پیش از اجاره ماشین عروس این 9 نکته را مدنظر داشته باشید


یکی از آداب مشترک ایران و برخی از کشورهای اروپایی در شب عروسی، استفاده از ماشین عروس است. نوع ماشین عروس، نوع تزیین آن و بسیاری موارد دیگر به سلیقه‌ی عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها بستگی دارند، اما نکته اینجاست که به‌هنگام اجاره ماشین عروس باید نکاتی مهم درنظر گرفته شوند تا بتوان بهترین ماشین عروس را اجاره کرد. قبل از آن‌که به‌دنبال اجاره ماشین عروس باشید بهتر است این نکات را بدانید.

اجاره ماشین عروس
یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌عروس‌های جهان

نکات اجاره ماشین عروس


1. اجاره ماشین عروس با راننده و بدون راننده ممکن است

احتمالاً بسیاری از کسانی که به‌دنبال اجاره ماشین عروس هستند می‌دانند که اکثر شرکت‌های رنت ماشین عروس امکان اجاره ماشین را هم با راننده و هم بدون راننده می‌دهند، اما شاید خیلی‌ها ندانند که چه قوانینی برای هر یک از این شرایط وجود دارد. قطعاً برای دامادی که دوست دارد خودش راننده‌ی ماشین عروس باشد، اجاره ماشین عروس بدون راننده بهتر جلوه می‌دهد، اما واقعیت این است که اجاره ماشین عروس بدون راننده مسئولیت زیادی را به دوش داماد می‌اندازد.

در وهله‌ی اول، معمولاً شرکت‌های رنت ماشین عروس درصورت اجاره خودروی عروس بدون راننده هم چک و هم سند خانه از داماد دریافت می‌کنند. چک و سند هر دو باید هم‌ارزش با خودرویی باشند که اجاره شده‌است. البته بعضی از شرکت‌ها فقط به چک اکتفا می‌کنند.

در وهله‌ی دوم، هر گونه آسیبی که به خودروی عروس وارد شود، داماد باید خسارت آن را به شرکت رنت ماشین عروس بپردازد. آسیب‌های خیلی جزئی هم از نظر مدیران شرکت‌های رنت ماشین عروس دور نمی‌مانند.

در عوض درصورتی‌که اجاره ماشین عروس با راننده باشد، داماد می‌تواند کنار عروس در قسمت عقبی خودرو بنشیند، ولی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت. هر آسیبی که به خودرو وارد شود، مسئولیت آن بر عهده‌ی راننده‌ی خود شرکت است. همچنین هیچ نیازی هم به چک یا سند خانه نخواهد بود.


اجاره ماشین عروس

2. منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید مهم است

برای بسیاری از شرکت‌ها، منطقه‌ای که داماد انتخاب می‌کند مهم است.

معمولاً هرچه منطقه گران‌قیمت‌تر باشد، هزینه اجاره ماشین عروس هم بالاتر است، اما نکته‌ی مهم این است که برخی از شرکت‌ها در صورت رنت ماشین عروس فقط حق تردد در محدوده‌ای خاص را به داماد می‌دهد. درصورتی‌که مشخص شود داماد خارج از محدوده‌ی انتخاب‌شده تردد داشته‌است، از او جریمه دریافت می‌کنند.

درصدی از شرکت‌ها، محدوده را بزرگ در نظر می‌گیرند – مثلاً کل شهر-، اما درصدی دیگر فقط یک محله را به‌عنوان محدوده در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال بعضی از شرکت‌ها در کرج به داماد اجازه می‌دهند که با ماشین عروس در کل کرج تردد داشته باشد، درصورتی‌که از کرج خارج شود باید جریمه پرداخت کند؛ اما برخی دیگر فقط اجازه‌ی تردد در مثلاً محله‌ی گوهردشت یا مهرشهر را می‌دهند.


3. مدت‌زمان اجاره ماشین عروس مهم است

قطعاً باید به‌هنگام اجاره ماشین عروس در همان ابتدا با شرکت رنت ماشین هماهنگ کنید که برای چه مدت‌زمانی ماشین را در اختیار داشته باشید.

برخی شرکت‌ها از لحاظ مدت‌زمان اجاره ماشین عروس منعطف‌تر هستند و مثلاً تا 12 ساعت زمان تعیین می‌کنند، اما برخی دیگر خشک هستند و نهایتاً 5 ساعت زمان تعیین می‌کنند.

برخی دیگر هم اجازه می‌دهند که ماشین تا 12 شب در اختیار داماد باشد. این قضیه توافقی است، اما بدون‌شک باید در همان ابتدا توافق حاصل شود؛ درغیراین‌صورت شرکت‌های سودجو ممکن است از فرصت سؤاستفاده کنند.

در کل سعی کنید روزانه قرارداد ببندید و نه ساعتی. در ضمن، به هر دلیلی (ازجمله تأخیر آرایشگر، ترافیک و …) ممکن است نتوانید خودرو را سر ساعت به شرکت بازگردانید، بنابراین اگر مجبور به قرارداد ساعتی شدید، حتماً ساعت‌های اضافی را هم در نظر بگیرید.

اجاره ماشین عروس

4. روی گل‌آرایی ماشین عروس حساس باشید

البته همه‌ی شرکت‌های رنت ماشین عروس وظیفه‌ی گل‌آرایی و تزئین ماشین عروس را بر عهده نمی‌گیرند و برای این کار باید به گل‌فروشی‌ها مراجعه کرد، اما برخی شرکت‌ها هستند که این سرویس را ارائه می‌دهند؛ نکته‌ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که معمولاً شرکت‌های رنت ماشین عروس نسبت به هزینه‌ای که برای گل‌آرایی دریافت می‌کنند، به‌خوبی گل‌آرایی را انجام نمی‌دهند و در واقع کم‌فروشی می‌کنند.

سعی کنید روی گل‌آرایی و تزئین حساس باشید و اجازه‌ی کم‌فروشی را به شرکت ندهید.

همچنین بخوانید: 10 نکته‌ی طلایی برای تزئین ماشین عروس


5. به بیمه‌ی خودرو دقت کنید

برخی شرکت‌ها اجازه می‌دهند که داماد به‌هنگام اجاره ماشین عروس از بیمه استفاده کند. این یعنی درصورتی‌که ماشین عروس در دست داماد باشد و آسیب ببیند، داماد می‌تواند از بیمه‌ی بدنه استفاده کند. البته این به شرطی است که در زمان عقد قرارداد ذکر شده باشد که داماد استفاده از بیمه‌ی بدنه را دارد. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که امکان استفاده از بیمه‌ی خودرو را به شما می‌دهد.


6. مدارک زیر را تهیه کنید

برای ثبت قرار داد جهت رنت ماشین عروس با راننده مدارک زیادی نیاز ندارید. کافی‌ست کارت ملی به همراه داشته باشید، اما برای اجاره ماشین عروس بدون راننده لازم است حتماً گواهینامه و یک یا دو وثیقه به همراه داشته باشید. چک و سند خانه، همان‌طور که در بالا هم گفته شد، از جمله رایج‌ترین وثیقه‌ها هستند.


7. قبل از تحویل‌گرفتن خودرو، آن را به‌دقت بررسی کنید

بهتر است کسی که با دنیای خودرو آشنایی دارد به‌هنگام تحویل خودرو همراه شما باشد تا بتوانید موقع تحویل خودرو آن را با دقت بررسی کنید. هم بدنه، هم داخل کابین و هم وضعیت فنی باید کاملاً بررسی شوند.

درصورتی‌که ایرادی در خودرو دیدید باید حتماً به کارمند آن شرکت اعلام کنید تا مبادا به‌هنگام پس‌دادن خودرو، خسارت ایراد را از شما بگیرند.


8. شرکتی شناخته‌شده انتخاب کنید

معمولاً شرکت‌های شناخته‌شده چون نمی‌خواهند اعتبارشان خدشه‌دار شود، خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهند. بنابراین تا حد زیادی می‌توانید با اطمینان روی این شرکت‌ها حساب کنید.

شرکت‌های شناخته‌شده همچنین تجربه‌ی زیادی دارند و بنابراین کمتر پیش می‌آید که در اجاره ماشین عروس از این شرکت‌ها مشکلی وجود داشته باشد.


رنت خودرو عروس

9. به رنگ ماشین عروس اهمیت دهید

شاید چندان مهم نباشد که مدل ماشین عروس چه باشد، اما مهم است که رنگ آن چه باشد. سعی کنید در وهله‌ی اول، رنگ ماشین عروس متناسب با تم عروسی باشد.

  • معمولاً از رنگ سفید برای ماشین عروس استفاده می‌شود. سفید نماد پاکی، معصومیت است و همچنین سمبلی برای عروس به شمار می‌رود.
  • رنگ مشکی هم تقریباً رایج است. ماشین عروس مشکی با وقار، پر ابهت و البته ساده و شکیل است.
  • جز این دو رنگ، گاهی از رنگ‌های قرمز، بنفش و صورتی هم برای ماشین عروس استفاده می‌شود. بدون‌شک این شما هستید که باید بر حسب سلیقه‌تان رنگ ماشین عروس را انتخاب کنید، اما در نظر داشته باشید که رنگ‌های قرمز، بنفش و صورتی معمولاً رنگ‌های شاد و جیغ محسوب می‌شود و ابهت و وقار سفید و مشکی را ندارد، درعین‌حال به‌شدت خاص و منحصربه‌فرد هستند.
اجاره ماشین عروس

در اغلب اوقات، هم داماد و هم عروس و هم البته خانواده‌های آن‌ها دوست دارند که مراسم عروسی به بهترین شکل برگزار شود تا در آن مراسم بتوانند دقایق و ساعاتی فوق‌العاده را تجربه کنند و خاطره‌ای شیرین از مراسم عروسی در ذهن‌شان برای سال‌های بعد باقی بماند. یکی از عناصری هیجان انگیزی که در این راه به کمک آمده، یک ماشین عروس زیبا است.

در گذشته در شهرها و روستاهای ایران برای آن که داماد بتواند عروس را به خانه ببرد از الاغ تزئین‌شده استفاده می‌شد. این روش البته هنوز هم ممکن است در برخی از روستاهای ایران استفاده شود، اما در کل در حال حاضر از ماشین عروس برای این کار بهره می‌برند. ماشین عروس را با ایده‌های مختلفی تزئین می‌کنند.

برخی اعتقاد دارند که هرچه تزیین ماشین عروس ساده‌تر باشد بهتر است، درعین‌حال برخی دیگر فکر می‌کنند تزیین ماشین عروس باید شلوغ و پیچیده باشد. برخی دیگر از ماشین‌های قدیمی مانند ژیان به‌عنوان ماشین عروسی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از ماشین‌های مدرن گران‌قیمت.

همین‌ها موجب شده که ایده‌های متنوعی برای ماشین عروس وجود داشته باشد. در ادامه 50 ایده برای تزیین ماشین عروس را خواهید دید. تلاش ما بر آن بوده‌است که 50 عکس ماشین عروس که در ادامه می‌آیند متنوع باشند تا با هر سلیقه‌ای که دارید بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.


تزیین ماشین عروس

نکات مهم برای تزیین ماشین عروسی

قبل از آن که با هم عکس‌های ماشین‌های عروس مختلف را ببینیم، بد نیست یک سری نکته که می‌توانند برای تزیین ماشین عروس مفید باشند را با هم مرور کنیم:

1. از مدت ها قبل به فکر باشید

فکر کردن به تزیین ماشین را به روز عروسی محدود نکنید. سعی کنید از روزهای قبل به این موضوع فکر کنید، ایده‌های مختلف را بررسی کنید و دست‌آخر تصمیم بگیرید که از چه تزئینی بهتر است برای ماشین شب عروسی استفاده کنید.

اگر قرار است برای شب عروسی از کسی خودرو قرض کنید، از قبل به او خبر بدهید که قرار است از خودروی او برای ماشین شب عروسی استفاده کنید.

2. گل ماشین عروس را با رنگ خودرو ست کنید

تناسب رنگ گل‌ها و روبان‌ها با رنگ ماشین بسیار مهم است، بنابراین باید این موضوع را هم قبل از آن که شب عروسی سر برسد بررسی کنید. در کل بهتر است برای ماشین‌هایی که رنگی تیره دارند از گل‌ها و روبان‌های با رنگ تند استفاده کنید و در عوض برای ماشین‌هایی که رنگ روشن دارند، مانند سفید و بژ، به دنبال گل‌های با رنگ ملایم مثل صورتی بروید.

البته نیازی به نگرانی نیست. کسی که مسئول تزیین خودرو است معمولاً تجربه‌ی زیادی دارد و خود او هم می‌تواند ایده‌های خوبی به شما بدهد. همچنین این افراد از کاتالوگ هم برخوردار هستند و بنابراین می‌توانید از ایده‌های آن‌ها هم بهره ببرید.

این که از سبک مینیمال برای ماشین عروس استفاده کنید یا از سبک پیچیده و شلوغ به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد اما آن‌چه که در این بین باید حتماً به آن توجه کنید این است که نباید تزیین خودرو به گونه‌ای باشد که جلوی دید راننده را بگیرد. به هر حال قرار است برای چند دقیقه‌ای هم که شده با خودرو در سطح خیابان‌ها گردش داشته باشید و باید خودرو طوری تزیین شود که جلوی دید راننده گرفته نشود.

نکته‌ی دیگری که در این بین به کار می‌آید این است که نباید خیلی هم وسواس به خرج دهید. به هر حال استفاده از گل، عروسک، روبان و عناصر دیگر روی خودرو می‌تواند به خودرو زیبایی ببخشد و قرار نیست که خودرو را برای همیشه با همان ظاهر استفاده کنید.

3. مزایا و معایب اجاره ماشین عروس را بدانید

اگر قرار است خودرو اجاره شود، این فرصت وجود دارد که هم نوع بی‌راننده‌ی آن انتخاب شود و هم نوع باراننده. البته اگر نوع بدون‌راننده اجاره شود، عروس و داماد می‌توانند با خیالی آسوده و بدون این که کسی دیگر در کنار آن‌ها باشد در سطح شهر گردش کنند. اما اگر نوع با راننده اجاره شود، عروس و داماد ممکن است خیلی راحت نباشد، درعوض با خیالی آسوده در قسمت پشتی خودرو می‌نشینند و دشواری‌های رانندگی را تحمل نمی‌کنند.


50 مدل عکس ماشین عروس شیک

در ادامه مدل‌های مختلف ماشین عروس را خواهیم دید. همانطور که در بالا اشاره شد سعی شده تا جای امکان به عنصر «تنوع» توجهه شود و عکس‌هایی تهیه شده که بتوانند سلیقه‌های مختلف را راضی کنند.

در ادامه خواهید دید که در تصاویر هم تزیین‌های مینیمالیست وجود دارند، هم تزیین‌های شلوغ و پیچیده. بعضی تصاویر هم خلاقیت بالای تزئین کنندگان خود را به نمایش می گذارند. در ضمن در برخی تصاویر از ماشین‌های قدیمی مانند ژیان استفاده شده و در برخی تصاویر از خودروهای لوکس امروزی.

مدل ماشین عروس شیک
ماشین شب عروسی
تزیین ماشین برای عروسی
ماشین شب عروسی
تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین برای عروسی
بهترین ماشین عروس دنیا
تزیین ماشین برای عروسی
تزیین ماشین برای عروسی
ماشین شب عروسی
ماشین شب عروسی
عکس جدید ماشین عروس
مدل ماشین عروس
ماشین عروس شیک
تزیین ماشین عروس
تزیین خودرو برای عروسی
تزیین ماشین برای عروسی
مدل ماشین تزیین شده برای عروس و داماد
تزیین ماشین برای عروسی
مدل جدید بهترین ماشین عروسی
تزیین ژیان برای عروسی
تزیین ژیان برای عروسی
بهترین ماشین عروس دنیا
تزیین ژیان برای عروسی
بهترین تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین برای عروسی
تزیین ماشین برای عروسی
تزیین ماشین عروس سبک سنتی
تزیین به سبک سنتی
عکس بهترین تزیین ماشین عروس
تزیین شلوغ ماشین عروسی
تزیین ماشین عروس به سبک مینیمال
تزیین مینیمال ماشین عروس
مدل جدید ماشین عروس
مدل ماشین عروس
مدل ماشین عروس
مدل ماشین عروس
مدل ماشین عروس
مدل ماشین عروس
مدل ماشین عروس
عکس ماشین عروس
عکس ماشین عروس
عکس ماشین عروس
عکس ماشین عروس
عکس ماشین عروس
عکس تزیین ماشین عروس

در ادامه بخوانید: تزیین ماشین عروس