بهترین تزیین ماشین عروس را داشته باشید!


بی‌شک زیباترین لحظات برای عروس و داماد، زمانی است که داماد با یک ماشین تزیین‌شده، به دنبال عروس می‌رود. در حقیقت تزیین ماشین عروس و داماد، نشان می‌دهد که زوج تازه‌عروس و داماد قرار است با وصلتشان، سوار بر خوشبختی شده و از تلخی‌های گذشته‌شان سبقت بگیرند و به مقصد زندگی مشترک، گاز بدهند.

تزیین ماشین عروس

از این مفاهیم زیبا که بگذریم، تزیین ماشین عروس، یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشن عروسی محسوب می‌شود که معمولاً زحمتش را گل‌فروشی‌ها یا برخی از شرکت‌ها برگزارکننده جشن عروسی بر عهده می‌گیرند.

اگر شما نیز این زحمت را از دوش خود برداشته‌اید، قطعاً با توجه به نمونه‌های موجود، یکی را انتخاب کرده و هزینه‌اش را پرداخت می‌کنید. اما اگر از آن دست زوج‌های ماجراجو هستید که می‌خواهید صفرتا صد جشن عروسی‌تان را خودتان متقبل شوید، بهتر است با شیوه‌های تزیین ماشین عروس آشنایی پیدا کنید.

البته در هر دو صورت آشنایی با این شیوه ها می تواند به شما در داشتن تزیینی بهتر و حرفه ای تر در انتخاب نیز کمک کند. پس با ما همراه باشید.

تزیین ماشین عروس

اول مدل ماشین را انتخاب کنید

پیش از اینکه وارد جزییات شیرین تزیین ماشین عروس شویم، بهتر است یک دودوتاچهارتا کنید و ببینید دقیقاً می‌خواهید چه مدل ماشینی را برای تزیین برگزینید.

اگر خودتان خودرویی دارید، می‌توانید همان را برای تزیین به‌عنوان ماشین عروس تزیین کرده و مورداستفاده قرار دهید. اما اگر می‌خواهید فضایی متفاوت ایجاد کنید، بهتر است از شرکت‌هایی که خودرو کرایه می‌دهند، کمک بگیرید و نسبت به کرایه خودروی موردعلاقه‌تان اقدام کنید.

تزیین ماشین عروس

تزیین ماشین عروس: قسمت خارجی ماشین

بخش خارجی خودرو، مهم‌ترین بخش برای تزیین ماشین عروس است. برای تزیین این بخش باید با همسر خود مشورت کنید و ببینید سلیقه‌تان چیست؟

آیا می‌خواهید صرفاً از گل رز در تزیین استفاده کنید یا دوست دارید از ابزارهای دیگری نیز بهره بگیرید. برای اینکه در پاسخ به این پرسش راحت‌تر باشید، رایج‌ترین سبک‌های تزیین را به شما معرفی می‌کنیم.

1- گل و ربان در تزیین ماشین عروس؛ زیبایی در سادگی است

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تزیین ماشین عروس، ترکیب هنرمندانه ربان و گل روی ماشین عروس است. برای این شیوه، شما می‌توانید متناسب با رنگ گل‌هایی که برای تزیین برگزیده‌اید، از ربان استفاده کنید. استفاده از این ترکیب برای تزیین دستگیره خودرو نیز بسیار چشمگیر است و خود به‌تنهایی می‌تواند سلیقه شما را به رخ همگان بکشد.

تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین عروس

2- نوع و رنگ گل برای تزیین ماشین عروس

برای انتخاب گل، بهتر است به دو نکته توجه کنید:

  • دقت کنید گل‌هایی که انتخاب می‌کنید، درشت، بادوام و ارزان باشند. پس گزینه‌هایی مانند رز هلندی و یا گل‌های وحشی صحرایی را از ذهن خود دور کنید.
  • با توجه به رنگ خودرو خود، از رنگ‌هایی برای گل‌های ماشین عروس استفاده کنید که به چشم بیایند و در رنگ زمینه یعنی رنگ خودرو گم نشوند. برای مثال، اگر رنگ زمینه مشکی است، شما ازگل‌هایی با رنگ‌های سفید یا صورتی استفاده کنید.
  • شاید باورش سخت باشد اما فصلی که قرار است زیباترین رویداد زندگی‌تان را در آن جشن بگیرید، در انتخاب نوع گل‌ها مؤثرند. برای مثال، اگر قرار است لباس سفید عروس را هم‌زمان با سفیدپوش شدن زمین بپوشید، بهتر است از گل‌های بادوام و زمستانی در تزیین ماشین عروسی‌تان استفاده کنید.

3- تزیین ماشین عروس با پاپیون و تورهای سفید و رنگی

یکی از روش‌های بسیار ساده و درعین‌حال چشمگیر در تزیین ماشین عروس، استفاده از تورهای سفید و یا رنگی است. تورها را به شکل گل یا پاپیون درآورید و آن را با یک چسب محکم به بدنه یا سپر عقب ماشین بچسبانید.

البته مراقب باشید که چسب به رنگ بدنه ماشین آسیبی نرساند. با توجه به دردسرهای استفاده از تور برای تزیین ماشین عروس، پیشنهاد می‌کنیم از این سبک برای تکمیل زیبایی ماشینتان استفاده کنید و کل بار تزیین را روی آن نیندازید.

تزیین ماشین عروس

4- تزیین ماشین عروس با بادکنک؛ شیطنت کودکی را چاشنی جشن عروسی‌تان کنید

از دیگر روش‌های خلاق و ساده برای تزیین ماشین عروس، بادکنک آرایی با استفاده از بادکنک‌های رنگی است. اگر زیاد اهل بریزوبپاش نیستید ولی درعین‌حال دوست دارید با روشی خلاقانه و کم‌خرج، ماشین خود را تزیین کنید، بادکنک‌های رنگی و هلیومی گزینه مناسبی هستند.

در استفاده از بادکنک، دیگر دردسر استفاده از چسب و آهنربا را ندارید، کافی است آن‌ها را به باربند یا سپر عقب خودروتان وصل کنید. البته اگر فکر می‌کنید ممکن است بادکنک‌ها دوام زیادی نداشته باشند، می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی‌های فرمالیته پیش از جشن عروسی استفاده کنید.

تزیین ماشین عروس

5- کاربرد بنرهای رنگی در تزیین ماشین عروس؛ منحصربه‌فرد باشید

برخی گمان می‌کنند که بنرهای اسم عروس و داماد، تنها برای تزیین دیوار و یا سفره عروس به کار می‌روند، این در حالی است که این روش نه‌تنها بسیار جدید است و تزیین ماشین عروستان را منحصربه‌فرد می‌کند، بلکه هزینه زیادی را از دوشتان برمی‌دارد.

اگر خودروهای کلاسیک و قدیمی را برای تزیین به‌عنوان ماشین عروس کرایه کرده‌اید و می‌خواهید بیشتر از هر چیزی آن را به رخ بکشید، بهتر است از این روش برای تزیین ماشین عروس استفاده کنید.

تزیین ماشین عروس

تزیین ماشین عروس: قسمت داخلی ماشین

بسیاری گمان می‌کنند برای ماشین عروس تنها کافی است زیباترین و به‌روزترین روش‌های تزیین را روی بدنه و سپر جلو و عقب پیاده کنند. این در حالی است که تزیین ماشین عروس به قسمت خارجی و ظاهری آن ختم نمی‌شود، بلکه قسمت داخلی آن نیز بسیار مهم است؛ زیرا قرار است میزبان زوجی باشد که برای گره زدن زندگی‌شان به یکدیگر تلاش بسیاری کرده‌اند.

برای تزیین قسمت داخلی، پله‌پله و طبق مراحل زیر پیش بروید تا مانع از هزینه‌های اضافی شوید:

مرحله اول: با تزیین فرمان ماشین عروس شروع کنید

کاورهای بسیاری وجود دارند که ظاهر فرمان را از سادگی خارج می‌کنند. با توجه به کلیت تزیین ماشین عروس، کاوری را انتخاب و خریداری کنید. از رنگ‌های کلاسیک یا کاورهای طرح دار استفاده کنید.

تزیین ماشین عروس

مرحله دوم: به سراغ صندلی‌ها بروید

راه‌های بسیاری برای تزیین صندلی‌های عقب خودرو وجود دارد. می‌توانید از کاور با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع که در بازار موجود هستند، استفاده کنند اما اگر می‌خواهید کمی خلاقیت به خرج دهید، بهتر است از پتو، چهل‌تکه و یا گلیم‌هایی که دست‌ساز هستند نیز استفاده کنید. این کار داخلی اتاقک خودروتان را زیباتر جلوه می‌دهد.

مرحله سوم: داشبورد را فراموش نکنید

گرچه شاید عجیب به نظر برسد اما تزیین داشبورد نیز یکی از راه‌های بسیار جذابی است که می‌تواند فضای داخلی ماشین عروس را از حل و هوای سادگی خارج کند. برای این کار، می‌توانید ربان های باریک را به داشبورد آویزان کنید یا داخل داشبورد را از پوشال‌های رنگی پر کنید و یا حتی یک هدیه برای عروس خانم در آن قرار دهید.

ماشین عروس

 

مرحله چهارم: تزیین آینه نمای عقب ماشین را دست‌کم نگیرید

آویزان کردن ربان های باریک یا آویزی دست‌ساز مانند دریم کچر، اگر متناسب با رنگ و طرح کلیت تزیین ماشین عروس باشد، می‌تواند بسیار جلوه‌گر و مؤثر در زیباسازی خودرو باشد.

تزیین ماشین عروس

نکات مهم در اجاره ماشین عروس

اگر به فکر اجاره ماشین عروس هستید و از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمی کنید به نکات زیر توجه کنید:

توجه کنید که خودرو از هر لحاظی سالم باشد

خودروهایی که معمولاً با عنوان خودروهای کرایه‌ای اجاره داده می‌شوند، ممکن است به هر دلیلی نقص داشته باشند. ازآنجایی‌که شما قرار است فقط برای یک روز این خودرو را کرایه کنید، بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید. پیش از کرایه، موتور آن را چک کنید و تضمینی از سلامت ویژگی‌های فنی آن بگیرید.

با توجه به فصل، خودرو مدنظرتان را انتخاب کنید

اگر نمی‌دانید بین خودروهای کلاسیک و مدرن کدام را انتخاب کنید، به فصل توجه کنید. اگر می‌خواهید جشن عروسی‌تان را در فصل تابستان برگزار کنید، بهتر است از خودروهای مدرن که تهویه مناسب دارند یا از خودروهای کلاسیک روباز استفاده کنید.

تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین عروس ایرانی
تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین عروس
تزیین ماشین عروسی
تزیین ماشین عروس

نظر شما چیست؟ چه تزئیناتی بهتر است در ماشین عروس استفاده شود تا این روز زیبا به یاد ماندنی تر باشد؟

در ادامه بخوانید: راهنمای اجاره ماشین عروس