یکی از دغدغه‌های اصلی زوج‌هایی که به تازگی نامزد کرده‌اند، دانستن نحوه درست برقراری ارتباط با همسر است. از دغدغه‌های این افراد می‌توان به برقراری رابطه جنسی و عشق بازی دوران نامزدی اشاره کرد. رابطه در دوران نامزدی می‌تواند به شکل سطحی یا عمیق صورت بگیرد. اما تصمیم گرفتن در مورد برقراری رابطه در دوران نامزدی و یا میزان و شدت معاشقه در دوران نامزدی در وهله اول به رضایت طرفین برمی‌گردد. اما در این میان مشکلات دیگری نیز وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

صیغه محرمیت و رابطه جنسی

یکی از مواردی که در روابط دوران نامزدی نقش به سزایی دارد و باید به آن توجه کرد مسائل شرعی است. همانطور که می‌دانید اسلام رابطه جنسی را در صورت محرم نبودن زوجین حرام می‌داند. بنابراین موضوع در صورتی که برای زوجین صیغه محرمیت خوانده شود، برقراری رابطه در دوران نامزدی از نظر شرعی مانعی ندارد. بنابراین در صورتی که زوجین برای این موضوع اهمیت زیادی قائل باشند می‌توانند با خواندن صیغه محرمیت به عشق بازی در دوران نامزدی بپردازند.

رابطه جنسی

مسائل خانوادگی و فرهنگی

از دیگر دغدغه‌های زوجین برای معاشقه در دوران نامزدی مسائل خانوادگی و فرهنگی است. همانطور که می‌دانید در فرهنگ اکثر خانواده‌های ایرانی برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی نوعی تابو محسوب می‌شود. اما باید گفت زوج‌هایی که به مسائل مذهبی واقف هستند در صورت رضایت طرفین و خواندن صیغه محرمیت می‌توانند از عشق بازی با نامزد خود و بدون هیچ نگرانی لذت ببرند. زیرا همانطور که گفته شد مهم‌ترین مورد در این تصمیم‌گیری رضایت طرفین است.

اما در مورد زوج‌هایی که به مسائل شرعی واقف نیستند و رضایت طرفین برای روابط دوران نامزدی جلب شده است باید گفت که به مسائل فرهنگی و سنت‌های قدیمی و بی‌اساس نباید پایبند بود.

زیرا شیطنت‌های دوران نامزدی کاملا طبیعی است و نه تنها به کامروا شدن امیال جنسی کمک می‌کند بلکه برای دوام رابطه زوجین بسیار مناسب است زیرا باعث تقویت عشق میان دو طرف می‌شود.

همانطور که می‌دانید بیشترین جدایی‌ها در دوران نامزدی و به دلیل اشتباهات رایج اتفاق می‌افتد. طبق گفته محققان زوجین در دوران نامزدی بیشترین کشش را نسبت به یکدیگر دارند و در صورت سرکوب این کشش و میل جنسی آسیب‌های جبران ناپذیری به خود و روابطشان می‌زنند.

عقاید خانواده ها در مورد برقراری رابطه در دوران نامزدی

تابو خانوادگی

از طرفی بسیاری از افراد با وجود میل باطنی به برقراری رابطه در دوران نامزدی، به دلیل ترس از تابوهای خانوادگی میل جنسی خود را سرکوب می‌کنند. عقاید سنتی خانوادگی به هیچ وجه ریشه علمی ندارد و ثابت شده که حتی برخی از آن‌ها مخرب هم هستند. بنابراین برای تصمیم‌گیری در مورد برقراری یا عدم برقراری رابطه و نیز حد رابطه در دوران نامزدی تنها خود شما و شریکتان باید نظر نهایی‌تان را اعلام کنید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام عوامل و صرف نظر از تمام خرافات و سنت‌ها با نامزد خود آنگونه که می‌خواهید رابطه داشته باشید.

حد روابط در دوران نامزدی

عده‌ی زیادی از افراد علی رغم میل باطنی‌شان در برقراری رابطه در مورد حد روابط دچار ابهام می‌شوند. که این شک باز هم برگرفته از فرهنگ، سنت، مذهب و آداب و رسوم خانوادگی افراد است. حد روابط نامزدی باز هم به زوجین بستگی دارد. عده‌ای دوست دارند رابطه جنسی عمیقشان را برای بعد از ازدواج بگذارند اما عده‌ای ترجیح می‌دهند این کار را قبل از ازدواج و در دوران نامزدی انجام دهند.

اولین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که باید بدانید در صورت واقف بودن به مسائل شرعی اگر به یکدیگر محرم نباشید، دست دادن عادی هم بر شما حرام است. بنابراین اگر مسئله حلال بودن رابطه در میان باشد در صورت خوانده شدن صیغه محرمیت، حد رابطه جنسی می‌تواند عمیق یا سطحی باشد و این مسئله در گرو محرمیت نخواهد بود. اما نکات دیگری وجود دارد  که باید قبل از تصمیم به برقراری رابطه جنسی کامل با شریکتان در مورد آن‌ها مطلع باشید.

سایر نکات مهم در مورد چگونگی برقراری رابطه جنسی با نامزد

رابطه

یکی از این نکات میزان روحیه شما در پذیرش این عمل برای اولین بار است. شما پس از برقراری رابطه جنسی به طور کامل دچار احساسات متفاوتی خواهید شد. شما باید بتوانید این احساسات را کنترل کنید. زیرا در صورت مطرح نبودن این مسئله در خانواده‌تان پس از برقراری رابطه، شما در مقابل این احساسات تنها خواهید بود و باید میان خودتان با این احساسات به شیوه‌ای صحیح کنار بیایید. از طرفی به این نکته توجه کنید که این احساسات می‌توانند در روابط عاطفی شما قبل و بعد از ازدواج تاثیر جدی بگذارند.

توجه به بارداری ناخواسته و رابطه در دوران نامزدی

از دیگر مسائلی که باید در مورد روابط در دوران نامزدی توجه کنید این است که ممکن است شما دچار بارداری ناخواسته شوید. بنابراین قبل از برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی حتما اطلاعاتتان را در رابطه با روش‌های جلوگیری از بارداری تکمیل کنید و از این روش‌ها به شکلی درست استفاده کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. درصورتی که قادر به استفاده از روش‌های جلوگیری از بارداری نیستید هرگز رابطه جنسی را در حد کامل با شریکتان برقرار نکنید و در مورد چگونگی برقراری رابطه جنسی با همسرتان تصمیم‌گیری کنید.

تداوم یا قطع رابطه شما و نامزدتان

یکی از نکاتی که باید در مورد رابطه در دوران نامزدی توجه کنید این است که هیچ اطمینانی برای تداوم رابطه شما در دوران نامزدی و ختم شدن آن به ازدواج وجود ندارد. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع حد رابطه خود را با شریکتان مشخص کنید. زیرا اگر فردی با روحیه حساس باشید که مسائل جنسی شخصی و بدنتان برایتان مهم باشد احتمال زیادی وجود دارد که در صورت به هم خوردن نامزدی شما دچار آسیب‌هایی مثل افسردگی شوید.

عشق بازی با نامزد

در حقیقت این یکی از مشکلات بسیار بزرگ جوامعی مانند جامعه ایرانی است. این مشکل به ترس از به هم خوردن نامزدی به دلیل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج اشاره دارد. شما به عنوان یک فرد باید شناخت کافی در مورد خود داشته باشید و بدانید که موضوع داشتن روابط در دوران نامزدی تا چه حد بر تصمیم‌گیری ‌های شما تاثیر خواهد گذاشت.

با خودتان رو راست باشید و به این موضوع فکر کنید در صورتی که با نامزدتان رابطه جنسی عمیق یا سطحی برقرار کنید و در آینده در رابطه عاطفی با او با مشکل روبرو شوید، آیا داشتن رابطه جنسی در تصمیم‌گیری‌ شما برای ازدواج مجددتان تاثیر خواهد گذاشت؟ در صورتی که این‌طور است هرگز به خود اجازه برقراری رابطه در دوران نامزدی ندهید. زیرا بزرگ‌ترین آسیب را به خود و زندگی آینده خود خواهید زد. همچنین در صورتی که باکره بودن در هنگام ازدواج برای شما مسئله بسیار مهم و غیر قابل چشم‌پوشی است، باز هم پیشنهاد ما به شما این است که از برقراری رابطه در دوران نامزدی اجتناب کنید.

نامزدم بهم زیادی نزدیک میشه باید چیکار کنم؟

عشق بازی

همانطور که بارها گفته شد برای برقراری رابطه نزدیک در دوران نامزدی رضایت دو طرف بسیار مهم است و طرفین با رضایت کامل و بدون شک و دودلی باید به برقراری رابطه بپردازند. اینکه نامزد شما به شما زیادی نزدیک می‌شود و شما رضایت کافی برای برقراری رابطه جنسی ندارید هرگز به خود اجازه ندهید که به خاطر نامزدتان و برای جلب رضایت او وارد رابطه جنسی با او شوید. زیرا آسیب روحی بسیار زیادی خواهید دید. برای برطرف کردن این مشکل در ابتدا به خود رجوع کنید و علت رضایت نداشتن خود را پیدا کنید. در صورتی که علت نارضایتی شما برای برقراری رابطه جنسی به مواردی که قبلا ذکر شد، مرتبط است می‌توانید با کمک راه‌حل‌های بیان شده این موضوع را حل کنید.

 اما در صورتی که نتوانستید برای حل این مشکل با خود کنار بیایید و یا اینکه دلیل کاملا منطقی برای عدم برقراری روابط در دوران نامزدی دارید باید با نامزدتان درباره این موضوع صحبت کنید و از او بخواهید شما را تحت فشار و یا در عمل انجام شده برای عشق بازی‌ در دوران نامزدی قرار ندهد. همچنین به او بگویید که شما با انجام این کار اذیت می‌شوید و آمادگی ندارید.

در صورتی که دلیل شما برای عدم برقراری رابطه منطقی باشد نامزد شما باید این موضوع را بپذیرد و در صورت نپذیرفتن و ایجاد اختلاف در این زمینه بهتر است أساسا در مورد تفاوت‌های فکری که با یکدیگر دارید عمیقا فکر کنید و تصمیم‌ مناسب‌تری برای ادامه زندگی خود بگیرید.

توجه به علایق و خواسته‌های یکدیگر برای رابطه در دوران نامزدی

عشق بازی دوره نامزدی

اما نکته‌ی مهمی که در برقراری رابطه در دوران نامزدی وجود دارد این است که شما می‌توانید به علایق یکدیگر و خواسته‌های یکدیگر دست یابید. حتی اگر حد رابطه‌تان کم و سطحی باشد. همانطور که می‌دانید یکی از علل عمده طلاق، مسائل جنسی و به توافق نرسیدن در این مسئله است. بنابراین شما می‌توانید با برقراری رابطه با نامزدتان هر چند کم  و به صورت مختصر از این آسیب بعد از ازدواج جلوگیری کنید. در صورتی در مورد خواسته‌هایتان با یکدیگر تفاهم ندارید می‌توانید راجع به دوام رابطه خود تصمیم بهتری اتخاذ کنید. همچنین لازم است بدانید که دوران نامزدی بهترین دوره برای شناخت تمام خصوصیات یکدیگر است بنابراین بهتر است در این دوران کاملا هوشمندانه عمل کنید.

برقراری رابطه جنسی و ایجاد صمیمیت در دوران نامزدی

از دیگر ویژگی‌های خوب برقراری رابطه جنسی سطحی یا عمیق در دوران نامزدی این است که سریع‌تر می‌توانید با یکدیگر صمیمی شوید. زیرا همانطور که می‌دانید در ابتدای آشنایی زوجین با یکدیگر کمی رودربایستی دارند و در صورتی که این موضوع تا زمان ازدواج ادامه یابد آن‌ها به مشکلات جدی بر خواهند خورد. بنابراین با برقراری روابط در دوارن نامزدی می‌توانید از خجالت نامزد خود تا میزان بسیار زیادی بکاهید.

نیاز مردان در دوران نامزدی

نامزدی

عده‌ای می‌گویند نیاز مردان در دوران نامزدی اهمیت ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود. اینکه مردان میل جنسی قوی‌تری نسبت به زنان دارند کاملا درست است. اما همان اندازه که نیاز مردان در دوران نامزدی اهمیت دارد، خواسته و نظر شما به عنوان یک زن نیز اهمیت دارد. بنابراین هم به نظر خود و هم به نظر نامزدتان توجه کنید و کاملا منطقی و سنجیده عمل کنید. بدین ترتیب میزان آسیب را به شدت زیاد کاهش می‌دهید.

نظر شما چیه؟ رابطه دوران نامزدی باید در چه حدی باشه و چرا؟