15 نکته کلیدی که در انتخاب یک آتلیه خوب باید بدانید


آتلیه عکاسی عروسی

چطور یک آتلیه عکاسی عروسی انتخاب کنیم؟ چه نکاتی را باید در این انتخاب رعایت کنیم تا بعدا پشیمان نشویم؟ در این مقاله به 5+10 نکته مهمی که در انتخاب یک آتلیه عکاسی خوب موثرند خواهیم پرداخت.

بدون شک یکی از مهم ترین روز های زندگی هر فردی، روز عروسی است. در این روز خاطرات بسیار زیبایی برای شما و همسرتان رقم خواهد خورد که برای سالیان بسیار طولانی آن خاطرات در ذهن ها باقی می ماند.

حال برای این که این روز بسیار مهم و زیبا، باشکوه و به یاد ماندنی باشد، شما نیاز به یک آتلیه عروسی خوب دارید تا این روز بسیار مهم را برای شما و خانواده خود جاودانه نماید.

شما باید در انتخاب عکاس عروسی بسیار دقت کنید، چرا که این روز مهم فقط یک بار اتفاق می افتد و اگر عکاس نتواند کار را به درستی انجام دهد، دیگر فرصتی برای تکرار تصویربرداری نیست و این موضوع برای شما و همسرتان بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

اولین نکته ای که باید خدمت شما دوستان عزیز بیان کنم، این است که می توانید برای زمانی که نیاز به عکس گرفتن در آتلیه و سر سفره عقد هستید، از یک عکاس حرفه ای و مجرب استفاده نمایید، اما زمانی که در مراسم عروسی هستید می توانید کار عکاسی از عروس و داماد را به یکی از دوستان و یا اقوام خود واگذار نمایید.

چرا که در حین مراسم عروسی هیچ نیازی به یک عکاس حرفه نخواهید داشت چون شما قبلا ژست ها و شکل های دلخواه خود را در آتلیه گرفته اید پس نیازی به صرف هزینه اضافی ندارید. پس به این شکل شما می توانید به طرز چشم گیری در هزینه ها صرف جویی کنید.

نکات مهم در انتخاب آتلیه عکاسی عروسی

یکی از مهم ترین مواردی که شما باید در زمان عروسی خود برای آن اقدام نمایید، انتخاب یک آتلیه عروس است. شاید این کار به ظاهر آسان باشد اما زمانی که شما اقدام به این کار می کنید متوجه خواهید شد که به این راحتی ها هم که شما فکر میکردید نبوده!

1. نمونه کارهای آتلیه عکاسی را ببینید

اولین موضوع مهم در انتخاب یک آتلیه عروس، دقت کردن به نمونه کار های انجام شده توسط آتلیه مورد نظر است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که عکاسی عروس و داماد دارای دنیایی پر رزق و برق است، پس گول تبلیغات گمراه کننده را نخورید.

شما می توانید از روی نمونه کارهای قبلی به راحتی با توانایی عکاس آن محل آشنا شوید. در این نمونه کارها به نکاتی مثل نور پردازی، ژست عروس و داماد و کیفیت عکس ها توجه داشته باشید.

همچنین شما می توانید در صورت تمایل در مورد تجهیزات آتلیه مورد نظر خود با صاحب آن جا صحبت کرده و از به روز بودن آن ها مطلع شوید.

2. به دکور آتلیه عروس توجه کنید

دکور اتلیه عکاسی عروسی

شاید مهم ترین نکته ای که هنگام انتخاب یک آتلیه عروس باید به آن توجه داشته باشید، دکور آتلیه عروس باشد. دکور آتلیه هم نشان دهنده ذوق هنری آتلیه و عکاسان و هم میزان توجه آن ها به زیبایی و کیفیت کار است چون این دکور در واقع ویترین آن ها می باشد.

همچنین می توانید از این دکور برای عکس های تکی یا دو نفره با داماد استفاده کرده و چند عکس را آنجا بگیرید (یادتان باشد که همه ژست های عروسی در روز جشن قابل تست نیست پس می توانید آنجا تمرین کنید).

پیشنهاد شادیما به شما این است که حتما به آتلیه های مختلفی سر بزنید و دکور آتلیه و گالری عکس های آن ها را خوب ببینید و سپس وارد جزییات دیگر شوید.

3. از امنیت عکس های عروسی خود سوال کنید

امنیت عکس های عروسی

آتلیه های عکاسی معمولا برخی از کارهای خود را بعنوان نمونه کار به مشتران خود نشان می دهند، ولی این تصاویر معمولا با رضایت صاحب عکس انجام می شود. پس اگر موافق بودید که برخی از عکس های در گالری آن ها باشد که هیچ اگر نه اعلام کنید تا تصاویر شما در جایی منتشر یا توسط افرادی غیر شما مشاهده نشود.

البته امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی انتشار عکس های عروسی نیز رواج بیشتری گرفته ولی این شما هستید که تصمیم میگیرید تا چه عکسی منتشر شده و چه تصاویری محرمانه باشد.

4. به محل عکاسی سری بزنید

امنیت عکس های عروسی

بعد از انتخاب آتلیه عکاسی عروسی، با عکاس به محل مورد نظر رفته و تمام قسمت ها را به او نشان دهید تا عکاس بتواند به شکل دقیق و کامل محل را بررسی کرده و از نظر نورپردازی به محیط مسلط شود.

آشنایی با محل عکاسی از نظر خروجی کار بسیار مهم است چون مسائلی مانند کادرهای عکس مناسب، زوایای مناسب برای عکاسی، محل عکس های دسته جمعی و نور و سایه باید بطور دقیق مشخص شود.

5. هزینه آتلیه عکاسی عروسی را مشخص کنید

متاسفانه ما ایرانی ها در این مورد بسیار تعارفی عمل می کنیم و معمولا هم به ضررمان می شود. هزینه عکاسی و فیلمبرداری عروسی مبلغ کمی نیست پس واضح و دقیق در ابتدای کار آن را مشخص کنید تا بعدا دچار دردسرهای عدم تحویل عکس یا دلخوری های دیگر نشوید.

همچنین از قبل با عکاس مورد نظرتان تمام کارهایی که در زمان عروسی برای آن برنامه ریزی کرده اید، صحبت نمایید. همچنین در مورد خواسته هایتان نیز به شکل کاملا شفاف با آتلیه مورد نظر گفت و گو کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

علاوه بر موارد گفته شده در انتخاب آتلیه عروس، شما باید به مواردی از قبیل داشتن کادر آقا و خانم، خوش قول بودن و همچنین تعداد کادر موجود در روز عروسی نیز توجه نمایید.


10 نکته‌ی مهم و ضروری برای انتخاب آتلیه عروس حرفه‌ای و مطمئن

مراسم عروسی برای اغلب زوج‌ها به خاطره‌ای ماندگار تبدیل می‌شود. در این بین، زوج‌ها می‌توانند هم با رجوع به حافظه‌شان خاطره‌بازی کنند و هم البته می‌توانند به‌صورت ملموس‌تر فیلم عروسی و عکس‌های آن را مشاهده کنند. شاید بتوان به‌هنگام مراجعه به حافظه به‌صورت انتخابی فقط سمت خاطرات خوب و با کیفیت رفت، اما در فیلم و عکس دیگر این امکان انتخاب در دسترس نیست.

اگر فیلم عروسی کیفیت خوبی نداشته باشد، اگر عکس‌ها آن‌چنان که باید و شاید باکیفیت و حرفه‌ای نباشند، دیگر بعد از حتی 1 روز پس از مراسم عروسی کاری نمی‌توان کرد، چه رسد به چند سال. این موضوع اهمیت انتخاب صحیح آتلیه عروس را یادآور می‌سازد.

برای همین ماجرا هم که شده باید به‌هنگام انتخاب آتلیه عکاسی عروسی توجهی بسیار داشت و نکات مهم و کاربردی را به کار گرفت. در همین راستا در ادامه به معرفی نکات کاربردی انتخاب آتلیه عروس پرداخته خواهد شد. با هم خواهیم دید که برای انتخاب صحیح و اصولی یک آتلیه عروس باید چه نکاتی را رعایت کرد و چه مواردی را مدنظر قرار داد.


نکات مهم برای انتخاب آتلیه عروس


1- بدون عجله تحقیق کنید

ما در نوشتار مربوط به برنامه ریزی عروسی به این نکته اشاره کرده‌ایم که برای انتخاب آتلیه عروس باید لااقل 4 ماه قبل اقدام کرد، در غیر این صورت پرس‌وجو و تحقیق برای پیدا کردن آتلیه عکاسی عروسی پرس‌وجویی سریع و باعجله می‌شود و همین خود باعث می‌گردد که نتوان یک آتلیه عروس مطمئن و مناسب پیدا کرد.

پس در وهله‌ی نخست باید چند ماه قبل از مراسم عروسی به دنبال آتلیه عروس باشید و در وهله‌ی دوم پیدا کردن آتلیه باید بدون عجله و با حساسیت باشد.

خوب بگردید، چه حضوری در خیابان‌ها و چه غیرحضوری از طریق اینترنت. از آشنایان هم پرس‌وجو کنید و تجربیات‌شان را به کار بگیرید.

عجله نکنید و همان مورد اول که پیدا کرده‌اید را انتخاب نکنید. بعد از کلی جست‌وجو و بعد از آن که شرایط همه را سنجیدید، 3 آتلیه انتخاب کنید و مراحل زیر را برای هر یک از آن 3 آتلیه انجام دهید. پس از انجام مراحل زیر، دست‌آخر وضعیت سه آتلیه را با هم بسنجید و ببینید کدام‌یک می‌تواند گزینه‌ای بهتر باشد.

انتخاب آتلیه عروس

2- مستقیم و حضوری عمل کنید

سعی کنید به صورت مستقیم با مدیر آتلیه عروس صحبت کنید. همچنین تا جای امکان به‌صورت حضوری اقدام کنید. یعنی اگر به‌صورت غیرحضوری و در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال آتلیه بودید، نباید به‌صورت غیرحضوری هم با مدیر آتلیه صحبت کنید.

مراجعه‌ی حضوری شما به دفتر آتلیه عروس موجب می‌شود هم نوع برخورد مدیر و پرسنل آن را ببینید، هم بتوانید از نزدیک مدرک‌شان را بررسی کنید و مطمئن شوید که عضو اتحادیه هستند و مجوز دارند و هم مستقیم و رودررو در مورد هزینه‌ها صحبت کنید.

نکات انتخاب آتلیه عروس

3- نمونه‌کارهای آتلیه عروس را بررسی کنید

در جلسه‌ی حضوری هم نمونه‌کارهای آتلیه را بررسی کنید و هم سری به سایت یا شبکه‌های اجتماعی آن‌ها بزنید. البته که هرچه سایت آن‌ها شلوغ‌تر باشد و هرچه شبکه‌های اجتماعی‌شان کاربران بیشتری داشته باشند، دلیل بر کار اصولی و حرفه‌ای آن‌ها نیست و نمی‌توان از این طریق کیفیت کارشان را سنجید، اما لااقل از شلوغی سایت یا تعداد زیادی کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌توان تا حد زیادی نسبت به اعتبار آن‌ها مطمئن شد.

نکته‌ی دیگری که در این ارتباط باید به آن توجه داشته باشید این است که فقط به بررسی یک نمونه‌کار اکتفا نکنید، بلکه بخواهید نمونه‌کارهای متعددی در اختیارتان بگذارند. این نمونه‌کارها هم باید شامل عکس و هم شامل ویدئو باشند. پس از تماشا و بررسی نمونه‌کارهای آتلیه می‌توانید بسنجید که آیا می‌توانند هدفی که شما در سر دارید را برآورده کنند یا خیر.

در ضمن این نکته را هم بررسی کنید و ببینید آیا عکس‌هایی که این آتلیه قبلاً ثبت کرده حالت مصنوعی دارند یا خیر. کم نیستند آتلیه‌هایی که تأکید زیادی روی ویرایش عکس‌ها دارند و همین موجب مصنوعی‌شدن تصاویر شده و درنتیجه کارشان بسیار بی‌کیفیت می‌شود.

4- سبک موردنظرتان را برای مدیر آتلیه عروس توضیح دهید

پس از مراحل بالا، در این مرحله سبک عکس و فیلمی که مدنظر دارید را برای مدیر توضیح دهید و بگویید که دوست دارید عکس‌ها و فیلم چه سبکی باشند. ببینید آیا پرسنل آن آتلیه می‌توانند آن چیزی که می‌خواهید را انجام دهند و به شما تحویل دهند یا خیر.

نکات انتخاب آتلیه عروس

5- برخورد مدیر آتلیه را بررسی کنید

زمانی که در حال توضیح‌دادن سبک موردنظرتان به مدیر آتلیه هستید به حرکات او توجه کنید. ببینید آیا واقعاً به‌خوبی پذیرای صحبت‌های شماست و سعی دارد سبک موردنظرتان را گوش دهد و اجرا کند، یا نه از آن‌هاست که خود را کاردرستِ مطلق می‌دانند و کاری با توصیه‌ها و خواسته‌های دیگران ندارند؟

6- کادر یا پرسنل آتلیه عروس را بررسی کنید

اگر برای‌تان مهم است که در کادر آتلیه حتماً تلفیقی از خانم و آقا وجود داشته باشد باید حتماً موقع مراجعه‌ی حضوری به آتلیه عکاسی عروس بررسی کنید و ببینید آیا در کادر آتلیه هم خانم وجود دارد و هم آقا؟

همچنین سن و انرژی پرسنل را هم (در صورت حضور) بررسی کنید. گاهی از روی حرکات، راه‌رفتن و خلاصه زبان بدن می‌توان فهمید که پرسنل مورد نظر تا چه می‌توانند کارشان را خوب انجام دهند.

آتلیه عکاسی عروسی

7- هزینه‌ها را بررسی کنید

نکته‌ی دیگری که برای انتخاب آتلیه عروس باید به آن توجه داشته باشید هزینه‌های کار است. یک برگه از قبل آماده داشته باشید و هزینه‌ای که مدیر آتلیه عروس درنظر دارد را یادداشت کنید.

همچنین حتماً بپرسید که آیا هزینه‌ی چاپ عکس و هزینه‌ی تهیه‌ی آلبوم عکس روی همان هزینه‌ای است که مدیر اعلام کرده یا خیر.

8- وضعیت سلامت عکاس و فیلمبردار اصلی را بررسی کنید

ببینید آیا خود مدیر آتلیه که با او در حال صحبت هستید عکاس یا فیلمبردار اصلی است یا خیر. هر کس که عکاس یا فیلمبردار اصلی بود را پیدا کنید و سلامت او را بسنجید. منظور چیست؟

منظور این است که عکاس یا فیلمبردار باید سرحال و پرانرژی باشد تا بتواند در هر موقعیتی از شما عکس بگیرد و از مراسم فیلم تهیه کند. برخی عکاسان و فیلمبردارها به سبب شرایط بدنی نمی‌توانند در هر موقعیتی عکاسی کنند و فیلم بگیرند و این می‌تواند روی کیفیت عکس‌ها و فیلم عروسی تأثیری مستقیم و البته منفی داشته باشد.

عکاس عروس حرفه‌ای

9- فقط به‌دنبال ارزانی نباشید

نمی‌توان به صورت یک قاعده‌ی کلی گفت که همیشه ارزانی همراه با کیفیت پایین است و گرانی همراه با کیفیت بالا، اما در اغلب مواقع اوضاع همین است. این به‌معنای آن است که نباید به‌هنگام جست‌وجو برای آتلیه عروس به‌دنبال قیمت پایین باشید، چون احتمال زیاد در چنین شرایطی آتلیه عروس حرفه‌ای و کاربلدی به پست‌تان نخواهد خورد.

نکته‌ی دیگر آن که اغلب موارد تعداد عکس‌ها برابر با هزینه‌ی بیشتر است، شاید بهتر باشد اگر به‌دنبال قیمت پایین هستید لااقل تعداد عکس‌ها را کمتر کنید، نه آن که بخواهید با همان هزینه در یک آتلیه‌ی ارزان‌تر تعداد عکس بالایی تحویل بگیرید.

در واقع کیفیت عکس‌ها را نباید فدای کمیت عکس‌‌ها کنید.

آتلیه عکاسی عروسی

10- حرفه‌ای باشید

سعی کنید در روزی که به صورت حضوری به دفتر آتلیه عروس می‌روید از قبل نسبت به یک سری موارد آگاهی داشته باشید و طوری برخورد کنید که انگار در زمینه‌ی عکاسی تا حدی حرفه‌ای هستید. این که مدیر آتلیه ببیند شما هیچ از عکاسی و آتلیه و … نمی‌دانید، ممکن است طوری دیگر رفتار کند و حتی آن کاری که باید در روز عروسی انجام دهد را به طور کامل انجام ندهد.

به این منظور:

  • از قبل با مفاد قراردادهای آتلیه‌ها و زوج‌ها آشنا شوید.
  • بازه‌ی تقریبی هزینه‌ها را بدانید.
  • سوال‌های عجیب‌وغریب نپرسید.
  • با اعتماد به نفس بنشینید و صحبت کنید.
  • آرام‌آرام صحبت کنید.
  • مثال‌های زیادی از عکاسی و فیلمبرداری در مراسم‌های عروسی‌ آشنایان و دوستان بزنید. در چنین شرایطی مدیر آتلیه می‌تواند بفهمد که شما با نوع همکاری آتلیه و زوج‌ها آشنایی دارید.
  • در مورد این که عکاس وظیفه دارد در مراسم عروسی از کدام صحنه‌ها حتماً عکاسی کند تحقیق کنید. [عکس از کارت دعوت عروسی، لباس عروس آویزان‌شده بدون خانم عروس، حلقه نامزدی و عروسی، جواهرات، ساقدوش‌های داماد، ملاقات عروس و داماد جلوی درب آرایشگاه،بریدن کیک و … عکس‌هایی هستند که باید حتماً در آلبوم عروسی وجود داشته باشند.]
10 نکته‌ی مهم و ضروری برای انتخاب آتلیه عروس

24 مدل ژست عروس و داماد خلاقانه و هنری

عکس‌هایی که قرار است در مراسم عروسی بگیرید برای سال‌های متمادی باقی خواهند ماند، از همین رو بهتر است کیفیت این عکس‌ها بالا باشد تا اگر مثلاً 15 سال بعد آن‌ها را باز تماشا کردید از بابت وضعیت بد عکس‌ها افسوس نخورید. در این بین، هم نوع آتلیه‌ عروس مهم است و هم ژست‌هایی که در تصاویر می‌گیرید. البته که عکاس شما همواره ایده‌هایی برای ژست عروس و داماد در سر دارد، اما گاه عکاس‌ها آن‌قدر در طی سال به مراسم‌های مختلف می‌روند که ایده‌های‌شان برای ژست عکس عروسی تکراری می‌شوند.

در ادامه‌ی این نوشتار 24 ژست عروس و داماد را با هم خواهیم دید. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از چند تا از این ایده‌ها برای ژست عروس و داماد در عکس‌های عروسی بهره ببرید.

انواع ژست عروس و داماد در محیط باز

اجازه دهید ابتدا ژست‌های عروس و داماد که مناسب محیط باز هستند را معرفی کنیم. منظور از محیط باز، محیط خارج از محل مراسم عروسی است، مثلاً پارک و خیابان.

در مرحله‌ی بعد به انواع ژست عروس و داماد در یک محیط باز دیگر یعنی ساحل خواهیم پرداخت. خیلی از عروس‌ها و دامادهایی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند برای ثبت درصدی از عکس‌های عروسی‌شان ساحل را انتخاب می‌کنند. اتفاقاً ساحل موقعیتی عالی برای عکاسی است و در ادامه خواهیم گفت که چه ژست‌هایی را می‌توان در عکس‌های ساحلی امتحان کرد.

در مرحله‌ی سوم به معرفی انوع ژست عروس و داماد در محل عروسی (باغ، تالار یا خانه) خواهیم پرداخت.

1- حالت سورپرایزی عکاسی: گرفتن چشمان داماد توسط عروس

در خیلی از فرهنگ‌ها باور بر این است که تا قبل از عقد نباید داماد عروس را ببیند. از این قضیه می‌توان برای ژست عروس و داماد ایده گرفت. همانطور که می‌بینید عروس از پشت چشمان داماد را گرفته و مانع دیدن او شده است. در این ژست می‌توان شادی و البته صمیمیت عروس و داماد را نشان داد.

2- دراز کشیدن در دل دشت و چمن

عکس ژست عروس و داماد

تفاوتی نمی‌کند که فصل بهار است یا پاییز، اگر هوا خوب بود می‌توانید به پارکی زیبا بروید و مشغول عکاسی شوید. یکی از بهترین ژست‌های عروس و داماد در پارک دراز کشیدن روی چمن، نزدیک‌شدن به‌هم و البته عکاسی از زاویه‌ی بالا است. برای آن که عکس جالب‌تر شود عروس می‌تواند سرش را روی شانه‌ی داماد بگذارد. این ژست عروس و داماد هم از آن ژست‌هایی است که صمیمیت و نزدیکی عروس و داماد را جلوه‌گر می‌شوند.

3- عکس بوسه عاشقانه از پیشانی

عکس بوسه عاشقانه

ژست بوسه از پیشانی قدیمی است، اما هنوز هم جذابیت‌های خود را دارد. خیلی فرقی ندارد داماد پیشانی عروس را ببوسد یا عروس پیشانی داماد را، اما در این ژست بهتر است کسی که بوسیده می‌شود چشمان‌اش را ببندد و لبخندی از سر رضایت بر لب داشته باشد.

این ژست عروس و داماد برای عروس‌ها یا دامادهایی که خجالتی هستند هم مناسب است.

4- عکاسی در حرکت: راه‌رفتن یا دویدن عروس و داماد

عکس ژست عروس و داماد

لزومی ندارد که ژست عروس و داماد همواره ایستا باشد، بلکه می‌توان از ژست‌های پویا هم استفاده کرد. برای این منظور می‌توانید در حین راه‌رفتن یا حتی دویدن عکس بگیرید. این نوع عکس‌ها هم خیلی طبیعی به نظر می‌رسند و هم آن که البته متفاوت و خاص اند.

5- تکیه بر شانه

ژست عکاسی عروسی

تکیه بر شانه در محیط باز هم می‌تواند یک ژست عروس و داماد مناسب و زیبا باشد. در چنین ژستی عروس باید در نزدیک‌ترین موقعیت سرش را روی شانه‌های داماد قرار دهد، آن هم در محیطی باز. جایگاه نور در این نوع تصاویر اهمیتی بسیار دارد.

6- عروس در مقابل داماد

ژست عکاسی عروسی

این ژست عروس و داماد هم از آن ژست‌هایی است که مختص محیط باز هستند. در این ژست، عروس پشت به دوربین می‌ایستد و داماد چند قدم آن‌طرف‌تر قرار می‌گیرد. تصویری که در این وضعیت ثبت می‌شود به‌نوعی جلوه‌گر آینده‌نگری عروس و داماد است که البته موردی کاملاً متناسب با مراسم عروسی‌ست.

7- کلوزآپ

ژست کلوز آپ عروس

دلیلی ندارد که در مراسم عروسی، تصاویری از نزدیک‌ترین فاصله از صورت عروس و داماد وجود نداشته باشند. ژست کلوزآپ – در حالتی که عروس چانه‌اش روی شانه‌های داماد قرار داده و چشمان‌اش را بسته – می‌تواند بسیار خلاقانه باشد. این ژست هم اگر در محیط باز باشد و نور خورشید بتواند تِمی طلایی به عکس ببخشد بسیار زیبا از کار درخواهد آمد.

عکس کلوز آپ عروسی

عکس کلوز آپ یکی از حالت های جذاب عکاسی عروسی می باشد. تصویر بالا منتخب مجله اینسایدر با عنوان “48 عکس از زیباترین عکس های عروسی گرفته شده در دهه گذشته” است که نمایی از تصویر کلوز آپ یک عروس و داماد هندی است.

8- سوار بر ماشین

ژست عروس و داماد

وقتی که در ماشین عروس هستید هم می‌توانید عکس بگیرید. اگر پس‌زمینه‌ی ماشین‌تان هم دیدنی و چشم‌نواز باشد قطعاً عکسی هنری از آن موقعیت ثبت خواهد شد.

9- قرار دادن دستان در یکدیگر

ژست عروس و داماد

به هم نزدیک شوید و از پایین دستان‌تان را در هم قرار دهید. در این ژست باید با صمیمیتی ناب به صورت هم نگاه کنید و فارغ از محیطی که در آن قرار گرفته‌اید شوید. تمامی تمرکزتان باید روی نگاه هم، روی دستان هم و روی حس نابی باشد که به هم منتقل می‌کنید.

10- در آغوش گرفتن عروس توسط داماد از پشت

ژست عروس و داماد

این ژست هم اوج نزدیکی عروس و داماد را می‌تواند نشان دهد. در این ژست عکاسی عروسی، این داماد است که از پشت عروس را در آغوش می‌گیرد و عروس هم می‌تواند با هنرنمایی خود نشان دهد که تا چه حد از این که داماد او را در آغوش گرفته است خوشحال است.

انواع ژست عروسی در ساحل

11- عکس سینمایی

عکس ساحل

فیلم‌های زیادی ساخته شده‌اند که در آن‌ها صحنه‌هایی زیبا از قرار گرفتن زوج‌ها در کنار ساحل دیده می‌شود. یکی از این حالت‌ها را در بالا می‌بینید. همانطور که می‌بینید این تصویر بسیار زیبا از کار درآمده است و کاملاً شایسته‌ی آن است که آن را در ابعاد بزرگ چاپ کرد و بر دیوار خانه‌ی جدید آویزان نمود.

12- راه‌رفتن در ساحل

ژست عروس و داماد

در بالا اشاره شد که نباید همیشه ژست‌های عروس و داماد ایستا یا ثابت باشند، بلکه گاه می‌توان از ژست‌های پویا یا متحرک هم برای ثبت تصاویری زیبا بهره برد. راه‌رفتن در ساحل هم از آن ژست‌های متحرک است. در این ژست، عروس و داماد دست در دست هم در ساحل قدم می‌زنند و عکاس از زاویه‌ی بالا هم زیبایی‌های ساحل و دریا را ثبت می‌کند و هم البته تلفیق حس صمیمانه‌ی عروس و داماد و ساحل و دریا را.

13- ژست بازتابی

ژست عروس

با رفتن به ساحل، می‌توان چند قدمی هم به درون آب رفت و در این وضعیت عکاس باید در جایی قرار بگیرد تا بتواند بازتاب بدن عروس و داماد در آب را ثبت کند. همانطور که در تصویر می‌بینید این ژست عروس و داماد هم بسیار خلاقانه و زیباست.

14- ایستادن در کنار نخل

ژست عروس و داماد

نخل، غروب و دریا، سه عنصر زیباکننده‌ی تصاویر هستند. اگر در سواحل جنوبی هستید بسیار عالی خواهد بود، تا در هنگام غروب در کنار نخل بایستید و با پس‌زمینه‌ی خلیج عکس بگیرید. قطعاً تصویری هنرمندانه و خلاقانه ثبت خواهد شد.

15- همراه با چشم‌انداز

ژست عروس و داماد

در ساحل که باشید قطعاً منظره‌های زیادی برای عکاسی در دسترس خواهند بود. برای آن که بتوانید از این منظره‌ها در تصاویر استفاده کنید و درعین‌حال خودتان هم در تصاویر حضور داشته باشید می‌توانید به‌صورت لانگ‌شات از خودتان و منظره‌ها عکس بگیرید یا در واقع عکاس عکس بگیرد.

16- کلوزآپ از دستان گره‌خورده

ژست عروس و داماد

دستان‌تان را به هم بدهید و در روبه‌روی دوربین بایستید. عکاس می‌تواند از چنین صحنه‌ای تصویری زیبا و ماندگار ثبت کند.

17- همراه با پرواز پرندگان در غروب

پرواز پرندگان، غروب، ساحل و البته دو دلداده که شما باشید همه با هم می‌توانند تصویری هنری و فوق‌العاده را رقم بزنند. از این ژست عروس و داماد هم می‌توانید در عکس‌های‌تان در ساحل استفاده کنید.

18- عکاسی از نمای نیم‌رخ

ژست عروس و دامادی که تصویرش را می‌بینید از بهترین ژست‌های عروس و داماد در محیط باز و خصوصاً ساحل است. دست در دست هم در حالت نیم‌رخ قرار می‌گیرید، طوری‌که آبی دریا از پشت‌تان به‌زیبایی هرچه تمام‌تر خودنمایی کند.

انواع ژست عروس و داماد در مراسم عروسی

فارغ از عکاسی در محیط باز و بیرون از محل عروسی، در مراسم عروسی (چه تالار و باغ و چه منزل) هم می‌توان عکس‌هایی جذاب ثبت کرد، عکس‌هایی که اگر 10 یا 15 یا حتی 30 سال بعد به آن‌ها نگریسته شود بتوانند خاطراتی شیرین را در ذهن رقم بزنند.

چند تا از بهترین ژست‌های عروس و داماد برای عکاسی در مراسم عروسی را در زیر می‌توانید ببینید و از آن‌ها بهره ببرید:

19-اولین رقص عروس و داماد

رقص عروس و داماد

در مراسم عروسی، زمانی که عروس و داماد مشغول رقص با یکدیگر می‌شوند هم زمان مناسبی برای عکاسی است. عروس و داماد در این لحظات باید اوج خوشحالی خود را نشان دهند و البته طوری باشند که گویی ژست خاصی برای عکس نگرفته‌اند. در چنین شرایطی، عکس‌ها بسیار صمیمی و رئال ثبت می‌شوند و البته شادمانی عروس و داماد از بابت آغاز زندگی مشترک‌شان را می‌توان در آن‌ها دید.

20، 21، 22، 23، 24

ادامه ژست ها را اختصاص می دهیم به تصاویر دسته جمعی عروسی. در تصاویر زیر آن‌چه که بیش از همه عیان است، خوشحالی عروس و داماد و اطرافیان‌شان است. سعی کنید در مراسم عروسی هر ژستی که می‌گیرید همراه با خوشحالی و صمیمیت باشد. در مراسم عروسی جز احساس خوشحالی، صمیمیت، دوستی و رضایت هیچ احساس دیگری نباید وجود داشته باشد و همین‌ها باید خود را در عکس‌های عروسی هم نشان دهند:

ژست داماد
شادی در مراسم عروسی
شادی در مراسم عروسی
ژست
داماد
ژست عروس و داماد
شاید بد نباشد اگر چند عکس هم به‌صورت سیاه‌وسفید داشته باشید.

سخن آخر

10 نکته‌ای که در بالا برای انتخاب آتلیه عروس گفته شد را به کار گیرید تا بتوانید یک آتلیه عکاسی عروسی مناسب برای مراسم عروسی‌تان انتخاب کنید.

در ضمن اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید لطفاً آن را با ما و کاربران در میان بگذارید.