکر های متعدد در جوامع سنتی ممکن است رابطه شما در نهایت به ازدواج ختم شود اما همواره شریک زندگی شما فکر کند که مبادا شما قبل از ازدواج با او، با شخص دیگری جز او نیز رابطه داشته است، زیرا اگر برای شما مشکلی از این نظر وجود نداشته پس امکان ارتباط با فردی جز او نیز وجود دارد.

همین مسائل باعث شکاک شدن و سست شدن بنیان خانواده میشود.


آسیب های اجتماعی رابطه قبل از ازدواج

در جامعه امروز تقابل بین مدیرنیته و سنت وجود دارد. ممکن است دوست پسر شما در دوران آشنایی و دوستی از شما بخواهد که با وی رابطه جنسی داشته باشید، در صورتی که همین فرد ممکن است زمانی که قصد ازدواج داشته باشد بخواهد با همسری ازدواج کند که به اصطلاح آفتاب و مهتاب ندیده باشد. در چنین جامعه ای بایستی فرد به خودش و آینده اش متعهد باشد.

رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث میگردد همیشه بخشی از خاطره آن رابطه با شما بماند. با یادآوری آن خاطره بعد از ازدواج به نوعی شما به شریک زندگی خود خیانت میکنید. چه بسا حتی برخی از روابط و خاطره ها باعث برگشت و سوق یافتن شما به سمت دوست دختر یا دوست پسر سابق شما گردد.

سخن پایانی

اگر چه ممکن است برقراری رابطه جنسی برای شما تعهدی به همراه نداشته باشد، اما معمولا با آثار مخربی در آینده شما همراه است. رابطه جنسی قبل از ازدواج حتی اگر به ازدواج ختم گردد باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد. حتی اگر از حاملگی زودرس، بیماریهای مقاربتی و ازدواج ناخواسته چشم پوشی کنیم مسائل مختلف و متعددی وجود دارند که زندگی شما را تحت شعاع قرار میدهند.

با توجه به نقش برجسته خانواده در شکل گیری این نوع روابط جنسی، لازم است خانواده ها تربیت و پشتیبانی بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و همچنین جنبه های مختلف آن را برای فرزاندان خود شرح دهند.

در این مقاله به بررسی روابط قبل از ازدواج پرداختیم. شما هم میتوانید نظرات و تجارب خودتان را از طریق بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

مطلب پیشنهادی :
معیارهای ازدواج موفق چیست؟ (راهنمای کامل انتخاب همسر)