بهترین لباس عروس های دنیا


انتخاب لباس شب عروسی، برای هر عروس خانمی، یک انتخاب سخت و گیج کننده است، ممکن است شماهم از گذشته در ذهن خود لباس عروسیتان را تصور کرده باشید، اما برای انتخاب لباس عروس باید ظرافت های بیشتری به خرج داد و همه جوانب را سنجید، اگر قصد دارید جشن عروسیتان را در سال 2020 برگزار کنید، باید بهترین مدل های لباس عروس 2020 را بشناسید؛ در این مقاله از وبسایت شادیما به شما کمک میکنیم با در نظر گرفتن جدیدترین مدها، بهترین مدل لباس عروس 2020 را برای خود انتخاب کنید. همراه ما باشید.

لباس عروس پرنسسی

لباس عروس پرنسسی

اغلب ما الگوهای کودکیمان را حتی در بزرگسالی همراه خود داریم، پرنسس های دیزنی لند را هنوز به یاد دارید؟ با همان لباس های فاخر و عروسکیشان! یکی از محبوب ترین مدل های لباس، لباس عروس با دامن پف دار است. این مدل شما را بیش از پیش شکوهمند و جذاب میکند اما مناسب کمرهای باریک تر و قدهای بلند است. اگر ریز نقش هستید و قد کوتاهی هم دارید، بهتر است سراغ دیگر مدل های لباسی که در ادامه مقاله پیشنهاد میکنیم بروید.

دامن لباس پرنسسی پف زیادی دارد؛ پف دامن درست از کمر شروع می‌شود، به همین دلیل اگر بالا تنه پهنی داشته باشید بهتر است سراغ این مدل نروید و مدل هایی را امتحان کنید که پف دامن کم‌تر بوده و بالا تنه لباس، بلند تر باشد.

برای اینکه بدانید چطور لباس عروس متناسب با اندام خود را تهیه کنید مطلب “چطور لباس عروس انتخاب کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

در ادامه مدل‌های بیشتری از لباس پرنسسی را خواهید دید:

لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی

مدل لباس عروس A-line یا کلوش عروس

از قدیم یکی از محبوب ترین مدل های دامن، دامن های کلوش بوده. این مدل چین و پف مدل پرنسسی را ندارد و ساده تر است و همچنین باعث می‌شود بسیار با وقار و زیبا به نظر برسید. حسن طرح A-line این است که برای هر اندامی مناسب است. خصوصا اگر کمی درشت اندام هستید، یکی از بهترین انتخاب ها لباس A-line است. در این مدل، لباس عروس تا کمر چسبان بوده و از کمر به پایین دامن کلوش دارد که پف نسبتا مختصری دارد.

در ادامه مدل‌های بیشتری از لباس مناسب عروس A-line یا دامن کلوش را خواهید دید:

لباس کلوش عروس

لباس کلوش عروس
لباس عروس A line

لباس با برش زیر باسن

این طرح برای عروس خانم هایی که کمر باریک و شکم صافی دارند مناسب است، در این مدل لباس تا پایین باسن تنگ بوده و از ناحیه پایین باسن دامن برش خورده و به شکل کلوش یا چین دار است.

اگر فرم اندامتان ساعت شنی است، این مدل لباس عروس برای شما بسیار مناسب است، اما با اندام سیبی شکل بهتر است سراغ این مدل لباس نروید.

لباس با برش روی باسن
لباس با برش روی باسن

لباس عروس مدل ماهی

یکی دیگر از مدل‌های لباس عروس پر طرفدار این روزها، لباس مدل ماهی است. لباس مدل ماهی برای عروس هایی که فرم ساعت شنی دارند مناسب است، این مدل شما را شیک و باریک تر نشان می‌دهد و انتخاب مناسبی برای افرادی است که قد بلند و اندام کشیده‌ای دارند، اندام سیب یا گلابی، بهتر است سراغ این مدل لباس نروند چرا که فرم ماهی لباس، ران و باسن را درشت تر ازآن چه هست نمایش می‌دهد و از زیبایی و ظرافت عروس می‌کاهد. همچنین بد نیست بدانید که این مدل لباس راه رفتن و حرکت شما را کمی محدود می‌کند؛ پس قبل از انتخاب نهایی با یک لباس مدل ماهی کمی قدم بزنید تا مطمئن شوید این انتخاب خوبی برای شب عروسی‌تان است.

در ادامه مدل‌های بیشتری از لباس مدل ماهی عروس را خواهید دید:

لباس مدل ماهی
لباس مدل ماهی

لباس عروس کوتاه

لباس عروس کوتاه

این مدل لباس، برای عکس فرمالیته مناسب تر است؛ اما عروس های زیادی در دنیا هستند که دامن های کوتاه را انتخاب میکنند و چیزی از زیباییشان در شب عروسی کم نمی‌شود. قبل از انتخاب چنین مدل لباسی، فرم پاهایتان را بررسی کنید، بهتر است اگر چندان از فرم پاهایتان رضایت ندارید، لباس عروس های بلند را انتخاب کنید.

در ادامه مدل‌های بیشتری از لباس کوتاه عروس را خواهید دید:

لباس عروس امپایر (سلطنتی)

لباس عروس امپایر (سلطنتی)

در این مدل لباس، دامن از زیر سینه شروع می‌شود و ساده و صاف به سمت پایین می‌آید. مدل سلطنتی بین عروس‌های ساده پسند و کلاسیک طرفداران زیادی دارد. همچنین برای مراسم عقد یا فرمالیته نیز انتخاب بسیار مناسبی است. مدل سلطنتی، برای عروس هایی که فرم اندام مستطیلی دارند یکی از بهترین انتخاب ها است.

لباس عروس امپایر (سلطنتی)

لباس عروس راسته

این مدل لباس، مماس بر بدن و بدون تغییرات و برش خاصی، تا سطح زمین پایین می‌آید و برای عروس‌های لاغر اندام، انتخاب جذاب و زیبایی است. استفاده از مدل لباس راسته عروس، قد شما را بلند تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود بسیار متشخص و با وقار به نظر برسید.

لباس عروس راسته


10 تا از معروف ترین برندهای لباس عروس در جهان

مهم‌بودن روز و شب عروسی باعث شده‌است که در سرتاسر جهان اهمیتی بسیار به طراحی لباس عروس داده شود. در ایران نیز بسیاری از خانم‌ها و البته آقایان توجهی ویژه به طراحی لباس عروس دارند و به‌دنبال خرید یا اجاره لباس عروسی شیک، حرفه‌ای، زیبا و چشم‌نواز هستند. این مسئله موجب شده که در جهان برندهای متعددی فقط مشغول طراحی و تولید لباس عروس شوند. برخی از این برندها شهرتی بیشتر از سایرین دارند و البته محبوبیت‌شان هم بیشتر است. بعضی از این معروف‌ترین برندهای لباس عروس را با هم در ادامه مرور خواهیم کرد.

1- کریستوس کاستارلوس [Christos Costarellos]

معروف‌ترین برندهای لباس عروس

کریستوس کاستارلوس یکی از مشهورترین برندهای لباس عروس است. نام این برند برگرفته از شخصی به همین نام است. این شخص خود از حرفه‌ای‌ترین طراحان لباس زنانه در جهان است. او ملیتی یونانی دارد و برند را در سال 1998 تأسیس کرده‌است. لباس‌های عروس کریستوس کاستارلوس در سطح اروپا متقاضیان زیادی دارند. جنس همه‌ی آن‌ها از مرغوب‌ترین پارچه‌هاست و عمدتاً هم پارچه‌ها از فرانسه تأمین می‌شوند.

2- آلفرد آنجلو [Alfred Angelo]

Alfred Angelo

آلفرد آنجلو از قدیمی‌ترین برندهای لباس عروس است. سال تأسیس آن به 1930 بازمی‌گردد و در طی 90 سالی که از عمرش می‌گذرد، نه‌تنها به‌یکی از معروف‌ترین برندهای لباس عروس بلکه به یکی از سرآمدان و حرفه‌ای‌های این زمینه تبدیل شده‌است. نکته‌ی مثبتی که پیرامون لباس‌عروس‌های این برند وجود دارد این است که تنوع طراحی در آن‌ها بسیار زیاد است. همچنین همین تنوع طراحی باعث شده که در قیمت‌ها هم تنوع وجود داشته باشد و بنابراین طیف وسیعی از خریداران لباس عروس می‌توانند با بودجه‌ای که در اختیار دارند، آن‌چه که برای‌شان مناسب است را انتخاب کنند.

خوشبختانه آلفرد آنجلو در خاورمیانه هم فعالیت دارد و بنابراین در ایران هم می‌توانید به لباس‌عروس‌های این برند دسترسی داشته باشید.

3- پرانوویاس [Pronovias]

Pronovias

پرانوویاس از دیگر برندهای حرفه‌ای لباس عروس است. این برند اروپایی مشهور است به طراحی و تولید لباس‌عروس‌هایی که دنباله‌های طولانی دارند. البته که تمامی عروس‌ها علاقه‌مند به لباس‌عروس‌های دنباله‌بلند نیستند، اما بدون‌شک آن‌ها که به این نوع مدل لباس عروس علاقه دارند، روی خوشی به لباس‌عروس‌های این برند نشان می‌دهند.

4- دنیل فرانکل [Danielle Frankel]

معروف‌ترین برندهای لباس عروس

دنیل فرانکل هم از معروف‌ترین برندهای لباس عروس در دنیا است. عمده‌ی لباس‌عروس‌های این برند ساده و درعین‌حال حرفه‌ای هستند. نکته‌ی مثبتی که در مورد دنیل فرانکل وجود دارد این است که امکان سفارش اکسسوری عروس سازگار و سِت با لباس عروس هم فراهم است.

5- اشی استودیو [Ashi Studio]

جزئیات برای طراحان اشی استودیو اهمیتی بسیار دارند و همین یکی از مزایای این برند مشهور است. طراحان برند اشی استودیو باور دارند که جزئیات لباس عروس می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را در ظاهرِ کلی لباس داشته باشد. جالب آن‌که برخی از سلبریتی‌های آمریکایی برای مراسم‌های مهم و برای عکاسی روی فرش قرمز دل به لباس‌های اشی استودیو خوش می‌کنند. لیدی گاگا یکی از این سلبریتی‌ها است.

6- سوفی ات ویولا [Sophie et Viola]

معروف‌ترین برندهای لباس عروس

سوفی ات ویولا هم برندی مشهور در دنیای لباس عروس است. اکثر یا بهتر است بگوییم همه‌ی لباس‌عروس‌های سوفی ات ویولا طراحی‌ای مینیمالیست دارند. در طراحی آن‌ها از عناصر متعدد استفاده نمی‌شود و جلوه‌ی لباس‌ها در نهایتِ خلوتی است. درعین‌حال، ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارند. نکته‌ی مثبت‌شان هم این است که منحصربه‌فرد و یونیک هستند و بنابراین عروس‌خانم‌هایی که به‌دنبال لباس‌عروس‌های شیک و منحصربه‌فرد و خاص هستند، می‌توانند حسابی ویژه روی لباس‌عروس‌های این برند باز کنند.

7- آنه بارگ [Anne Barge]

آنه بارگ برخلاف سوفی ات ویولا برندی‌ست که تمرکزش روی طراحی و تولید لباس‌عروس‌های شلوغ است. این برند چندان علاقه‌ای به طراحی لباس‌عروس‌های مینیمال ندارد و درعوض لباس‌هایی که تولید می‌کند پر از نقش و نگار، تور، اکسسوری و گل هستند. خبر خوب این است که لباس‌عروس‌های این برند در خاورمیانه و ایران هم یافت می‌شوند.

8- مگی ساترو [Maggie Sottero]

Maggie Sottero هم از معروف‌ترین برندهای لباس عروس است. این برند نیز همچون برند آنه بارگ از تور و گل به‌وفور در لباس‌عروس‌هایی که طراحی می‌کند بهره می‌برد. عمده‌ی لباس‌عروس‌های این برند سینه‌باز هستند و بنابراین برای کسانی که می‌خواهند لباس عروس محجبه داشته باشند مناسب نیستند.

9- کامیل لاویه [Camille La Vie]

معروف‌ترین برندهای لباس عروس

لباس‌عروس‌های کامیل لاویه محدود به رنگ سفید نیستند. این برند علاقه دارد که لباس‌عروس‌های فانتزی با رنگ‌هایی غیر از رنگ سفید طراحی کند. البته لباس‌عروس‌های سفید رنگ هم در میان طراحی‌های این برند یافت می‌شوند.

اغلب لباس‌های این برند دنباله‌بلند هستند و بیشتر برای خانم‌های با قد متوسط و بلند مناسب اند.

10- چانا مارلوس [Chana Marelus]

معروف‌ترین برندهای لباس عروس

تأکید چانا مارلوس به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای لباس عروس روی جنس پارچه است. این خبری خوب برای کسانی است که دوست دارند سال‌های سال لباس عروس را در تازه‌ترین حالت نگهداری کنند. افزون بر جنس لباس، طراحان روی ظاهر لباس هم تمرکز دارند و از گل و تور و دوخت عالی برای لباس استفاده می‌کنند. چانا مارلوس برندی جهانی است و لباس‌های طراحی‌شده و تولیدی آن از سرتاسر جهان – چه آمریکا، چه اروپا و چه آسیا – متقاضی دارند. خوشبختانه همین پرمتقاضی‌بودن لباس‌های این برند باعث شده‌است که تنوع در محصولات آن بالا باشند و بنابراین افراد با سلیقه‌های متعدد بتوانند لباسی باب‌سلیقه‌ی خود انتخاب کنند.

در آخر آن‌که علاقه‌مندان به لباس‌عروس محجبه می‌توانند حسابی ویژه روی لباس‌های چانا مارلوس باز کنند.


مدل لباس عروس جدید و شیک

مراسم عروسی برای خیلی از خانم‌ها و آقایان فراموش‌نشدنی است و از همین رو است که هم خانم‌ها و هم آقایان از راه‌های مختلف به دنبال آن هستند که در این مراسم ساعاتی عالی را بگذرانند. نوع لباس عروس یکی از عناصر مهم در نزد خانم‌ها برای لذت‌بردن حداکثری از مراسم عروسی است. خوشبختانه هر ساله لباس‌های عروس جدیدی از سوی طراحان مد اروپایی عرضه می‌شوند و بنابراین هر خانمی می‌تواند در مراسم عروسی‌اش لباس عروسی شیک و جدید را با توجه به جدیدترین لباس عروس‌های دنیا به تن داشته باشد. در ادامه تعدادی از زیباترین مدل‌های لباس عروس جدید 2022 را معرفی می کنیم.

در این لباس‌ها، هم لباس عروس پوشیده وجود دارد، هم لباس عروس پرنسسی و هم البته لباس عروس فانتزی و خاص.

تاریخچه لباس عروس

در بسیاری از کشورهای جهان و در فرهنگ‌های مختلف، همیشه مراسم عروسی مراسمی خاص بوده‌است. همین خاص‌بودن مراسم در نزد مردمان فرهنگ‌های مختلف موجب شده که به نوع لباس عروس و البته لباس داماد اهمیتی ویژه دهند.

در گذشته و خصوصاً قبل از قرن‌های هجدهم و نوزدهم، لباس عروس در نزد فرهنگ‌ها و سرزمین‌های مختلف لباسی شیک و لوکس از جنس مخمل، ابریشم، پارچه‌های زربافت و خلاصه پارچه‌های لوکس و گران‌قیمت بوده است و البته هنوز هم چنین رسمی در جای‌جای جهان وجود دارد، اما از زمانی که در دوران ملکه‌ی ویکتوریا در بریتانیا از لباس عروس سفید استفاده شد، رفته‌رفته راه برای آن که از لباس عروس سفید در کل جهان استفاده شود باز شد.

البته تا قبل از آن که لباس سفید در بریتانیا به لباسی رایج برای عروس‌ها تبدیل شود، لباس سفید لباسی برای مراسم ترحیم بود. حتی هنوز هم در قسمت‌های زیادی از کشور هندوستان برای مراسم‌های ترحیم از لباس سفید استفاده می‌شود، اما در حال حاضر لباس عروس سفید سال‌هاست که از بریتانیا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ایران هم سال‌هاست که از لباس عروس سفید استفاده می‌شود. نکته‌ی مثبتی که در این بین وجود دارد این است هر ساله کلی لباس عروس جدید عرضه می‌شوند و بنابراین تنوع در این میان بسیار زیاد است.


بهترین مدل‌های لباس عروس جدید 2022

مدل‌هایی که در ادامه می‌آیند بهترین مدل‌های لباس عروس جدید 2022 در اروپا و آمریکا هستند. اکثر این مدل‌ها را بهترین طراحان مد جهان خصوصاً در کشورهای فرانسه و ایتالیا طراحی کرده‌اند. سعی بر این است که مدل‌هایی که در ادامه می‌آیند متنوع باشند تا سلیقه‌های مختلف بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

حتما بخوانید: برای اینکه بدانید کدام لباس عروس متناسب اندام شما بوده و برای شما مناسب تر است می توانید مطلب ” چطور لباس عروس مناسب انتخاب کنیم؟ ” را مطالعه نمایید.

1- سری اول مدل‌های لباس عروس جدید

در سری اول عکس لباس عروس می توانید مدل های پرنسسی، ساده، سلطنتی و ماهی را مشاهده کنید.

لباس عروس جدید

مدل‌های لباس عروس پوشیده در نزد خانم‌های ایرانی محبوب هستند. خوشبختانه با این سبک هم می‌توان لباس‌های زیبایی یافت، بنابراین می‌توان گفت که پوشیدگی یک لباس عروس از زیبایی آن چیزی نمی‌کاهد و بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

لباس‌های عروسی جدید
لباس عروس با شنل

لباس عروس ساده
بهترین لباس‌های عروس سال 2020
لباس عروس A Line
لباس عروس ساده 2020
لباس عروس جدید 2020

لباس عروسی جدید
لباس عروس اروپایی
لباس عروس راسته
لباس عروسی
بهترین لباس عروس جدید
لباس عروس جدید 2020
لباس عروس جدید
لباس عروس جدید

2- سری دوم مدل‌های لباس عروس جدید

در سری دوم عکس ها لباس هایی را برای شما آماده کرده ایم که در ترکیب با تور عروس زیبایی آن دو چندان شده است. برای اینکه بدانید با هر لباس عروس چه نوع توری را انتخاب کنید مطلب ” راهنمای کامل انتخاب تور عروس ” را مطالعه کنید.

لباس عروس زیبا
 مدل‌های لباس عروس جدید 2020
لباس عروس جدید

لباس عروس با تور

مدل لباس عروس جدید

3- سری سوم لباس عروس های جدید

لباس‌های عروس سری سوم از فهرست ما لباس‌هایی هستند که بر تن مانکن‌های مصنوعی قرار دارند. گاهی اگر لباس‌ها بر تن انسان نباشند و بر تن مانکن مصنوعی باشند، بهتر جلوه می‌کنند. در نمونه های زیر لباس عروس ساده، کلاسیک و لباس عروس ماهی را مشاهده می کنید.

مانکن لباس عروس
لباس عروس ماهی
لباس عروس جدید
لباس عروس ماهی 99
لباس عروس جدید
لباس عروس جدید
مدل لباس عروس

4- سری چهارم لباس عروس 2020

سری چهارم مربوط به لباس‌ عروس فانتزی است. افرادی که سلیقه‌ای خاص دارند و به دنبال متفاوت‌بودن از دیگران هستند، احتمالاً به این سری از تصاویر بیشتر از سایر لباس‌های عروسی که در بالا دیدیم علاقه دارند:

لباس عروس جدید
لباس عروس فانتزی جدید

لباس عروس فانتزی
لباس عروس فانتزی رنگی
لباس عروس جدید

شما کدام مدل لباس عروس را می پسندید؟ در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید