چگونه یک کارت دعوت مجازی درست کنیم؟


دنیای فعلی ما، دنیای تکنولوژی است. همه ما روز به روز بیشتر تلاش میکنیم تا با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و نرم‌افزارها و… زندگیمان را راحت‌تر کنیم. شاید تا امروز احساس میکردید که این تکنولوژی کاربردی در رسم دیرینه‌ی برگزاری مراسم عروسی ندارد، اما باید بدانید که پای این ابزارها به این‌جا هم رسیده.

وقتی مشغول برنامه‌ریزی و مقدمه‌چینی برای جشن عروسی‌تان هستید، قطعا سفارش کارت عروسی یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید از پیش برایش برنامه‌ریزی کامل کرده باشید؛ اما سفارش این کارت‌ها علاوه بر این که هزینه‌بر است، کاغذ زیادی هم مصرف می‌کند و این چندان برای محیط زیستمان خوب نیست. شما یک انتخاب جایگزین عالی دارید که می‌توانید سراغش بروید!

کارت عروسی آنلاین انتخابی همسو با تکنولوژی است که به شما کمک می‌کند وقتتان را برای سفارش و تحویل کارت دعوت به دست مهمانان هدر ندهید. در این مقاله از وبسایت شادیما راهنمایی جامع برای طراحی کارت عروسی آنلاین را آماده کرده ایم. همراه ما باشید.


مزایای استفاده از کارت عروسی آنلاین

ممکن است از خودتان بپرسید که با وجود این که سال‌ها از کارت عروسی فیزیکی استفاده شده، چه نیازی به این است که سراغ کارت عروسی آنلاین بروید؟ در ادامه مزایای استفاده از کارت عروسی دیجیتال را خواهید خواند:

فرستادن کارت برای مهمانان ساکن شهرهای دیگر

 یکی از معضلات افراد بعد از تحویل گرفتن کارت‌های عروسی‌شان این است که چطور کارت را به دست اقوام و مهمانان برسانند، همچنین مهمانانی که در شهر‌های دیگر زندگی می‌کنند، اغلب به سختی می‌توانند کارت دعوت مخصوص خودشان را تحویل بگیرند. به همین دلیل کارت عروسی آنلاین به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر کارت را برای هر کدام از مهمانان بفرستید.

خلاقیت بیشتر در کارت‌ عروسی آنلاین

این کارت‌ها را می‌توانید با سلیقه خودتان طراحی کنید، از عکس‌های فرمالیته استفاده کنید و حتی با یک ویدئو دو نفره از مهمانانتان دعوت کنید تا در جشن عروسی‌تان شرکت کنند.

خلاقیت در کارت عروسی آنلاین

صرفه جویی در وقت با کارت عروسی آنلاین

برای سفارش کارت عروسی، اغلب باید سری به مغازه های فروش کارت عروسی بزنید و ساعت‌ها نمونه‌های مختلف را ببینید و نهایتا کارت مد نظرتان را سفارش دهید و مجدد زمان بگذارید و کارت‌ها را تحویل بگیرید، چک کنید و به دست اقوام برسانید، در حالی که کارت عروسی آنلاین را می‌توانید تنها در یک روز طراحی کنید و با یک کلیک به دست همه ی دوستان و اقوام برسانید.

قابلیت صداگذاری بر کارت عروسی آنلاین

شما می‌توانید روی کارت عروسی دیجیتال صدای خودتان را بگذارید، همچنین موسیقی عاشقانه مورد نظرتان هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی کارت عروسی دیجیتال شما باشد.

مکان یاب گوگل در کارت عروسی آنلاین

مکانیابی کارت عروسی دیجیتال

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که کارت عروسی دیجیتال را محبوب کرده، امکان اضافه کردن لوکیشن تالار و باغ عروسی به کارت دعوت است. با این کار دیگر مهمان‌های شما سردرگم نمی‌شوند و به راحتی به سمت محل جشن شما مسیریابی می‌کنند.

روزشمار جشن عروسی در کارت عروسی آنلاین

در کارت های عروسی دیجیتال، روزشماری تعبیه می‌شود که نشان می‌دهند تا روز برگزاری جشن شما، چند روز باقی مانده است.

سایت کارت عروسی

شخصی سازی کارت عروسی آنلاین

شخصی سازی کارت عروسی انلاین

فکر می‌کنید اگر دایی یا خاله شما، کارت دعوت به عروسی شما را با نام خودش و عکس یادگاری دو نفره‌تان بگیرد چقدر خوشحال می‌شود!؟ کارت عروسی دیجیتال این فرصت را به شما می‌دهد تا با شخصی سازی کارت های خود، آن را برای عزیزانتان خاص‌تر و خاطره انگیز تر کند.


طراحی کارت عروسی آنلاین

ممکن است فکر کنید طراحی کارت عروسی کار بسیار سختی است و اگر چندان سر از گرافیک و طراحی‌های این چنینی درنمی‌آورید نمی‌توانید یک کارت عروسی آنلاین داشته باشید، اما نگران نباشید.

شما می‌توانید ساخت کارت عروسی خود را به یکی از سایت‌های سفارش کارت عروسی دیجیتال بسپارید. همچنین سایت‌های مختلفی وجود دارند که به شما قالب آماده‌ی کارت عروسی دیجیتالتان را می‌دهند و شما می‌توانید آن را شخصی سازی کنید.

متن، عکس و یا حتی موسیقی مد نظرتان را اضافه کنید. در ادامه به شما چند سایت برای طراحی کارت عروسی دیجیتال معرفی خواهیم کرد.

طراحی کارت عروسی دیجیتال با سایت canva

طراحی کارت عروسی دیجیتال با سایت canva

یکی از سایت هایی که به شما کمک می‌کند تا بدون داشتن مهارت در کارهای گرافیکی، یک کارت عروسی دیجیتال جذاب داشته باشید، سایت canva است.

در این سایت تم‌های آماده‌ای برای طراحی کارت عروسی وجود دارد که می‌توانید تغییراتی روی آن‌ها بوجود آورید و عکس‌های مورد نظرتان را آپلود کنید. وقتی کارت عروسی آنلاین شما آماده شد، با استفاده از گزینه share می‌توانید آن را برای مهمانتان ارسال کنید.

طراحی کارت عروسی آنلاین با سایت فوتوجت

طراحی کارت عروسی آنلاین با سایت فوتوجت

اگر سری به سایت فوتوجت بزنید، متوجه می‌شوید که به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها در سه مرحله، می‌تواتید کارت عروسی دیجیتال شخصی خودتان را داشته باشید. در این سایت صدها تمپلیت وجود دارد که می‌تواند مورد پسند شما قرار بگیرد و به شما کمک کند کارت عروسی دیجیتال بسازید.

طراحی کارت عروسی آنلاین با سایت پی‌اس پرینت

در سایت پی‌اس پرینت هم درست مثل چند سایت قبلی، می‌توانید با کمک قالب‌های آماده سایت، کارت عروسی دیجیتال خود را طراحی کنید. بعد از این که کار طراحی به پایان رسید، می‌توانید کارت عروسی دیجیتال خود را به صورت pdf ذخیره و برای مهمانتان ارسال کنید.

طراحی کارت عروسی آنلاین

نرم افزار و سایت‌های خارجی و داخلی دیگری نیز هستند که به صورت رایگان یا با هزینه اندک، قالب‌های پیش فرض زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید کارت عروسی مخصوص خودتان را بسازید.

اغلب این سایت‌ها عملکرد یکسانی دارند، اما برای طراحی یک کارت عروسی زیبا، باید به چند سایت مختلف سر بزنید تا یکی از این تمپلیت‌ها توجهتان را حسابی جلب کند.

ساخت کارت عروسی دیجیتال با نرم افزار ویندوز Evite 

Evite نرم افزاری است که با کمک آن می‌توانید به انواع تمپلیت‌ها برای طراحی کارت عروسی دیجیتال دسترسی داشته باشید. قابلیت شخصی سازی کارت در این نرم افزار نسبت به سایت‌هایی که پیش‌تر نام برده شد بالا‌تر است. بعد از پایان کار طراحی کارت عروسی دیجیتال خود، بر دکمه Save draft کلیک و کارتی که ساخته اید را دانلود کنید.


ساخت کارت عروسی انلاین با اپلیکیشن اندروید

ساخت کارت عروسی انلاین با اپلیکیشن اندروید

برای طراحی کارت عروسی دیجیتال، می‌توانید سراغ قابلیت‌های تلفن همراه شخصیتان بروید. نرم افزارهای اندرویدی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان، کارت عروسی مد نظرتان را طراحی کنید. در ادامه نرم افزارهای اندروید ساخت کارت عروسی را به شما معرفی خواهیم کرد:

ساخت کارت عروسی دیجیتال با برنامه Invitation Maker by Greetings Island

ساخت کارت عروسی دیجیتال با برنامه Invitation Maker by Greetings Island

این برنامه اندروید به شما کمک می‌کند نه تنها برای مراسم ازدواج، بلکه برای هر چشن دیگری مثل جشن تولد، هالووین، نامزدی و… کارت طراحی کنید.

کافی است یکی از تم‌هایی که بیشتر با سلیقه تان همخوانی دارد را انتخاب کنید و متن کارت را به متنی که دوست دارید تغییر دهید. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به سایت و نرم افزارهای کامپیوتری مخصوص طراحی کارت دعوت، قابلیت‌های کم‌تری داشته و شاید امکان درج تصویر یا ویدئو شخصی در آن ها وجود نداشته باشد. با این حال می‌توان در سریع‌ترین زمان و بدون اتلاف وقت، کارت مد نظر را طراحی کرد.

ساخت کارت عروسی دیجیتال با برنامه Invitation Maker for Weddings, Birthdays & Events

در این اپلیکیشن، شما می‌توانید علاوه بر این که کارت مدنظرتان را طراحی و متنی را به آن اضافه می‌کنید، از قابلیت‌هایی مثل تغییر لایه و تنظیم شفافیت هم استفاده کنید.

ساخت کارت عروسی با نرم افزار ااندروید

ساخت کارت عروسی آنلاین با اپلیکشن WEDDING CARD MAKER

این اپلیکیشن قابلیت انتخاب مربعی یا مستطیلی بودن کارت را برای مخاطب فراهم کرده است. همچنین جای متن‌های پیش فرض اپلیکیشن‌ های قبلی در این آپ خالی است. شما می‌توانید متن مورد نظر را مثل نام عروس و داماد و متن دعوت و آدرس را دلبخواه به کارت اضافه کنید.

همچنین این برنامه قابلیت اضافه کردن تصویر و استیکر را نیز فراهم کرده که در نوع خود، برتری زیادی نسبت به اپلیکیشن های مشابه خود دارد. پس می‌توانید به گوگل‌پلی سر بزنید و به راحتی یکی از این اپلیکیشن‌ها را دانلود کرده و از تمپلیت و قابلیت‌های آماده آن استفاده کنید.

ممکن است دلتان نخواهد برای مراسم رسمی عروسی از کارت عروسی دیجیتال استفاده کنید، اما حداقل می‌توانید برای مراسم ساده‌تر و خودمانی‌تر مثل نامزدی، حنابندان و پاتختی با کمک همین کارت‌های ساده و دوست داشتنی عزیزانتان را برای شرکت در جشن دعوت کنید.

مطمئن باشید که جذابیت این کارت عروسی‌ها به قدری بالا هست که خیلی زود، در دنیای تکنولوژی ما، جای کارت عروسی کاغذی را خواهد گرفت.