هرگز با مردانی که این 12 ویژگی را دارند ازدواج نکنید! (خانم ها بخوانند)


با این مردان هرگز ازدواج نکنید

اگر می خواهید ازدواج موفقی داشته باشید به پاسخ این سوالات دقت کنید. کدام ویژگی ها را در مردان باید جدی بگیریم؟ ازدواج با کدام مردها اشتباه است؟ کدام خصوصیات در مردها تغییر نمی کند؟ چه رفتارهایی را باید جدی بگیریم؟ در این مقاله از وبسایت شادیما به شما می گوییم که با کدام مردها ازدواج نکنید!

ازدواج یک تعهد رسمی و قراردادی اجتماعی_حقوقی بین دو نفر است که زندگی آنها را از نظر قانونی اقتصادی و عاطفی پیوند می دهد. در توافقنامه عقد و ازدواج زوج تا زمان جدایی نسبت به یکدیگر تعهدات قانونی دارند.

ازدواج همچنین به روابط جنسی در جامعه مشروعیت می‌بخشد و به عنوان نقش اساسی در حفظ اخلاق و تمدن تلقی می‌شود. ازدواج تعهدی جدی است، بنابراین شما باید با فردی که بیشترین تناسب را با خودتان دارد ازدواج کنید، کسی که بتوانید در سختی ها و شادی ها روی او حساب کنید.


قبل از هر چیزی میخواهیم بدانیم با چه افرادی نباید ازدواج کنیم؟

ازدواج نکنید

مردان همیشه شکست خورده

از خودتان بپرسید آیا او از کارش راضی است؟ آیا پولش را بد خرج می کند؟ آیا مدیریت درستی بر روی دارای هایی خود دارد یا فردی ولخرج و بی ملاحظه است که حساب کارهای خودش را هم ندارد.

این بدان معنا نیست که شما فقط باید با پولدارها ازدواج کنید. بلکه بیان می کند:شما باید مسئولانه ازدواج کنید، با مردی که بتواند بلند مدت فکر کرده و حداقل مقداری از پول خود را پس انداز کند. فردی که از هوش مالی برخوردار باشد به راحتی می تواند بین دخل و خرج خود تعادل ایجاد کرده و آینده نگر باشد.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید رابطه خودتان را با کسی جدی تر کنید یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که شخص مورد نظر چگونه پول خود را مدیریت می کند.

برای آنکه بدانید مسائل مالی چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند مطلب ” معیارهای ازدواج موفق” را مطالعه کنید.

با مردانی که به مادرانشان وابسته اند ازدواج نکنید!

این افراد مناسب ازدواج نیستند. شما در صورت ازدواج با این افراد همیشه در حال رقابت با مادر او هستید، او همیشه شما را با مادرش مقایسه می کند. مادری که از نظر او هیچ اشتباهی مرتکب نمی شود!!

 این مردان از شما انتظار دارند که از آنها مراقبت کنید، درست همانند مادرانشان. گاهی ممکن است از شما بخواهند مانند مادرشان لباس بپوشید! همچنین جزئیات کارهای روزمره شان را تماما برای مادرانشان تعریف می‌کنند.

این افراد تنها جایی که بعد از مشاجره با شما به آنجا روی می‌آورند، خانه مادرشان است. در حقیقت شما با مادر او ازدواج میکنید! چنین مردانی که هنوز تکیه گاه خودشان را مادرانشان می‌دانند، قطعاً نمی‌توانند تکیه گاه خوبی برای شما در زندگی مشترک باشد.

مردان همیشه ناراضی و نق نقو

مردان همیشه ناراضی و نق نقو

مهم نیست که چه اتفاقی می افتد و یا در چه شرایطی هستید آنها همیشه چیزی برای شکایت دارند. ازدواج با شخصی که همیشه ناراضی و شاکی است اصلا کار هوشمندانه ای نیست.

شما اکثر اوقات مجبورید به شکایت‌های او گوش بدهید و روزهایی را در زندگی پشت سر بگذارید که او در حال سرزنش مداوم شما و اطرافیانتان است. چنین افرادی عموماً اقدامی برای تغییر شرایطی که از آن رنج می برند نمی کنند. بنابراین به هیچ وجه همسران ایده‌آلی نیستند.

فرد همیشه ناراضی مدام در حال انتقاد کردن است نه حل مشکل یا گذشتن از آن. این افراد بسیار خطرناک و بی مسئولیت اند و این موضوع روح و روان شما را آزار خواهد داد

با مردان تنبل و فقیر ازدواج نکنید

مردانی که بیکار هستند یا منبع ثابتی برای درآمد ندارند گزینه ازدواج مناسبی نیستند. برخی از این مردان با اینکه تحصیلات هم دارند، اما دولت را دلیل بیکاری خود می دانند و تلاش نمی کنند.

البته فقر از نظر مادی می تواند با کار و تلاش اصلاح شود ولی کسی که حتی قدمی برنمی دارد و از نظر ذهنی هم فقیر است مورد مناسبی برای ازدواج نیست.

اگر با چنین فردی ازدواج کنید شما با مردی مواجه می شوید که تمام روز روی تخت خوابیده و تعجب می کند چرا شغل پردرآمدی ندارد! ازدواج با این مردان ممنوع است.

با مردان دروغگو ازدواج نکنید

 در هر رابطه ای باید صداقت و صراحت از همه جوانب وجود داشته باشد، طوری که افراد احساس امنیت کنند .اگر همسر شما حتی در موارد خاص به شما دروغ های کوچک و بزرگ می گوید بدانید که  این یک علامت خطر است. ما به شما هشدار می دهیم که با چنین افرادی  ازدواج نکنید .

دروغ گفتن بسیار اعتیاد آور است، به گونه ای که مطمئنا زمانی فرا می‌رسد که شما در زندگی هر سوالی از او می‌پرسید پاسخ دروغ می شنوید. از شما میخواهیم که از هیچ دروغی چشم‌پوشی نکنید. چرا که در چنین ازدواجی اعتماد، اعتقاد و امنیت وجود ندارد .بنابراین ازدواج ممنوع!

مردان خودمحور که غرق کارهای خود است

این مردان اغلب تاریخ های مهم و عاشقانه زندگیتان را فراموش میکنند و به تعویق می‌اندازند و در مهمانی ها کنارتان نیستند. ممکن است گاهی شام را با شما نخورند یا مجبور باشند به تنهایی سفرهای کاری بروند. قطعاً اولویت چنین مردانی در زندگی شما نخواهید بود پس قبل از ازدواج در این مورد توافق کنید و اولویت او را بدانید.

در ادامه این مطلب می توانید پست “مشاوره ازدواج” را مطالعه کنید تا در صورت لزوم اگر این مشکل با مشاوره حل می شود به آن بپردازید.

با مردان هوس باز ازدواج نکنید! این افراد سوهان روح شما می شوند

مردان هوس باز

بعضی از مردان هوس بازند. با وجود اینکه در یک رابطه هستند، هنوز هم سعی در برقراری ارتباط با زنان و دختران دیگری دارند. این رفتار قطعاً یک نوع بی احترامی تلقی می شود. شاید شما تصور کنید این رفتار بعد از ازدواج از بین می رود، اما باید به شما بگویم که کاملاً در اشتباهید.

این رفتار نه تنها با ازدواج پایان نمی یابد، بلکه ممکن است شدت بیشتری بگیرد. ازدواجی که برای شما افسردگی به ارمغان می آورد، بنابراین با این مردان ازدواج نکنید!

با مردان مغرور و خودخواه ازدواج نکنید

افرادی که در رابطه فقط به خودشان اهمیت میدهند و تنها نیازهای خودشان را در اولویت قرار می دهند. کسانی که خود را بهترین انسان روی  کره ی زمین می دانند و به هیچ صراطی مستقیم نیستند!

فقط به خودشان عشق می ورزند و سعی می‌کنند به شما نشان دهند که در همه امور متخصص هستند. ازدواج با این افراد ممنوع است. اگرچه اعتماد به نفس باعث جذابیت افراد می شود، اما با خودپسندی متفاوت است. چنین افرادی قطعا نمی توانند مسئولیت زندگی مشترک را به عهده بگیرند.

با مردانی که نسبت به شما بی احساس و بی تفاوتند ازدواج نکنید

تصور کنید شما برای دیدن او از رئیس خود تقاضای مرخصی می کنید، به خانه می روید و خانه را تمیز می کنید. با وجود خستگی زیاد غذای مورد علاقه او را تهیه می کنید .اما وقتی نیمه شب به خانه می آید هیچ احساسی از او دریافت نمی کنید. بنابراین اگر با یک چنین مردی در رابطه هستید به شما توصیه می کنیم که به ارتباطتان خاتمه دهید.

مردان کنترل کننده را جدی بگیرید

با این افراد ازدواج نکنید

تصور کنید با مردی در رابطه هستید که دائماً در حال کنترل شماست. این که چه می پوشید؟ با چه کسانی صحبت می کنید؟ و یا اینکه می گوید باید با فلان دوستانتان رابطه خود را قطع کنید و رفتارهایی از این دست که تمامی ندارد.

بعد از مدتی او به همه چیز و همه کار شما گیر می دهد و این کار تمامی نخواهد داشت. اگر چنین رفتارهایی از شخص مورد علاقه خود دیدید با او در میان بگذارید و اگر دیدید رفع شدنی نیست با او ازدواج نکنید.

به هیچ عنوان با فرد معتاد ازدواج نکنید!

مسئله اعتیاد خانواده فرد معتاد را نیز درگیر می کند. اعتیاد آنقدر قدرتمند است که بتواند خانواده و ازدواج را تهدید کند. اثرات اعتیاد بسیار ماندگار است و زندگی با فرد معتاد زیر یک سقف بسیار دردناک است. بنابراین حتی اگر به شخص معتاد علاقه‌مندید و عاشق او هستید هم از این ازدواج صرف نظر کنید .

با مردان منفعل و پرخاشگر ازدواج نکنید

مردان پرخاشگر

رفتارهای مرد و زن پرخاشگر یا منفعل بین دشمنی و انصراف در چرخش است. گاهی فرد هر دو رفتار را با هم انجام میدهد و رفتار او از فردی بی تفاوت به سرعت تبدیل به فردی خشن و پرخاشگر می شود.

اگر با چنین شخصی ازدواج ‌کنید کل مشکلات زندگی را باید به دوش بکشید. ولی زمانی می رسد که شما از زندگی با او عصبانی و ناامید می‌شوید چرا که این ازدواج ممنوع است.


چطور این ویژگی ها را شناسایی کنیم؟

اگر شما در زمان انتخاب همسرتان متوجه رفتارهای نامناسب او نشدید و ازدواج کردید باید چه کنید؟ واقعیت این است که بسیاری از رفتارها را می توان پنهان کرد و بعد از ازدواج است که خود را نشان می دهد.

البته این کاملاً طبیعی است که افراد متاهل با یکدیگر دعوا کرده و اختلاف نظر داشته باشند. در حقیقت بسیاری از کارشناسان معتقدند که تنش برای رابطه مناسب است. اما گاهی چه اتفاقی می‌افتد که اختلاف ‌نظر تبدیل به اختلاف عقیده شده و دو نفر به جدایی فکر می کنند؟

در واقع در بسیاری از مواقع حتی شاید طرفین مشکلات گفته شده را نداشته باشند یا بسیار خفیف باشد و زمانی بروز کند که ازدواج کرده اند. در واقع تا زمانی که باهم ازدواج نکرده اند نمی دانند که چنین مشکلی وجود دارد.

توجه به موارد زیر به شما کمک می کند تا قبل از جدی شدن رابطه خود به این مشکلات پی ببرید و جلوی آن را بگیرید:


هشدار اول

از مهمترین علائم هشدار دهنده این است که وقتی در کنار او هستید احساسات وحشتناکی نسبت به خودتان داشته باشید. این امر می‌تواند نشانه ی این باشد که شما با شخص اشتباهی در رابطه هستید. اگر از بودن در کنار او حس غرور و خوبی ندارید و حتی برخی مواقع نمی توانید او را به دوستان خود معرفی کنید پس این ازدواج هم اشتباه است.


هشدار دوم

اگر در مورد اهداف کاری یا برنامه های بلند مدت زندگی در یک مسیر قرار ندارید، بدانید که در آینده این مسئله فشارهای روانی بزرگی را ایجاد خواهد کرد. ما در مطلب معیارهای ازدواج به این موضوع به تفصیل پرداخته ایم که چطور همفکر و هم جنس بودن شما با همسرتان می تواند در موفقیت زندگی موثر باشد.


هشدار سوم

اگر شما و همسرتان حرفی برای گفتن ندارید و یا به حرف های یکدیگر گوش نمی‌دهید و حتی نسبت به یکدیگر کنجکاوی ندارید پس دقیقا چرا می خواهید با هم ازدواج کنید؟! بخش بزرگی از زندگی مشترک صحبت کردن است و اگر آن را نداشته باشید ازدواج نکنید.


هشدار چهارم

اگر در رابطه تان احساس تنهایی می کنید و دچار گرسنگی عاطفی شده اید یا به نوعی تنها بودن را ترجیح می دهید، شما با شخص اشتباهی در رابطه هستید. برای مطالعه بیشتر می توانید مطلب ” صفرتا صد روابط قبل از ازدواج” را مطالعه کنید.

در نهایت امر ازدواج را باید جدی گرفت و در انتخاب همسر محتاتانه رفتار کرد.

ازدواج باید مبتنی بر عشق و احترام باشد، به گونه ای که در آن طرفین از تنش‌ها دوری کنند. به افکار و احساسات یکدیگر احترام بگذارند، به حرف‌های یکدیگر به خوبی گوش بدهند و از یکدیگر سپاس گزار باشند و قدردانی کنند.

هیچ چیز را از یکدیگر پنهان نکنند، به یکدیگر زمان بدهند تا گاهی با خودشان خلوت کنند و با دوستانشان بیرون بروند. برای شخص مقابل ایجاد اعتماد کنند و هر کدام مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهند.

عوامل زیادی وجود دارد که باعث نارضایتی افراد در زندگی زناشویی می شود .از جمله: نبود عشق، تعهد، اعتماد به نفس ،توجه ،عدم مشارکت ،صبر، تحمل، صداقت، صراحت و احترام.

همچنین دلایل دیگری مانند نداشتن آمادگی برای ازدواج ، خوب گوش ندادن به یکدیگر، نداشتن مدیریت سازنده اختلافات، نحوه گذراندن وقت با یکدیگر و غیره که همه به ایجاد احساس نارضایتی در طرفین کمک می کند. اما اینکه این موضوعات را بشناسیم و از آن ها دوری کنیم روش خوبی برای یک انتخاب عاقلانه است پس به آن ها توجه کنید.

نظر شما چیست؟ با کدام مردان نباید ازدواج کرد یا کدام ویژگی ها را می توان نادیده گرفت؟