پس از انجام مراحل خواستگاری و عقد در محضر، نوبت به انتخاب سرویس طلا برای عروس می‌رسد. طراحی‌های متنوع و طیف گسترده طلاهای موجود در بازار باعث شده تا انتخاب عروس و داماد برای خرید سرویس طلا دشوارتر از پیش شود. طبق گفته طلافروشان با تجربه امروزه این طلای سفید است که بیشتر انتخاب و تهیه می شود.

البته برخی از خانواده‌ها هنوز بر این باور هستند که طلای سفید کم ارزش تر از طلای زرد است، اما خوب است بدانید که این باور کاملا نادرست بوده و تفاوت ارزشی به دلیل رنگ وجود ندارد.

چرا سرویس طلا عروس میخریم؟

سرویس طلا عروس

یکی از مهم ترین بخش‌های خرید عروسی، خرید سرویس طلا برای عروس است. ناگفته نماند که این قسمت از ازدواج نیز برای خانم‌ها هیجان انگیز است و تجربه یک خرید لذت بخش، احساس خوشبختی شما را نسبت به زندگی‌تان بیشتر و بیشتر می‌کند. در بین خانواده‌ها و اقوام متنوع ایرانی، خرید سرویس طلا بعنوان یکی از اساسی ترین قسمت آداب و رسوم محسوب می‌شود.

به بیانی ساده، خرید سرویس طلا برای عروس همان هدیه داماد به همسر زندگی خود در ابتدای فصل جدید زندگی مشترک‌شان است. از نگاه دیگر، خرید سرویس طلا در آغاز زندگی بعنوان یک سرمایه گذاری شناخته می‌شود. پس باید معیارهای انتخاب سرویس طلا عروس را بشناسید تا سرمایه گذاری صحیح و متناسبی داشته باشید. با شادیما همراه باشید.

این احتمال می‌رود که چون برای اولین بار می‌خواهید سرویس طلای عروس تهیه کنید، نمی‌دانید که چه جزئیاتی برای سرویس طلا لازم است. سرویس طلا شامل یک جفت گوشواره، گردنبند و دستبند است. گفته می‌شود که در برخی موارد، انگشتر را هم جزو سرویس طلا به حساب می‌آورند و داماد آن را بعنوان هدیه به عروس تقدیم می کند. به هنگام خرید سرویس طلا عروس، با سرویس‌های جواهر دیگری از قبیل نیم ست آشنا می‌شویم.

اگر هدیه شما در ابتدای زندگی تنها شامل گوشواره و گردنبند باشد، به آن نیم ست گفته می‌شود. خوب است بدانید که در هدیه‌ای که داماد بعنوان سرویس طلا به عروس خود هدیه می‌دهد، ترکیب سنگ‌های قیمتی با طلاهای سفید و زرد دیده می‌شود.

معیارهای انتخاب سرویس طلا عروس چیست؟

سرویس طلا عروس

اولین نکته‌ای که برای انتخاب سرویس طلا باید توجه داشته باشید، رنگ پوست همسرتان است. برای مثال، اگر پوست گندم‌گون باشد (رنگی بین سفید و برنزه)، رنگ طلای زرد و قرمزتناسب بیشتری داشته و انتخاب مناسبی می باشد و اگر پوست همسرتان سفید است، انتخاب طلای سفید، زیبایی‌های همسرتان را دو چندان می‌کند. چرا که طلای سفید روی پوست درخشان و شفاف، زیبا تر به نظر می‌رسد.

سرویس طلا عروس

البته این را هم بگوییم که انتخاب سرویس طلا عروس بر اساس فرم صورت نیز اهمیت دارد. برای انتخاب گوشواره ای که به همسرتان بیاید و او را خوش چهره نشان دهد، می‌بایست به نکات ریزی توجه داشته باشید. اگر گردن همسر شما کشیده و بلند است، گوشواره پهن و بلند، انتخاب بهتری است. برای گوش‌های کوچک، انتخاب گوشواره‌های کوچک نیز پسندیده تر است.

سرویس طلا عروس

اکنون نوبت به معیارهای لازم برای خرید دستبند عروس می‌رسد. نخستین چیزی که در خرید دستبند طلای عروس اهمیت دارد، سایز دست می‌باشد. دستبند شیک و خاص، دستبندی است که دقیقا اندازه دست باشد. چرا که دستبند گشاد و دستبند تنگ، هر چند که زیباترین دستبند جواهر فروشی سطح شهر باشد؛ جلوه خوبی روی دست ندارد.

علاوه بر این موضوع، به قفل‌های دستبند توجه داشته باشید که سالم و صحیح باشد تا در صورت استفاده مکرر، دچار خرابی یا هرز شدگی نشود. خودتان به خوبی می‌دانید که قیمت طلا در هر لحظه در حال بالا و پایین شدن است. پس گم شدن یا از دست دادن آن، زیان اقتصادی بزرگی به شما و دارایی‌های‌تان وارد خواهد کرد.

سرویس طلا عروس

نکته بسیار مهمی که در انتخاب طلا و جواهر برای خرید سرویس طلا وجود دارد، توجه به زیبایی و منحصربه‌فردی آن است. سرویس طلایی را انتخاب کنید که مجبور نشوید در مدت زمان کوتاهی، آن را تعویض کنید. برای اینکه به چنین مشکلی بر نخورید، پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا تمامی مدل‌های روز سرویس طلا را دیده و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

این نکته را به یاد داشته باشید که تعویض طلای عروس، به احتمال زیاد هزینه زیادی را در بر خواهد داشت. پس تصمیم قطعی خود را پیش از انتخاب سرویس طلا بگیرید.

سرویس طلای عروس باید چه رنگی باشد؟

سرویس طلا عروس

هیچ باید و نبایدی در تعیین رنگ سرویس طلای عروس وجود ندارد. خرید طلا و جواهر زرد رنگ در میان بانوان در گذشته متداول تر بود. اما امروزه، رنگ طلای سفید محبوبیت بیشتری را دارا است. در واقع محدودیتی برای انتخاب رنگ در سرویس طلای عروس وجود ندارد. اما دنیای مد و طراحی طلا و جواهر نشان داده است که رُز گلد محبوب ترین رنگ برای خرید سرویس طلای زیبا و خیره کننده برای عروس است. در واقع رُز گلد رنگی میان طلای زرد و مسی می‌باشد.

سرویس طلا عروس

البته انتخاب رنگ طلای سرویس عروس، به رنگ پوست همسرتان بستگی دارد. طلای سفید و طلای رُز گلد برای خانم‌هایی که ظاهر و پوشش اسپرت دارند، مناسب تر است. خوب است بدانید که ترکیب رنگ‌های مختلف، جلوه طلا و زیبایی آن را اسپرت تر می‌کند. ترکیب مختلف رنگ‌های طلا در کنار هم برای سنین پایین متناسب است و زیبایی همسر شما را چند برابر می‌کند.

برای خانم‌هایی که رنگ پوست سفید و روشنی دارند، هم‌نشینی طلاها در کنار هم، جلوه خاص تری در چهره و اندام شما ایجاد می‌کند. برای اینکه یک خانم جذاب و زیبا به نظر برسید، طلاهای رنگی با سنگ‌های خوشرنگ برای خرید سرویس طلا توصیه می‌کنیم.‎

نکات مهم پیش از خرید سرویس طلا که عروس و داماد نمی‌دانند!

سرویس طلا عروس

‎به احتمال زیاد، می‌دانید که خرید طلا برای عروس و داماد کسل کننده و گاهی خسته کننده به نظر می‌رسد. ما هم به زوجین حق می‌دهیم، چرا که انتخاب یک سرویس طلا از بین طیف گسترده طلا و جواهری که در بازار وجود دارد، یک کار سخت و بحث بر انگیز است. خریدهای عروس به همراه اطرافیان یا خانواده‌های دو فرد، کار را سخت تر از حالت عادی می‌کند. باید با این مشکل چگونه کنار بیاییم و انتخاب خوبی در خریدهای‌مان داشته باشیم؟

به همراه بردن دیگران برای خرید عروسی، یک امر اختیاری است. اجباری نیست که شما آن‌ها را با خود به خرید ببرید و نظر آن‌ها را بخواهید. اگر فکر می‌کنید که به همراه داشتن آن‌ها، افکار شما و همسرتان را خدشه دار می‌کند، مسلم است که این کار اشتباه را نباید انجام دهید. در واقع اگر احتمال می دهید که ممکن است اختلاف نظر پیش آمده یا نتوانید راحت تر انتخاب کنید توصیه می شود تا همراه نبرید.

سرویس طلا عروس

بعضی از زوج‌ها از همان ابتدای زندگی‌شان، تصمیم می‌گیرند که در فصل جدید زندگی با مدیریت و برنامه ریزی پیش بروند. به این دسته از زوج‌های موفق ایرانی تبریک می‌گوییم. این خانواده دو نفره به طور معمول برای خرید سرویس طلای عروس با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستند. آن‌ها از پیش، بودجه لازم برای خرید طلا را انتخاب کرده اند. چه بسا که نوع سرویس مد نظرشان را نیز تعیین کرده اند. پیش بینی می‌کنیم که آن‌ها معیارهای خوبی برای خرید به‌صرفه و به موقع سرویس عروس مشخص کرده اند. پس سعی کنید از این گروه باشید.

با توجه به نکاتی که برای معیارهای انتخاب سرویس طلای عروس بیان کردیم، خوب است درباره انواع عیار طلا هم اطلاعات جامعی در دست داشته باشید.

بهترین عیار برای خرید سرویس طلای عروس چیست؟

سرویس طلا عروس

بهترین عیاری که اکثر ایرانی‌ها برای خرید طلا در نظر دارند، طلای 18 عیار است. در واقع بازه عیار طلا از یک شروع می‌شود و حداکثر تا طلای 24 عیار پیش می‌رود. اما در بین مردم و در بطن جامعه، طلای 18 عیار بعنوان بهترین طلای موجود در بازار شناخته می‌شود.

در واقعیت، طلای 24 عیار به شمش تعلق دارد. به بیانی ساده، طلای 24 عیار همان طلای خالص است که تنها در شمش طلا یافت می‌شود و نیازی نیست که سرویس شما دارای 24 عیار باشد.

در ادامه بخوانید :
راهنمای جامع خرید حلقه نامزدی