برای این ‌که در جشن عروسی‌تان بدرخشید و همه‌چیز به همان زیبایی باشد که در رویاهای‌تان تصور می‌کردید، لازم است نکاتی را بدانید. نکاتی که در میان استرس‌های رایج در ماه‌های منتهی به عروسی، قطعا فراموش‌تان می‌شود. در این مقاله از وبسایت شادیما، نکات مهم آرایش عروس را با هم بررسی کرده و لیست جامعی از بایدها و نبایدهای آن را برای‌تان شرح می دهیم.

روز عروسی، یکی از رویایی‌ترین و مهم‌ترین روزهای زندگی هر دختری است. اگر در شرف ازدواج و برگزاری عروسی باشید، حتما پیگیر کارهای عروسی‌تان هستید. انتخاب آرایشگاه عروس یکی از حساس‌ترین بخش‌های ماجرا است. پس در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

اهمیت آرایش عروس را بدانید

شاید از دید افرادی که در حال و هوای برگزاری جشن عروسی قرار ندارند، اهمیت میکاپ عروس چندان واضح نباشد. اما، باتوجه به اهمیت میکاپ عروس، لازم است نهایت حساسیت و دقت را در این زمینه داشته باشید و به خوبی قبل از عروسی در این­باره تحقیق کنید.

به این نکته توجه کنید که، جشن عروسی، رویدادی خاص در زندگی شما است. عکس‌هایی که در مراسم عروسی ثبت می‌شود، یادگار یک عمر است. پس، لازم است بهترین و زیباترین چهره‌تان را در عکس‌هایتان به یادگار بگذارید. اگر نمی‌خواهید مثل خیلی از عروس خانم‌ها، با دیدن عکس‌های عروسی‌تان حسرت و ناراحتی تجربه کنید، حتما نکاتی که در ادامه می‌گوییم را، با دقت بررسی و اجرا کنید. با رعایت این نکات و توجه به آن‌ها، بهترین آرایش عروس جدید را خواهید داشت.

مراقب کم آبی پوست باشید

آرایش عروس
کم آبی پوست را جدی بگیرید

یکی از نکات مهم آرایش عروس، مراقبت از کم آبی پوست است. معمولا، به‌دلیل استرس‌های فراوان روزهای نزدیک به عروسی، پوست بیشتر عروس‌ها، دچار کم آبی می‌شود. خشکی و دهیدراته شدن پوست، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که آرایش عروس را دچار تغییر می‌کند.

برای پیشگیری از این موضوع، حتما دو هفته مانده به عروسی، میزان استفاده از آب روزانه را افزایش دهید. مصرف روزی 3 تا 8 لیوان آب، چیزی شبیه به معجزه در شادابی پوست صورت‌ ایجاد می‌کند. استفاده از سرم‌های آبرسان و مرطوب کننده نیز، یکی از راه‌های مقابله با کم آبی پوست است.

روتین مراقبت از پوست را شروع کنید

حتما شما هم عروس‌های زیادی را دیده‌اید که کرم و لوازم آرایش، روی صورت آن‌ها ماسیده! یکی از علل خراب شدن آرایش عروس، پوست او است. اگر تاکنون برای سلامت و شادابی پوست صورت‌تان، روتین مراقبت از پوست نداشته‌اید، همین حالا شروع کنید.

میکاپ عروس، زمانی جذاب و زیبا است که پوست شادابی در زیر آن وجود داشته باشد. ازبین بردن سلول‌های مرده پوست، لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده و سرم‌های مخصوص روز و شب، جزو روتین‌های مراقبت از پوست است.

اهمیت لوازم و ابزار آرایش عروس

لوازم آرایش عروس
لوازم آرایش خوب تهیه کنید

یکی از نکاتی که در روز بازدید از سالن آرایش عروس باید به آن دقت کنید، پرسش در خصوص لوازم آرایش و ابزاری است که، توسط میکاپ آرتیست در روز عروسی استفاده می‌شود. اهمیت استفاده از لوازم و ابزار آرایش با کیفیت، برای رسیدن به جذاب‌ترین مدل آرایش صورت عروس، ضروری است.

هرچه لوازم آرایش نامرغوب‌تر باشد، میکاپ عروس، بی‌کیفیت‌تر خواهد بود. ماندگاری آرایش هم ارتباط مستقیمی با برند و کیفیت لوازم آرایش میکاپ آرتیست دارد. پس سعی کنید، در قرارداد آرایشگاه، این موضوع را قید کنید.

آرایش غلیظ ممنوع

یکی از اشتباهات رایجی که عروس خانم‌ها مرتکب می‌شوند، این است که ماندگاری آرایش را، با میزان غلظت آن مرتبط می‌دانند. اگر می‌خواهید آرایش عروس اروپایی داشته باشید و سال‌ها بعد، از دیدن عکس‌های عروسی‌تان فرار نکنید، حتما آرایش غلیظ را فراموش کنید.

مطمئن باشد که آرایش عروس جدید، خط چشم‌های بلند مدل‌دار یا سایه‌های خلیجی را نمی‌پذیرد. اگر می‌خواهید عروس فوق‌العاده شیک و جذابی باشید، مدل آرایش عروس 2020 را انتخاب کنید. میکاپی لایت که زیبایی و جذابیت صورت‌تان را بیش از پیش نشان می‌دهد.

حتما لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

آرایش عروس 1399
لوازم آرایشی ضد آب استفاده کنید

شاید به این موضوع توجه نکرده باشید که، جشن عروسی رویدادی احساسی در زندگی‌تان است. پس لازم است، موارد احتیاط را رعایت کنید. استفاده از لوازم آرایش ضد آب در آرایش عروس جدید، باعث جلوگیری از خراب شدن میکاپ، بعد از اشک و گریه می‌شود.

از مژه مصنوعی استفاده کنید

هرچند تاکید همیشگی ما در میکاپ عروس جدید، استفاده از زیبایی‌های طبیعی است. اما، میکاپ عروس متفاوت است. سعی کنید، پس از انتخاب مدل میکاپ عروس 2020 و نشان دادن عکس آرایش عروس به میکاپ آرتیست‌تان در جلسه مشاوره قبل از عروسی، در خصوص استفاده مدل مژه مصنوعی و تاثیر آن بر زیبایی چشم‌هایتان تحقیق کنید.

میکاپ آرتیست، بر اساس عکس­ مدل آرایش صورت عروس و فرم صورت شما، بهترین راه‌کار را پیشنهاد می‌دهد. استفاده از مژه‌های خطی، دانه‌ای و کاشت مژه، از جمله روش‌هایی است که جذابیت چشم‌ها را در میکاپ عروس چند برابر می‌کند.

سعی کنید شبیه خودتان باشید

آرایش عروس ساده
شبیه خودتان باشید

قبل از انتخاب مدل آرایش عروس اروپایی باید بدانید که، در روز عروسی باید حتما شبیه خودتان باشید. تغییرات بیش از اندازه شکل و فرم صورت، اصلا پیشنهاد خوبی برای میکاپ عروس نیست.

در مدل آرایش عروس 2020، ضرورت تاکید به جذابیت‌های واقعی چهره، یکی از اصلی‌ترین نکات است. حتما برای ذخیره عکس آرایش عروس و نشان دادن نمونه آرایش به میکاپ آرتیست‌تان، لایت بودن آرایش عروس را درنظر بگیرید.

ضرورت انتخاب میکاپ آرتیست خوب

انتخاب میکاپ آرتیست، موضوع مهمی در میکاپ عروس جدید است. اما نقش او، تنها به این بخش محدود نمی‌شود. میکاپ آرتیست، همراه مهم‌ترین روز زندگی شما است.

پس حتما، شخصی را انتخاب کنید که آرامش را برای‌تان ایجاد می‌کند و استرس و هیجان زیاد این روز مهم را، از شما دور خواهد کرد. میکاپ آرتیست بد اخلاق، هرچقدر در میکاپ عروس حرفه‌ای باشد، چندان ارزشمند نیست.

انتخاب مناسب‌ترین رنگ برای رژ لب

آرایش عروس جدید
مناسب‌ترین رنگ را برای رژ لب استفاده کنید

در آرایش عروس جدید، لازم است برای انتخاب رنگ‌ رژ لب، پارامترهای مختلفی را درنظر بگیرید. انتخاب رنگ رژلب، تنها وابسته به علاقه شخصی‌تان نیست. اگر مدل آرایش صورت عروس را سرچ کنید، قطعا رژ لب‌های متنوعی را مشاهده می‌کنید.

اما لازم است بدانید که، اگر لب‌های باریکی دارید، استفاده از رژ لب تیره، قهوه‌ای و قرمز تیره اصلا انتخاب مطلوبی برای شما نیست. برای چنین لب‌هایی، حتما از رژ لب نود و رنگ روشن استفاده کنید.

به روز آرایش کنید

آرایش عروس 2020
جدیدترین مدل های آرایش عروس را دنبال کنید

برای اطلاع از مدل آرایش عروس 2020، حتما عکس‌هایی که در ادامه مطلب می‌بینید را با دقت بررسی کنید. در آرایش عروس جدید، خبری از سایه‌های طولانی و خط چشم بلند نیست. با دقت مدل آرایش صورت عروس را ببینید و سعی کنید به روز آرایش کنید.

عکس آرایش عروس دلخواه‌تان را ذخیره کنید

آرایش عروس زیبا
گالری عکس عروس درست کنید

یکی از کارهایی که در روز عروسی به شما و میکاپ آرتیست‌تان کمک می‌کند، نشان دادن عکس آرایش عروس دلخواه‌تان، به میکاپ آرتیست است. با نشان دادن تصاویر، می‌توانید تمام توضیحات و انتظارات‌تان از آرایش عروس اروپایی یا لایت را، به آرایشگر منتقل کنید.

با این اقدام، می‌توانید مدل میکاپ عروس 2020 را برای شب عروسی داشته باشید. در واقع با نشان دادن نمونه عکس ها، نتیجه مطلوب‌تری از میکاپ خواهید دید.

اهمیت تست میکاپ قبل از عروسی

اگر می‌توانید تست میکاپ قبل از عروسی داشته باشید، حتما تیشرت سفید رنگ بپوشید و مدل آرایش صورت عروس مدنظرتان را، به میکاپ آرتیست نشان دهید. سعی کنید یکی از نزدیکان‌تان را در جلسه تست میکاپ همراه داشته باشید تا بعد از تست آرایش عروس اروپایی یا هر مدل میکاپ دیگری، نظرشان را بپرسید و بهترین میکاپ عروس را انتخاب کنید.

خودتان میکاپ دلخواه‌تان را تست کنید

آموزش آرایش عروس
میکاپ دلخواه‌تان را تست کنید

اگر آرایش عروس اروپایی مدنظرتان هست، اما هنوز نمی‌دانید که این نوع میکاپ عروس برای چهره شما مناسب هست یا نه، خودآرایی کنید. سعی کنید، عکسی از آرایش عروس اروپایی ذخیره کنید و مطابق با آن، خودتان را آرایش کنید. با مشاهده نتیجه این سبک آرایش، راحت‌تر می‌توانید در خصوص مدل های جدید آرایش عروس 2020 تصمیم بگیرید.

کیف لوازم آرایش تهیه کنید

روز عروسی، روز بسیار شلوغی برای‌تان هست. عکاسی در محوطه باغ، آتلیه و سالن عروسی، جزو کارهای رایج روز عروسی است. تعریق پوست و احتمال تغییرات کم میکاپ عروس، بسیار رایج است. برای این‌که همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و بابت هیچ اتفاقی، دچار استرس نشوید، کیف لوازم آرایش تهیه کنید. رژ لب، پنکیک، براش و کمی هایلایتر پودری برای رژگونه، اقلامی است که باید داخل کیف لوازم آرایش روز عروسی به همراه داشته باشید.

استایل موها را مشخص کنید

آرایش عروس 99
استایل موی شما چیست

یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر زیبایی میکاپ عروس، مشخص کردن استایل مو است. اگر قصد دارید، برای جشن عروسی‌تان رنگ موهای‌تان را روشن کنید و یا از تکنیک‌هایی مثل آمبره یا هایلایت استفاده کنید، حتما مدل‌های آرایش، مشابه با همان استایل مو را جست و جو کنید.

در مدل آرایش عروس 2020، هماهنگی رنگ و استایل مو با میکاپ عروس، یکی از ضروریات است. معمولا، آرایش عروس اروپایی، با موهای کمی روشن، بسیار جذاب است.

ساعت خروج از سالن را اعلام کنید

آرایش عروس ساده
از سالن عروس به موقع خارج شوید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از عروس‌ها را دچار استرس می‌کند، تاخیر در اتمام کار میکاپ آرتیست و هیر استایلیست است. اگر می‌خواهید درگیر این موضوعات نشوید، حتما ساعت خروج‌تان را به مسئولین سالن و آرایشگرتان اعلام کنید.

عدم اطلاع او، از زمان خروج شما، موجب ناتمام ماندن کار میکاپ می‌شود. قطعا علاقه‌مند به چنین تجربه ناخوش‌آیندی در روز عروسی‌تان نیستید. پس حتما به این موضوع تاکید کنید.

خلاصه مطلب

اگر می‌خواهید بهترین و جذاب‌ترین چهره را در جشن عروسی‌تان داشته باشید، لازم است نکات مهم میکاپ عروسی را بدانید. با اطلاع از این نکات، می‌توانید بدون استرس و نگرانی، در زیباترین شب زندگی‌تان، با فوق‌العاده‌ترین چهره، بدرخشید.