با این 8 راهکار عشق خود را از راه رفته بازگردانید + متن های دعای بازگشت معشوق


بهترین راه های برگشت عشق

چگونه معشوق خود را از راه رفته یا نرفته بازگردانیم؟ چطور عشق آتشین گذشته را زنده کنیم و از دور شدن بیش از اندازه او جلوگیری کنیم؟ چجوری و با چه روش هایی روحی تازه به عشق خود دهیم؟ دعای بازگشت معشوق چیست و با ذکر چه آیاتی می توانیم به بازگشت او امیدوارتر شویم؟ در این پست از وبسایت شادیما به دنبال پاسخی برای این سوالات هستیم.

انگار همین دیروز بود که با او آشنا شدید و دلتان را به دریا زدید و عاشق شدید. جز به‌جز لحظاتی که در ابتدای رابطه‌تان در کنار یکدیگر رقم زدید را به خاطر دارید و با خود می‌گویید کاش جایی از این فیلم زندگی، دکمه‌ای برای مکث داشت تا همیشه رابطه‌تان مانند شروع تازه و سرحال می‌ماند. زمان زیادی از رابطه‌تان نمی‌گذرد اما گویا همه‌چیز فرق کرده است. از لبخندهای ساده تا آغوش‌ها و حرف‌های عاشقانه. با خودتان می‌گویید: نکند برای او کافی نبوده‌ام و اکنون بار سفر بسته است؟

اگر شما نیز در ذهنتان میزبان چنین مکالمات و خاطره بازی‌هایی هستید، وقتش رسیده است که کمی به بخش پردازشگر ذهنتان استراحت بدهید. رابطه احساسی مانند زندگی است. اوجش همان زمانی است که شما حس می‌کنید خالص‌ترین عشق را صاحب شده‌اید و در مقابل قعر آن هنگامی است که احساس می‌کنید هیچ‌چیز مانند سابق نیست و معشوقتان قصد دارد از این رابطه خارج شود. اگر حس می‌کنید که رابطه‌تان به این نقطه رسیده است، نگران نباشید.

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به کمکشان، معشوقتان را از گذشتن و رفتن و پیوستن به رابطه‌ای دیگر منصرف کنید. در ادامه مطلب به این راه ها می پردازیم. علاوه بر این روش ها می توانید چند نمونه متن دعای بازگشت معشوق را نیز مطالعه کرده و از این روش نیز استفاده کنید.


دلیل رفتن معشوق چیست؟

هر رابطه احساسی در ابتدا، روند صعودی دارد. در ابتدا، شما زمان بسیاری برای شناخت یکدیگر می‌گذارید، دائماً با یکدیگر چت می‌کنید، قرار می‌گذارید و زیباترین خاطرات را در کنار هم می‌سازید. در میانه راه اما همه‌چیز تغییر می‌کند و روند رابطه‌تان نزولی می‌شود. این اتفاق تا حدودی طبیعی است اما برای جلوگیری از نابودی عشقتان باید دنبال دلیل بگردید.

همه عوامل و دلایل ممکن را بررسی کنید. اگر جایی خطایی کردید که ممکن است او را آزرده کرده باشد، پیگیر شوید. ممکن است در حواشی عشق شما، اتفاقاتی رخ‌داده باشد که در رابطه‌تان تأثیر گذاشته است. برای مثال ممکن است پارتنرتان درگیر اتفاقات تلخ یا خانواده‌اش شده باشد.

اگر احساس می‌کنید که ممکن است او تاروپود احساساتش را به رابطه دیگری گره‌زده باشد، بدون اینکه به حریم خصوصی‌اش خللی وارد کنید، علت را جویا شوید.


چطور این دلیل یا مانع را رفع کنم؟

حالا که متوجه شدید دلیل اصلی یا احتمالی را که باعث شده است که معشوقتان ازنظر احساسی از شما فاصله بگیرد، شناخته‌اید، وقت آن رسیده است که راجع به آن صحبت کنید. صحبت کردن در شرایط مناسب و با استفاده از جملات آرام و بدون تنش حتی می‌تواند خود به‌تنهایی عشق شما را نجات دهد.

هنگامی‌که می‌خواهید با او در این مورد صحبت کنید، از جملاتی مانند:” من متوجه شده‌ام که تو دیگر مرا دوست نداری، شاید به یک نفر دیگر علاقه‌مند شده‌ای، تو خودت می‌دانی که من بدون تو خواهم مرد” و امثال این جملات استفاده نکنید. بلکه بهتر است بگویید” من واقعاً خوشحالم که با تو هستم اما مدتی است که حس می‌کنم از هم دورافتاده‌ایم، دوست دارم اگر مشکلی برایت پیش‌آمده باهم حلش کنیم.” این باعث می‌شود که معشوقتان حس کند که شما پشتیبان او هستید. پس به حرف‌های او بامحبت گوش دهید و سعی نکنید صحبت‌های او را قطع کنید یا جبهه بگیرید.

معشوقتان ممکن است از شما ناراحت باشد. پس خودتان را جای او بگذارید و تا جایی که حق با اوست، اشتباهات خود را بپذیرید و حالت تدافعی به خود نگیرید. یادتان باشد که شما عاشق پارتنرتان هستید و می‌خواهید رابطه ازدست‌رفته‌تان را ترمیم کنید پس با ایجاد تنش، تیر خلاص را به رابطه خود شلیک نکنید.


به جای نقد از او تعریف کنید!

در ابتدای رابطه‌تان، شیفته کدام خصوصیات پارتنرتان شدید؟ چه چیزهایی نظر شما را نسبت به او جلب می‌کرد؟ گاهی ممکن است توجه شما نسبت به همین ویژگی‌ها و خصوصیات کم شده باشد. آن‌ها را به خاطر آورید و به خاطر آن‌ها از پارتنرتان تشکر کنید.

بدون شک همه ما نقاط قوت و ضعفی داریم. شاید شما نیز پس از مدتی متوجه وجود نقاط قوتی در پارتنرتان شده‌اید یا دیده‌اید که او در انجام کارهایی بسیار بی‌نظیر است. به این نقاط قوت توجه و از پارتنرتان تعریف کنید. گرچه اخیراً او به‌اندازه کافی خوب نبوده است اما اگر می‌خواهید رابطه‌تان را نجات دهید باید کمی انرژی مصرف کنید. البته این بدان معنا نیست که به او التماس یا از او عذرخواهی کنید. این بدان معناست که فقط به نقاط روشنی که معشوقتان دارد، بیش‌ازپیش توجه کنید و آن را به رویش آورید.

بازگشت معشوق

اول شما کوتاه بیاید

گاهی پیش می‌آید که خودخواهی و غرور سبب تنش در رابطه شود. بسیار پیش‌آمده است که طرفین در تصمیم‌گیری‌های مختلف سعی داشته‌اند که نظر خود را غالب کنند و ناخودآگاه باعث دوری از هم شده‌اند. نکته اینجاست که کمی فداکاری یکی از طرفین نه‌تنها می‌تواند فاصله‌ها را کم کند، بلکه حتی معشوقتان نیز از راه‌رفته بازمی‌گرداند.

اگر او هنگام تصمیم‌گیری‌ها نظر شما را نمی‌پرسد، سازش کنید اما نه به این معنا که رابطه خود را به رابطه ارباب و برده تبدیل کنید. همان‌طور که گفتیم کمی فداکاری کنید نه همیشه (گاهی سازش کنید نه دائم). در حقیقت سعی کنید به‌گونه‌ای فداکاری کنید که پارتنرتان هم متوجه آن شود. برای مثال اگر مجبور شدید به خاطر او، یک قرار ملاقات را کنسل کنید، سریعاً وارد فاز تدافعی نشوید و از طرفی سریعاً نیز زیر بار حرف او نروید.

متعادل رفتار کنید. گرچه بسیار سخت است با کسی که نسبت به شما کمی سرد شده است، سازش کرد اما اگر می‌خواهید رابطه‌تان را از سقوط نجات دهید، کمی صبوری در این زمینه الزامی است.


انتظاراتتان را کم کنید و مستقل باشید

شاید با خودتان فکر می‌کنید که اگر معشوقتان علاقه بیشتری به شما نشان می‌داد یا وقت بیشتری را صرف گپ زدن با شما می‌کرد، وضعیت رابطه‌تان به‌گونه‌ای دیگر بود. اگر این‌گونه است باید بگوییم که شما وابسته شده‌اید و همین ممکن است سبب تضعیف رابطه‌تان شده باشید. درحالی‌که برای داشتن یک رابطه همیشه در اوج شما باید بتوانید شادی و نشاط خودتان را وابسته به اشخاص و شرایط ندانید و اصطلاحاً ازنظر عاطفی مستقل باشید.

در حقیقت اگر به همسر یا معشوقتان وابسته شده باشید، یک‌ بار سنگین را بر دوش او گذاشته‌اید که دیر یا زود از آن شانه خالی خواهد کرد. پس خودتان را مسئول تأمین آسایش و آرامش خود بدانید نه کسی که با او وارد رابطه می‌شوید. مثبت نگر باشید و بدانید که قرار نیست همیشه همه شرایط بر وفق مراد شما باشد. واقع‌گرا باشید و از خیال‌پردازی و سرزنش معشوقتان بپرهیزید.


توجه خود را بیشتر کنید

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که شاید معشوقتان از کمبود توجه شما، سرد و نسبت به رابطه‌تان بی‌انگیزه شده است؟ وقتش رسیده است که نشان دهید همچنان به او توجه دارید. البته به این معنا نیست که فقط از جیب خود مایه بگذارید. یک مقدار انرژی و وقت برای او صرف کنید، یک روز مرخصی بگیرید و با او قرار یک سفر یک‌روزه را بچینید.

البته دقت کنید که قرار نیست نهال پژمرده با یک روز توجه و صرف انرژی به حالت اول خود بازگردد. پس هرروز باید به آن رسیدگی کنید و زمانی را بدان اختصاص دهید تا کم‌کم همه‌چیز شکل قدیمی و تازه خود را پس بگیرد. قطعاً علایق مشترکی بین شما و شریکتان وجود دارد. آن‌ها را به یک روتین تبدیل کنید، برای مثال باهم غذا درست کنید، فیلم ببینید یا حتی پیاده‌روی کنید. این روتین‌ها می‌تواند حس بهتری را در پارتنرتان ایجاد کند.


بیشتر عاشقی کنید

آخرین دفعه‌ای که او را تشویق کرده‌اید را به یاد دارید؟ آخرین باری که به او گفته‌اید” دوستت دارم” چطور؟ اگر زمان زیادی از این دو کار می‌گذرد، وقتش رسیده است که او را شگفت‌زده کنید. با او به قدیم‌ها سفر کنید، او را به اولین روزها و مکان‌هایی که باهم بودید ببرید و علاقه‌تان را بروز دهید. او را در آغوش بکشید و این کار را به یک روتین برای خودتان تبدیل کنید.

بازگشت معشوق همیشه به معنای ترک رابطه نیست، ممکن است عشق شما در کنارتان باشد ولی نباشد، روح او، فکر او و مهم تر از همه قلبش با شما نباشد. پس سعی کنید عشق خود را مانند نرم افزارهای موبایلتان آپدیت نگه دارید چون قطعا ارزشش را دارد.


علاقه خود را بروز دهید

شاید عجیب به نظر برسد اما گاهی پیش می‌آید که خود ما زیاد تمایل به ابراز علاقه‌مان نداریم. اینجا دقیقاً همان نقطه حساسی است که باید نسبت به آن آگاه باشید. هرگاه دچار این احساس شدید به خودتان برعکسش را تلقین کنید و او را در تماس‌های تلفنی بسیار صمیمانه و گرم صدا بزنید، حتی اگر حس می‌کنید که به‌اندازه کافی حس دوست داشتن او در شما وجود ندارد.

بازگشت معشوق

این‌ها تمام روش‌هایی است که برای عشق ازدست‌رفته یا کم‌رنگ شده می‌تواند مؤثر باشد اما اگر می‌خواهید در این راه، از خداوند متعال نیز کمک بگیرید، دعاهای بسیار زیادی برای بازگشت معشوق وجود دارد. در حقیقت این ادعیه، برای زمانی است که معشوقتان از شما دور شده است و شما همچنان می‌خواهید او بازگردد:


دعا برای بازگشت فوری معشوق

« فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم »

این متن دعای بازگشت معشوق را می بایست را در یک روز و به‌صورت فوری 1000 مرتبه خوانده شود. در واقع سعی کنید فاصله ای بین خواندن آن نیندازید و در یک مرتبه انجام دهید.


آیۀ الکرسی، کلیدی برای گشایش در رابطه شما

اما اگر دنبال یک دعای تضمینی برای بازگشت معشوق خود از راه‌رفته هستید، بهتر است آیۀ الکرسی را پس از نمازهای یومیه خود بخوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم. اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ. لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ. مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ. وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء. وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا. وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ. لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ. فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤمِن بِاللّه. فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا. وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ. اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ. وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ. یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ. أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ. صدق الله العلی العظیم


دعای بازگشت معشوق که از شما دور شده

اگر معشوقتان از شما دورافتاده است، این دعا را در هنگام ظهر زیر آسمان بخوانید:

« ویَسْأَلُونَکَ عَنِ الْجِبَالِ فَقُلْ یَنسِفُهَا رَبِّی نَسْفًا فَیَذَرُهَا قَاعًا صَفْصَفًا لَا تَرَى فِیهَا عِوَجًا وَلَا أَمْتًا »


دعایی معجزه آسا برای بازگشت معشوق

گاهی پیش می‌آید که دنبال یک معجزه برای بازگشت معشوق هستیم. این دعا می‌تواند مثل یک معجزه باشد، فقط کافی ست آن را 7 مرتبه و به نیت بازگشت معشوقتان بخوانید:

« وَتِلْکَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَنْ نَشَاءُ إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ. وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ کُلًّا هَدَیْنَا وَنُوحًا هَدَیْنَا مِنْ قَبْلُ وَمِنْ ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَى وَهَارُونَ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ. وَزَکَرِیَّا وَیَحْیَى وَعِیسَى وَإِلْیَاسَ کُلٌّ مِنَ الصَّالِحِینَ. وَإِسْمَاعِیلَ وَالْیَسَعَ وَیُونُسَ وَلُوطًا وَکُلًّا فَضَّلْنَا عَلَى الْعَالَمِینَ. وَمِنْ آبَائِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ وَإِخْوَانِهِمْ وَاجْتَبَیْنَاهُمْ وَهَدَیْنَاهُمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ. ذَلِکَ هُدَى اللَّهِ یَهْدِی بِهِ مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَلَوْ أَشْرَکُوا لَحَبِطَ عَنْهُم مَّا کَانُوا یَعْمَلُونَ »

ادعیه زیادی بدین منظور وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید ولی مواردی که در این مطلب برای شما عنوان شد از نمونه های برجسته “دعای بازگشت معشوق” محسوب می شود که بیشتر مورد توجه و تاکید بوده است و طبق روایات تاثیر بسیار بیشتری در این زمینه دارد.

لطفا توجه کنید که خواندن ادعیه و دعاهای مختلف شاید در نظر برخی از افراد مربوط به گذشته بوده و تاثیر زیادی نداشته باشد ولی طبق علم امروز نیز فکر کردن زیاد به فردی می تواند او را به سمت شما جذب نمایید. کمی فکر کنید، چندبار شده است که به فرد خاصی فکر کرده اید و ناگهان او زنگ زده یا پیام داده است؟

پس در مورد ادعیه و مواردی مشابه که تاثیر آن به چشم قابل مشاهده نیست نمیتوان پیشداوری کرد و اینکه شما مهر کسی را به اندازه ای در دل داشته باشید که حاضر شوید برای او دعا کنید و مدارم به او فکر کنید می تواند قدرتی داشته باشد که شاید در درک بشری نمی تواند بگنجد. امیدواریم که با مطالعه این روش ها و انجام آن ها و با خواندن متن های دعای بازگشت معشوق به خواسته دل خود رسیده و زندگی شادی داشته باشید.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید یا روش هایی را میشناسید با ما در میان بگذارید.