وقتی یک شاخه گل معجزه می‌کند: کاربرد گل آرایی از خواستگاری تا عروسی


خیلی‌ها نظرشان این است که مراسم عروسی نباید خیلی بریز و بپاش داشته باشد، اما وقتی بدون‌تعارف به ماجرا نگاه کنیم می‌بینیم که فقط یک بار در زندگی‌مان ازدواج می‌کنیم. در چنین شرایطی چرا برای یک بار هم که شده مراسمی فراموش‌نشدنی نگیریم؟ البته منظور این نیست که میلیون‌ها تومان پول خرج کنیم، بلکه باید تا جایی که وسع‌مان اجازه می‌دهد کاری کنیم که مراسم عروسی بهترین مراسم زندگی‌مان باشد. بالأخره هرچه که باشد بیست سال بعد هم خاطراتی از مراسم عروسی در ذهن‌مان وجود خواهد داشت. لباس داماد، لباس عروس، محل مراسم عروسی، دسته گل عروس و موارد این قبیل می‌توانند در زیباتر کردن مراسم عروسی نقشی مهم داشته باشند.

بهتر است در انتخاب هر یک از این موارد دقت کنیم و آن‌چه که فکر می‌کنیم باب‌سلیقه‌مان است را انتخاب کنیم. ما قبلاً به معرفی بهترین لباس‌‌عروس‌های جدید پرداخته‌ایم و این بار نوبت به بهترین مدل‌های دسته گل عروسی است.


انواع دسته گل عروس

شاید بتوان گفت که مهم ترین و طولانی ترین نقشی که گل‌ها در مراسم ازدواج بازی میکنند، مربوط به دسته گل عروس باشد. امروزه طرح‌ها و سبک‌های بسیاری برای دسته گل‌های عروس وجود دارد که مهم ترین و رایج ترین آنها عبارتند از:

1. دسته گل‌کوچک و گرد

یکی از محبوب ترین سبک‌های طراحی دسته گل عروس، دسته‌گل‌های گرد و کوچک هستند؛ چون هم به راحتی با یک دست می توانید آنها را جابه جا کنید و هم اینکه تنوع زیادی دارند. درحقیقت مهم ترین فاکتور این دسته‌گل‌ها، وزن سبک آن‌هاست.

گل آرایی
گل آرایی و دسته گل عروس

2. دسته گل آبشاری

یکی از پیچیده ترین و سنتی ترین سبک‌های گل آرایی دسته گل عروس است که از زمان ازدواج دایانا، پرنسس ناکام انگلیسی، تاکنون رواج پیداکرده است. در این سبک از گل آرایی، گل‌ها با شیب متناسبی از دستان ظریف عروس سرازیر می‌شوند. اگر می‌خواهید چندین گل را در دسته گل خود داشته باشید، بهتر است از این سبک گل آرایی استفاده کنید.

گل آرایی دسته گل عروس
دسته گل عروس

3. دسته گل تقدیمی

این سبک از گل آرایی که تقریبا می توان از آن به عنوان سبک کلاسیک نام برد، در اویل قرن بیستم، ناگهان نگاه ها را به خود جلب کرد. دسته گل‌های تقدیمی، همانطور که از نامش هم برداشت می‌شود، به گونه ای طراحی‌شده که باید در آغوش و روی بازو جابه‌جا شود. به همین دلیل تقریبا دست و پاگیر و محدودکننده است اما ازآنجایی‌که گل‌های بسیاری در آن جای میگیرند، میتواند خیره‌کننده نیز باشد.

4. دسته گل بیدرمایر

از دیگر طرح‌ها و سبک‌های محبوب که به‌تازگی نیز پرطرفدار هم شده است، دسته گل با سبک بیدرمایر است. در تزیین این سبک، گلها در یک الگوی دایره‌ای بارنگ‌های مختلف مرتب‌شده و غالبا، هر دایره از دسته گل، از یک نوع گل تشکیل می‌شود و اثر چشمگیری دارد.

دسته گل عروس
دسته گل عروس جدید

بهترین مدل های دسته گل عروس

در عکس‌های عروسی، چهار چیز بیش از همه خودنمایی می‌کنند: لباس داماد، لباس عروس، آرایش عروس و دیگری دسته‌گل عروس. این یعنی باید تا جای امکان با دقت و وسواس دسته گل را انتخاب کنیم. در ادامه بیش از 55 مدل دسته گل عروسی را با هم خواهیم دید، در بین آن‌ها به توضیحاتی برای انتخاب دسته‌گل مناسب هم پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید.

انواع مدل های دسته گل عروسی
دسته گل عروس 2020

تناسب دسته گل عروس با لباس و قد عروس

از نکاتی که باید هنگام انتخاب دسته‌گل عروسی به آن‌ها توجه کنید، یکی این است که باید دسته‌گلی را انتخاب کنید که سایز آن با سایز بدن‌تان هماهنگی داشته باشد. اگر خیلی بلندقد نیستید نباید دسته‌گلی بلند را در دست بگیرید، اگر هم بلندقد هستید نباید دسته‌گلی کوتاه انتخاب کنید.

همچنین اگر لاغر هستید باید به‌دنبال انتخاب و خرید دسته‌گل باریک و جمع‌وجور باشید، اما اگر لاغر نیستید و توپر هستید بهتر است در پی خرید دسته‌گل نسبتاً بزرگ باشید.

نکته‌ی دیگر آن که باید سایز دسته‌گل با سایز لباس عروس متناسب باشد. یعنی علاوه بر آن که باید دسته گل عروسی در تطابق با قد عروس‌خانم باشد، باید دسته گل تناسبی راضی‌کننده با لباس عروس داشته باشد.

به‌عنوان مثال، اگر لباس عروس کوتاه به تن دارید نباید دسته گل مرتفع در دست بگیرید، همچنین اگر لباس عروس بلند به تن دارید باید تا جای امکان به دنبال استفاده از دسته گل بلند باشید.

لباس‌عروس‌هایی که به بدن می‌چسبند و به‌اصطلاح جذب هستند ممکن است با دسته‌گل‌های بزرگ سازگار نباشند. برای این لباس‌ها دسته گل باریک بگیرید؛ اما لباس‌هایی که در قسمت پایین‌تنه چین زیادی دارند بهتر با دسته‌گل بزرگ و پهن سازگار می‌شوند.

دسته گل عروس 2020
دسته گل عروس

حساسیت و آلرژی به دسته گل را جدی بگیرید

نکته‌ی دیگری که حتماً باید به آن توجه شود این است که به‌هنگام انتخاب دسته‌گل عروسی باید دسته‌گلی که به آن حساسیت ندارید را انتخاب کنید. در همان موقع خرید چندین بار آن را بو کنید و نزدیک دهان و بینی‌تان بیاورید، اگر دچار عطسه نشدید یعنی مشکلی با آن نخواهید داشت، در غیر این صورت احتمالاً در مراسم عروسی بارها عطسه خواهید کرد که البته اصلاً خوب نیست عروس در طی مراسم مدام در حال عطسه‌کردن باشد.

همچنین سعی کنید دسته گلی را انتخاب کنید که گل‌های آن گرده‌ پخش نمی‌کنند. گرده پخش‌کردن گل‌ها ممکن است لباس‌تان را کثیف کند.

یک نکته‌ی خوب دیگر در این بین وجود دارد و آن این است که موقع خرید دسته‌گل بد نیست که از راهنمایی‌های گل‌فروش هم بهره ببرید. به هر حال او تجربه‌ی زیادی دارد و شاید اگر توقعات‌تان را به او بگویید بتواند به خوبی برای انتخاب دسته‌گل زیبا کمک‌تان کند.

دسته گل عروس
دسته گل جدید عروس
دسته گل عروس 1399
دسته گل عروس 2021
دسته گل عروس جدید
گل عروس 2021
گل عروس
عروسی
دسته گل عروس جدید
دسته گل عروسی
دسته گل عروس اروپایی
دسته گل عروس اروپایی
دسته گل عروسی جدید
دسته گل عروس اروپایی
دسته گل عروس اروپایی
عکس دسته گل عروس
مدل دسته گل عروس
عکس دسته گل عروس
دسته گل مصنوعی عروس
دسته گل طبیعی عروس
گل عروسی
گل
دسته گلی برای عروس
دسته گل های عروسی
گل عروسی
گل عروس
عکس دسته گل عروس
عکس دسته‌گل عروس
عکس دسته گل عروس
گل رز عروسی
دسته گل زیبای عروسی
عکس دسته گل عروس
عکس دسته گل عروس
دسته گل خاص عروس
دسته گل خاص عروس
دسته گل زر عروسی
دسته گل خاص عروس
گل رز عروسی
دسته گل خاص عروس
دسته گل زیبای عروس
گل زیبای عروسی
دسته گل خاص عروس
دسته گل زیبای عروسی 2020
دسته گل خاص عروس
دسته گل خاص عروس
دسته گل قرمز عروسی
دسته گل خاص عروس
دسته گل خاص عروس
دسته گل خاص عروس

کاربرد گل آرایی از خواستگاری تا عروسی

خواستگاری ازجمله اولین و مهم‌ترین قدم‌هایی است که برای شروع یک زندگی مشترک برداشته می‌شود و به‌تبع در چنین شبی، لازم است شیرینی برای شیرین‌کامی خانواده‌ها و گل های زیبا برای عروس خانم زیبا خریداری شود؛ اما آیا این اولین و آخرین کاربرد گل آرایی در زندگی مشترک است؟

برای پاسخ به این سوال و آشنایی با کاربرد گل‌آرایی از خواستگاری تا عروسی تا پایان این مطلب با ما همراه باشید:

چرا باید از گل استفاده کنیم؟

بی شک یکی از زیباترین و دلرباترین نعمت‌هایی که خداوند بر زمین سبز پرورش داده است، گل‌های رنگارنگی است که چشم را از یکنواختی و دل را از بی‌احساسی نجات میدهد. این عنصر از طبیعت نسبت به سایر عناصر دیگر تاثیر بسزایی در روح و روان دارد؛ به‌طوری‌که حتی از آن برای درمان برخی از بیماری‌ها نیز استفاده می‌کنند.

پس مسلما هرچقدر هم هدیه هایتان باارزش یا حرف هایتان زیبا باشد، بدون حضور حتی یک شاخه گل تاثیری که باید را نمی‌گذارد.

انواع مدل های دسته گل عروسی

اصول گل آرایی

پیش از اینکه وارد جزییات شویم، بهتر است با اصول پایه گل آرایی آشنا شویم. این اصول می‌توانند به شما در نگهداری و تزیین ساده گل برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن کمک کنند.

اصول گل آرایی: نگهداری از گل

یکی از مهم ترین چالش هایی که در هنگام خرید گل‌های طبیعی با آن‌ها روبه‌رو خواهید بود، طول عمر آن‌هاست. برای افزایش طول عمر گل‌ها تا زمان مدنظرتان، بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:

  • گل‌ها را فورا داخل آب قرار دهید.
  • ساقه گل‌ها را به‌اندازه 2.5 سانتی متر ببرید تا در جذب آب به گل هایتان کمک کنند.
  • از آب گرم استفاده کنید تا غنچه‌های نصفه و نیمه به طور کامل بازشوند.

اصول گل آرایی: تزیین اولیه

اگر مبتدی هستید اما دوست دارید خودتان دست به تزیین گل‌ها بزنید، از چند مورد زیر می توانید کمک بگیرید:

  • پیش از هر کاری، گل هایتان را از هرگونه برگ و تیغ عاری کنید.
  • از فوم، کاغذ کاهی، بطری‌های شیشه‌ای، ربان، پارچه و یا تور استفاده کنید.
گل آرایی
آموزش گل آرایی
  • گل‌های تازه‌تر و درشت‌تر را در وسط قرار داده و اطراف آن را با برگ های زینتی پرکنید.
  • مقداری از ساقه را بچینید تا اندازه گل‌ها زیاد بزرگ نباشد.
  • از گل‌های موردپسند دلبندتان استفاده کنید.
  • حتما گل‌درشت‌تر و زیباتر را در مرکز کار قرار دهید.
  • سعی کنید گل‌ها و برگ هایی که بافت مشابه هم دارند، به کار ببرید؛ برای مثال اگر از گل رز که بافت درشتی دارد استفاده می‌کنید، اطراف آن را با برگ هایی که بافت ریز و ظریفانه دارند پر نکنید.
  • گل‌ها معمولا دو فرم دارند: فرم خطی و فرم گرد. دقت کنید که در به کار بردن گل‌ها در کنار یکدیگر، تناسب فرمی آنها را فراموش نکنید.
گل آرایی
گل آرایی

یکی از مهم ترین کاربردهای گل آرایی، استفاده از آن برای ذوب کردن قلب معشوق است؛ اما متاسفانه بسیاری کاربرد آن را محدود به زمان نامزدی تا شب خواستگاری میدانند. این درحالیست که تا زمان ازدواج رسمی و حتی در مراسم عروسی نیز، باید از این عنصر شگفت‌انگیز استفاده کنید. به همین ترتیب مهم ترین کاربردهای موثر گل‌آرایی در زمینه ازدواج عبارتند از:

دسته گل خواستگاری: دسته گل آوردیم دخترتون رو بردیم

یکی از مهم ترین شب‌های زندگی برای هر دختر و پسری، شب خواستگاری ست. فرقی نمی‌کند که آشنایی با معشوقتان به روش سنتی بوده یا مدرن، شما حتی اگر کاملا با معشوقتان آشنا باشید، باز هم اضطراب شب خواستگاری را تجربه می‌کنید.

یکی از راه‌هایی که به وسیله آن میتوانید بار این اضطراب را از روی دوش عروس بردارید و حتی او را عاشق خود کنید، این است که حتما یک سبد گل یا دسته گل با خود همراه داشته باشید. سعی کنید از گل‌های فصل یا گل‌های موردعلاقه معشوقتان استفاده کنید.

تزیین سینی چای و ظرف میوه در شب خواستگاری

شب خواستگاری فقط به تجملات از سوی خانواده داماد خلاصه نمی‌شود. همانطور که داماد برای دلربایی، برای شما سبد گلی را تدارک می‌بیند، شما نیز باید کمی سلیقه به خرج دهید و به صورت خلاقانه خودتان را در دل مادر شوهر آینده تان جا کنید. استفاده از چند شاخه گل‌کوچک یا گلبرگ تازه در کنار سینی چایی که تعارف می‌کنید، می تواند ترفند مناسبی به همین منظور باشد.

گل آرایی
گل آرایی سینی چای

مراسم نامزدی: تزیین میز بله برون (مخصوص خانواده‌ها)

پیش از اینکه وارد مسیر اصلی ازدواج (عقد و عروسی) شویم، مراسم نامزدی را در پیش داریم که اهمیت آن از دو مراسم دیگر کمتر نیست. برای برگزاری مراسم بله برون، بهتر است هدایای خودتان را با گل‌های طبیعی و یا حتی مصنوعی تزیین کنید. این کار نه تنها سبب جلوه گری هدایای شما میشود، بلکه نشاندهنده اهمیت شما به وصلت تازه عروس و داماد است.

گل آرایی

مراسم عقد: اکسسوری گل عروس و داماد

برخی تصور می‌کنند که تنها کاربرد گل برای اکسسوری عروس و داماد به همان دسته گل عروس و نهایتا شاخه گل جیب کت داماد ختم می‌شود. این درحالیست که به‌تازگی تاج گل، دستبند و حتی گردنبند گل نیز رایج شده است.

گل آرایی
گل آرایی تاج عروس

متناسب با رنگ و هارمونی به‌کاررفته در لباس عقدتان، دستنبد و تاج گل برای خودتان بسازید و آن را با گل یقه و جیب کت داماد ست کنید.

مراسم عقد: گل آرایی سفره عقد

تاکنون مطالب زیادی برای تزیین و تشریفات سفره عقد برایتان نوشته‌ایم. اگر می‌خواهید سفره عقد منحصربه‌فرد و چشم‌نوازی داشته باشسد، از گل آرایی آن غافل نشوید. با توجه به رنگ سفره عقد و المان های به‌کاررفته در آن از سبدهای گل یا گل‌هایی که به سبک آبشاری روی سفره عروس قرار میگیرند، استفاده کنید.

شما همچنین می توانید در المان های اصلی سفره عقدتان هم از گل یا گلبرگ استفاده کنید. برای مثال میتوانید چند شاخه گل تمیز لابه‌لای آجیل‌های سفره تان بگذارید و یا چند گلبرگ در صفحات قرآن مجید قرار دهید.

مراسم حنابندان: گل‌های حنایی

اگر شما نیز از آن دست خانواده‌هایی هستید که مقید به برگزاری مراسم حنابندان هستند، می توانید از گل‌های طبیعی برای تزیین ظرف حنا استفاده کنید و یا حنایی که قرار است روی دست عروس و داماد قرار دهید، به شکل گل درآورید. یادتان نرود که گلبرگ‌های پرپر شده و تازه نیز می توانند کاری مشابه انجام دهند. مخصوصا اگر در کنار نقل‌ونبات یا به‌جای آن‌ها روی سر عروس و داماد ریخته شوند.

مراسم عروسی: گل دراومد از حموم سنبل دراومد از حموم

بی شک مراسم عروسی یکی از باشکوه ترین مراسم ها در زندگی هر دختر و پسری است. تقریبا می توان گفت که گل‌آرایی در مراسم عروسی نقش پررنگی را بازی میکند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • عکس‌های آتلیه‌ای
گل آرایی
گل آرایی آتلیه عروس
  • تزیین ماشین عروس
گل آرایی ماشین عروس
گل آرایی ماشین عروس
  • تزیین کیک عروس
گل آرایی کیک عروسی
گل آرایی کیک عروسی
  • تزیین مسیر ورودی عروس و داماد به تالار یا باغ تالار
گل آرایی تالار عروسی
گل آرایی تالار عروسی
  • جایگاه عروس و داماد
  • میز پذیرایی از مهمانان
انواع مدل های دسته گل عروسی
  • گیفت عروسی
دسته گل عروس