می خواهم ازدواج کنم اما خواستگار ندارم


چرا خواستگار ندارم؟

میخواهید ازدواج کنید ولی چرا خواستگار ندارید؟ پیشنهادات دوستی زیادی داشته اید ولی کسی برای خواستگاری نمی آید؟ با اینکه خوشگل هستید هنوز خواستگار ندارید؟ آیا بخت شما بسته شده است؟ در این مقاله به این سوال بزرگ “چرا خواستگار ندارم” می پردازیم.


چرا خواستگار ندارم؟ مقصر کیست؟

دامنه مقصران این اتفاق بسیار گسترده است. برخی افراد نابرابری درآمد و ثروت را سرزنش می کنند، برخی دیگر انگشت خود را به سمت کاهش اعتقادات مذهبی می دانند و برخی دیگر شغل و درامد زنان را عاملی موثر می دانند. از دیگر دلایل می تواند افزایش هزینه‌های مسکن دانست و برخی هم ازدواج را یک سنت قدیمی می دانند که دیگر دوره آن آن تمام شده است.

در سال های اخیر تعداد افرادی که به تنهایی بدون همسر، شریک زندگی، فرزندان، یا حتی هم اتاقی زندگی می کنند؛ تقریباً دو برابر شده است.


ازدواج سفید دلیلی بر نبود خواستگار

یکی دیگر از دلایل کاهش نرخ ازدواج این است که تعداد بیشتری از زوج ها ترجیح می دهند با هم به طور غیر رسمی (ازدواج سفید) زندگی کنند که درصد این افراد به مرور زمان افزایش یافته است.

با وجود اینکه فواید ازدواج بسیار مشهود است و تحقیقات اخیر نشان داده است که ازدواج با ثروت بیشتری همراه است؛ اما باز هم تمایل به آن رو به روز کمتر می شود. در واقع با همه این تعاریف ازدواج کردن کار آسانی هم نیست! به دست آوردن مزایای ازدواج رایگان نیست. زندگی با در نظر گرفتن احساسات، نیازها، خلقیات و خواسته های شخص دیگر به جای تمرکز روی خودتان کار سختی به حساب می آید.

شاید به همین دلیل می باشد که افراد هر چه بیشتر آن را به تاخیر انداخته و سعی می کنند تا جای ممکن از ازدواج فرار کنند.


همچنین بخوانید: چگونه به عشقم برسم؟

چگونه تحصیلات می تواند مانع ازدواج شود؟

چرا خواستگار ندارم؟

مردان توسط والدین خود برنامه ریزی می شوند تا به دنبال نوع خاصی از همسر باشند. گاهی به دنبال زنان مطیع، تسکین دهنده، خجالتی و…هستند .واقعیت این است که زنان در عصر حاضر تحصیلکرده هستند و برای ازدواج به دنبال یک رفیق و شریک برابر هستند.

بحران ازدواج هنگامی تحقق می یابد که این زنان در اواخر دهه ۲۰ یا ۳۰ سالگیشان در شغل و تحصیلات خود مستقر و موفق شوند. به نظر می‌رسد این افراد گزینه‌های مناسبی برای آقایان نیستند؛ زیرا به نقش سنتی جامعه قانع نیستند! چراکه این گروه بر روی اهداف شخصی خود تمرکز دارند. تحقیقات نشان داده اند که مردان جوان از این زنان دوری می کنند.

در واقع مطالعات نشان داده است که :اغلب مردان جوان در اصل از سن ۱۹ تا ۲۱ سالگی به دنبال ازدواج می روند؛ در حالی که دختران در این سن به دنبال تحصیل هستند و مسئله ازدواج را در نظر نمی‌گیرند. بنابراین این دو هرگز یکدیگر را ملاقات نمی کنند که همین موضوع یکی از موانع بزرگ بر سر راه ازدواج است.


چرا خواستگار ندارم؟ آیا داشتن شغل می تواند علت باشد؟

و ما این را به دختران گوشزد می‌کنیم؛ شما باید درک کنید که ممکن است نتوانید هم شغل خوب داشته باشید هم به تحصیلات خود برسید و هم به موقع ازدواج کنید چون این ها ممکن است مخالف هم رفتار کنند.

اگر می خواهید روی یک شغل و یا مدرک بالاتر تمرکز کنید، بدانید ممکن است وقت برای دیدار و آشنایی با افراد دیگر نداشته باشید که این یک ریسک محسوب می‌شود.

در واقع با این که مردان تحت تاثیر زنان مستقل، موفق و فعال قرار می گیرند، اما او را کیس مناسب ازدواج نمی دانند. با وجود اوج گرفتن زنان در عرصه کار و تحصیل بسیاری ازمردان ایده های سنتی خود را درباره نوع همسر هنوزحفظ کرده اند.

به همین دلیل بسیاری از زنان جوان، موفق و تحصیل کرده که خواستگار ندارند به دلیل اجتناب از تنهایی در زندگی؛ ممکن است استانداردهای خود را برای ازدواج پایین بیاورند که این موضوع هم اخیرا در حال افزایش است.


خوشگلم ولی خواستگار ندارم

چرا خواستگار ندارم؟

چرا با اینکه زیبا هستم ولی خواستگار ندارم ؟ بعضی اوقات به طور اتفاقی زنانی را می‌بینیم که باهوش، جذاب و بسیار زیبا هستند؛ در جنبه های مختلف زندگی بسیار موفق شدند. آنها عالی به نظر می‌رسند بعضی ها فکر می کنند که ممکن است مردان به خاطر آن ها دعوا کنند و یا خواستگاران زیادی برای آنان دختر صف‌آرایی ‌کنند، با این وجود اگر از آن ها بپرسید می گویند خواستگار ندارم!

پس سوال همه ما این است که چرا این اتفاق افتاده است؟ ممکن است شما چند تئوری در ذهن داشته باشید؛ شاید شما فکر کنید که او ممکن است دیوانه شده باشد، یا اینکه بیش از حد درگیر خودش شده است .

ممکن است تصور کنید استانداردهای بسیار غیرقابل تصوری دارد که هنوز هیچ کس نتوانسته خواسته‌های او را برآورده کند. در این موارد ممکن است هم استانداردهای بالای افراد دلیل باشد و هم تحصیلات و مواردی که قبلا گفتیم

اگر شما هم از این دسته دختران زیبا هستید و خواستگار ندارید به روابط اجتماعی، معاشرت ها و معیارهای خود نگاه کنید و ابتدا دلیل آن را پیدا کنید و سپس به فکر راه حل باشید.


کاهش نرخ ازدواج دلیلی برای نبود خواستگار

چرا خواستگار ندارم؟
نمودار نرخ ازدواج و طلاق اتحایه اروپا

با توجه به نمودار میتوان مشاهده کرد که نرخ ازدواج به شدت در حال کاهش است. از اوایل قرن بیستم میزان ازدواج به طور پیوسته کاهش یافته است. داده ها نشان می دهد که نرخ ازدواج از 1965 تا 2016 دچار تغییر زیادی شده و میزان ازدواج برو به افول است.

طبق نمودار زیر در کشور ما نیز در سال های اخیر نرخ ازدواج نزولی بوده که همین موضوع می تواند یکی از دلایل نبود خواستگار باشد.

چرا خواستگار ندارم؟
نمودار نرخ ازدواج و طلاق ایران

نظر شما چیست؟ دلیل نبود خواستگار چیست؟