چگونه یک حلقه ازدواج مقرون به صرفه بخریم؟


انتخاب و خرید حلقه نامزدی برای زوج‌های مختلف، متفاوت است. ما در این مطلب قصد داریم در مورد خرید حلقه ازدواج و ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کنید بپردازیم. بهتر است در مورد بودجه‌ی خود در مورد حلقه ازدواج نیز تصمیم بگیرید.

 خرید حلقه نامزدی

چگونه حلقه نامزدی مناسب انتخاب کنیم؟ آیا تا به حال به این سوال فکر کرده‌اید؟ این سوال زمانی چالش برانگیزتر می‌شود که بخواهید برای خرید حلقه نامزدی بودجه‌ای خاص در نظر بگیرید؛ یک فرد در ابتدای امر باید برای خرید انگشتر نامزدی تا چه حد هزینه کند؟

معمولا دختران عاشق الماس هستند و در واقع الماس بهترین دوست آن‌ها است. در رابطه با خرید حلقه نامزدی برداشت‌های گوناگونی وجود دارد. این موضوع سبب شده است تا درک این موضوع که باید در زمان خرید انگشتر نامزدی چقدر هزینه کنید دشوار شود.

حلقه

گرچه این سوال جواب مشخصی ندارد و زوج‌های مختلف نظرات متفاوتی در مورد این مسئله دارند، اما باید بدانید که ما برای یافتن جواب این سوال با متخصصان در حوزه آداب و رسوم عروسی مشورت کرده‌ایم.

آن‌ها به ما کمک کردند تا میزان قیمت تخمینی حلقه را مشخص کنیم و با نکات مهم در مورد خرید انگشتر نامزدی آشنا شویم و میزان اشتباهات احتمالی را به حداقل برسانیم.

آن‌ها راه‌های ساده‌ای را برای مدیریت بودجه‌ی مالی مربوط به عروسی و خرید حلقه مناسب به ما ارائه دادند.


متوسط قیمت در نظر گرفته شده برای حلقه نامزدی چقدر است؟

خرید حلقه

بررسی‌ها و اطلاعات نشان می‌دهند که متوسط قیمت حلقه نامزدی سال به سال در حال افزایش است. طبق یافته‌ها، متوسط قیمت انگشتر نامزدی در سال 2018 برابر با 7829 دلار بوده است در حالی که این رقم در سال 2017 برابر با 5023 دلار بوده است.

همانطور که می‌بینید این افزایش قیمت کاملا مشهود است (به تناسب این اعداد در داخل کشور ما نیز با نوسانات قیمت طلا هزینه خرید انگشتر نامزدی را در سال های اخیر بطور سرسام آوری بالا برده است). با این حال بسیاری از افرادی که قصد ازدواج دارند ممکن است بیشتر و یا کمتر از این میزان هزینه می‌کنند.

برای مثال جاستین بیبر ببه منظور تهیه حلقه نامزدی برای هیلی بالدوین بیش از نیم میلیون دلار هزینه کرد. طبق گفته‌ی تیلور لانور، مشاور الماس و مدیر روابط عمومی Ring Concierge میزان بودجه بندی و هزینه‌ خرید حلقه نامزدی به وضعیت مالی نامزد شما بستگی دارد.

وی در این مورد می‌گوید: تا هر میزان که احساس راحتی می‌کنید برای خرید حلقه ازدواج هزینه کنید. نیازی نیست شما بدون دلیل خود را زیر بار بدهی و قرض ببرید.

همچنین انتخاب حلقه نامزدی به دید شریک عاطفی شما نیز بستگی دارد. اگر او یک حلقه بسیار سبک و ظریف بپسندد به ندرت هزینه‌ی شما برای خرید حلقه نامزدی بالا می‌رود. اما اگر نامزد شما یک انگشتر با سنگ خیلی بزرگ بخواهد باز هم امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد.


بررسی برخی افسانه‌ها و باورهای غلط در مورد حلقه نامزدی

خرید حلقه نامزدی

خرج کردن حقوق سه ماه کار برای خرید حلقه نامزدی

تیلور لانور مشاور الماس و مدیر روابط عمومی Ring Concierge کسی است که جواهرات عروسی را طبق میل زوجین سفارشی سازی می‌کند.

زمانی که بحث خرید حلقه نامزدی به میان می‌آید، شما با قیمت‌های گوناگونی روبرو خواهید شد. عوامل متعددی در قیمت گذاری یک حلقه ازدواج تاثیر گذار خواهند بود. از میان این عوامل می‌توان به اندازه و کیفیت سنگ اصلی انگشتر، جزئیات کار (مثل سنگ‌های اطراف کار و سنگ اصلی) و نوع فلز مورد استفاده اشاره کرد. ناگفته نماند که عواملی همچون برندهای مشهور نیز می‌توانند تا حد زیادی بر روی قیمت حلقه ازدواج تاثیر بگذارند.

یکی از قانون‌هایی که در مورد خرید انگشتر نامزدی وجود دارد این است که یک فرد باید برای خرید حلقه نامزدی حقوق حاصل از سه ماه کار خود را خرج کند. اما به گفته لانور، این قدیمی ترین و رایج‌ترین باور غلط و افسانه‌‌ای در مورد خرید حلقه نامزدی است. باید بدانید که در حقیقت هیچ قانون خاصی برای میزانی که باید برای خرید حلقه هزینه کنید وجود ندارد و می‌توانید با هر میزان بودجه‌ای که دارید حلقه نامزدی را تهیه کنید.

خرید انگشترهای الماس ارزان‌تر به صورت آنلاین

لانور بیان می‌دارد که خرید الماس به صورت آنلاین کاری خطرناک است. چرا که برخی از سنگ‌ها کیفیت خیلی پایینی دارند و تا زمانی که آن‌ها را از نزدیک و با چشمان خود مشاهده نکنید متوجه این موضوع نخواهید شد. او پیشنهاد می‌کند که به جای خرید از فروشگاه‌های آنلاین به صورت مستقیم به فروشگاه خرید حلقه مراجعه کنید و در مورد حلقه مورد نظر خود و همسرتان با فروشنده گفتگو کنید و از او بخواهید تا شما را به درستی راهنمایی کند.

البته خرید اینترنتی حلقه به شما کمک می کند تا مدل هایی را تهیه کنید که در بازار سخت پیدا می شود، بنابراین توصیه می کنیم تا اگر اینترنتی سفارش می دهید تمامی تصاویر موجود یا فیلم های مرتبط با آن را مشاهده کرده و در نهایت حالت پرداخت در محل را انتخاب کنید تا ابتدا مشاهده کرده و سپس پرداخت کنید و در صورت عدم تمایل مرجوع دهید.

حلقه ازدواج

لانور می‌گوید:” تا به حال اشتباهات زیادی در خرید الماس رخ داده است و به همین دلیل باید برای این کار جوانب مختلف را به درستی بسنجید. ترفندهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید بر اساس شکل و تراش الماس میزان کیفیت آن را تشخیص دهید.

برای تشخیص سنگ به کار رفته در انگشتر، پیشنهاد می‌کنم با یک مشاور که شناخت درستی از الماس دارد صحبت کنید و از او کمک بگیرید.” این متخصصان می‌توانند به شما کمک کنند تا بر اساس بودجه‌ی خود بهترین الماس را با توجه به قیراط، تراش، شفافیت و رنگ آن انتخاب کنید.


چه میزان هزینه برای خرید حلقه نامزدی بیش از حد تلقی می‌شود؟

قیمت مشخصی برای خرید انگشتر نامزدی وجود ندارد. اما اگر نگران این موضوع هستید که مبادا نامزد شما انگشتر خیلی گرانی را انتخاب کند بهتر است به صورت بی پرده و صمیمی در این مورد با او گفتگو کنید و حداکثر بودجه‌ای را که می‌توانید به این کار اختصاص دهید را مشخص نمایید. مثلا می‌توانید داستانی در مورد دوستان نزدیک خود برای نامزدتان تعریف کنید و به او بگویید یکی از دوستانم دیروز به من ‌گفت سال‌ها قبل تمایل داشت شوهرش برای خرید حلقه نامزدی کم‌تر هزینه کند تا بتوانند بودجه‌ی بیشتری برای برگزاری عروسی بهتری اختصاص دهند.

به او بگویید به نظرم لازم نیست برای خرید حلقه بودجه زیادی اختصاص دهیم، نظر تو چیست؟

نامزدی

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید در مورد این مسئله به طور مستقیم با نامزد خود صحبت کنید بهتر است نگرانی خود را با دوستان یا خانواده‌ی نامزد خود در میان بگذارید تا آن‌ها به شیوه بهتری پیغام شما را به او برسانند. شما نیز به این موضوع دقت داشته باشید که واقعا برخی افراد دوست دارند برای خرید انگشتر نامزدی خیلی هزینه کنند.

اگر امکان این کار برای شما وجود داشته باشد هزینه کردن برای یک انگشتر نامزدی گران قیمت خیلی هم ایده خوب و جالبی به نظر می‌رسد.


چگونه هزینه‌های خرید حلقه نامزدی را کاهش دهیم؟

امروزه ترفندهای زیادی برای خرید حلقه نامزدی به وجود آمده‌اند. اگر بودجه‌ی معینی برای خرید دارید نگران نباشید شما همچنان می‌توانید حلقه‌ی رویایی برای نامزد خود تهیه کنید.

الماس را حذف کنید

گران‌ترین انگشترهای نامزدی انگشتر‌هایی هستند که در ساخت آن‌ها از الماس استفاده شده است. پس با جایگزین کردن سنگی دیگر به عنوان سنگ اصلی به جای الماس می‌توانید به میزان قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهید.

جنیفر گاندیا مدیر Greenwich St. Jewelers در نیویورک سیتی می‌گوید:” یاقوت سفید، رنگی همچون الماس دارد و از مقاومت بالاتری برای استفاده روزانه انگشتر برخوردار است، می‌توانید یاقوت سفید را جایگزین الماس کنید و هزینه‌ خرید حلقه نامزدی را تا حد ممکن کاهش دهید.

حلقه نامزدی 2020

اگر بخواهیم سایر سنگ‌های قیمتی سنتی و محبوب را معرفی کنیم می‌توانیم به یاقوت کبود، یاقوت سرخ و زمرد اشاره کنیم. این سنگ‌ها با توجه به کیفیت‌شان ممکن است از الماس ارزان‌تر باشند؛ اگر این سنگ‌ها بسیار نادر و باکیفیت باشند گاهی از الماس نیز گران‌تر خواهند بود.” در ساخت حلقه ازدواج امروزه از برخی سنگ‌های غیرسنتی دیگر نیز استفاده می‌کنند که این سنگ‌ها شامل کهربای سبز، مورگانیت صورتی هلویی و آکوئامارین آبی مایل به سفید هستند.

گاندیا می‌گوید:” تمام این‌ها گزینه‌هایی عالی برای مشتریانی هستند که به دنبال جایگزینی ارزان‌تر برای الماس هستند ولی همچنان تمایل دارند حلقه ازدواج آن‌ها بدرخشد.”

به نگین‌کاری روی حلقه توجه کنید

برخی از انواع نگین‌کاری ممکن است منجر به گران‌تر شدن حلقه ازدواج شما شوند. ممکن است همسر آینده شما تحت تاثیر حلقه‌ نامزدی مکان مارکل که سه سنگ دارد قرار بگیرد اما این نوع نگین‌کاری همچون حلقه‌هایی که سه ردیف نگین‌کاری دارند ممکن است بسیار گران باشند و بر روی اندازه سنگ اصلی موجود در وسط کار نیز تاثیر گذار باشد. اما اگر می‌خواهید عمده تمرکز و بودجه‌ی خود را بر روی سنگ اصلی که در مرکز انگشتر قرار می‌گیرد، بگذارید از انگشتر نامزدی تک‌ نگین استفاده کنید زیرا این مدل حلقه نامزدی سنگ قرار گرفته شده در مرکز انگشتر را بیشتر و بهتر نمایش می‌دهد.

انگشتر نامزدی

لازم نیست سنگ حلقه نامزدی از همه نظر درجه یک باشد

طبق گفته‌ی لانور اگر تمرکز خود را بر روی رنگ و شفافیت یک سنگ با کیفیت بگذارید، هزینه‌های حلقه نامزدی شما تا حد زیادی کاهش می‌آید. لانور می‌گوید:” تا زمانی که دیدن تراش سنگ با چشم غیرمسلح ممکن نیست یعنی سنگ از کیفیت خوبی برخوردار است.

برخلاف اعتقاد عوام، شفافیت یک عامل مجزا است و درخشش سنگ را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ” وی می‌افزاید که رنگ الماس کاملا سلیقه‌ای است اما اگر اندازه‌ی سنگ برایتان خیلی مهم است سعی کنید خیلی بر روی رنگ حساس نباشید تا هزینه کاهش یابد.

از الماس‌های عتیقه استفاده کنید

لونار تاکید می‌کند:” الماس‌های عتیقه بسیار شگفت‌انگیز هستند چون رنگ حقیقی خود را نشان نمی‌دهند و 3-2 درجه روشن‌تر از رنگی هستند که باید در اصل نشان دهند. این الماس‌ها واقعا رومانتیک هستند.”

به توصیه‌ی لونار، به طور کلی برای اینکه از بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین بهره را ببرید و برای نامزد خود همان حلقه نامزدی که او واقعا دوست دارد را بخرید باید به تیپ شخصیتی خود او توجه کنید و به صورت غیرمستقیم بررسی کنید که چه چیزی را بیشتر دوست دارد.

لانور می‌گوید:” چیزی که من متوجه شدم این است در صورتی که خانم‌ها تقاضای خاصی در مورد انگشتر نامزدی نداشته باشند، بسیاری از آقایان الماس‌های گرد و درخشان را ترجیح می‌دهند که البته این نوع از الماس بر اساس قیراط بالاترین قیمت را دارد چرا که تراش آن دشوار است.”

در نهایت حتما توجه داشته باشید که در در زمان خرید حلقه نظرات شخصی خود را کنار بگذارید و تنها به خواسته‌ و سلیقه‌ی نامزد خود توجه کنید. زیرا این نامزد شماست که می‌خواهد هر روز از حلقه استفاده کند. در نتیج باید طبق سلیقه‌ی او باشد.


انواع حلقه نامزدی + 30 مدل از جدیدترین مدل های حلقه نشون

قطعا برای هر خانمی حلقه نشان یا حلقه نامزدی، اهمیت ویژه ای دارد چرا که این اولین هدیه رسمی است که از همسر آینده شان دریافت می‌کنند.در حقیقت حلقه نشون اولین نشان از عهد و پیمانی که باهم بسته‌اند است. این حلقه که به حلقه بله برون هم شهرت دارد، در مراسم بله برون با اجازه پدر عروس، توسط داماد یا مادر داماد، به دست دختر انداخته شده و نامزدی رسمی آن‌ها اعلام می‌شود.

انتخاب حلقه نشون چندان آسان نیست، اغلب رسم بر این است که عروس این حلقه را تا روز بله برون ندیده باشد. این یک سورپرایز فوق العاده است و هر مردی دلش می‌خواهد سورپرایزش بهترین و زیباترین باشد. به همین دلیل در این مقاله از وبسایت شادیما، به شما در انتخاب حلقه نامزدی کمک می‌کنیم.

در ادامه می‌توانید بیش از 30 مورد عکس حلقه نامزدی را ببینید و با ویژگی هر یک از آن آشنا شوید.

حلقه نامزدی سنگ ماه تولد

حتما می‌دانید که هرکسی بر اساس ماهی که در آن متولد شده، سنگ زینتی خاص خود را دارد. انتخاب حلقه نامزدی سنگ ماه تولد، می‌تواند نشان از عشق و البته ریزبینی شما در انتخاب حلقه نشان باشد. اگر دلتان می‌خواهد در شب نامزدی، سورپرایز ویژه ای برای طرف مقابلتان داشته باشید، می‌توانید در انتخاب حلقه، سنگ ماه تولد او را هم در نظر بگیرید.

مدل حلقه نشون سنگ ماه تولد:

حلقه ماه تولد
حلقه ماه تولد1
حلقه نامزدی سنگ تولد
حلقه ماه تولد
حلقه نشون ماه تولد
حلقه نامزدی ماه تولد
حلقه نامزدی سنگ تولد

حلقه نامزدی خوشه یا کلاسیک

در حلقه کلاسیک، یک نوع سنگ قیمتی (غالبا الماس) در مرکز حلقه قرار گرفته و تراش های کوچکتر سنگ، در اطراف سنگ مرکزی، به صورت خوشه ای، کنار هم قرار می‌گیرند.

مدل حلقه نامزدی کلاسیک خوشه ای:

مدل حلقه نامزدی کلاسیک خوشه ای
حلقه خوشه ای
مدل حلقه نامزدی کلاسیک

حلقه نامزدی ابدیت

حلقه ابدیت، یک ردیف الماس یا سنگ قیمتی دیگر است که در کنار هم به شکل کاملا ساده قرار گرفته است. حلقه ابدیت زیبایی و سادگی بسیار ویژه ای دارد.

مدل حلقه نامزدی ابدیت:

حلقه نامزدی ابدیت
حلقه نشون ابدیت

حلقه نامزدی هالو

یکی از انواع پرطرفدارترین و زیباترین حلقه نشون، هالو است. در این سبک، یک سنگ قیمتی بزرگ در قسمت مرکزی انگشتر قرار گرفته و اطراف سنگ با نگین های ریز پر شده.

مدل حلقه نشون هالو:

حلقه نامزدی هالو
حلقه نشون هالو
حلقه نشان هالو
حلقه نامزدی هالو
حلقه هالو 2

حلقه نشون تک نگین

یکی دیگر از حلقه هایی که امروزه بسیار رایج و پر طرفدار است، حلقه تک نگین یا انگشتر سولیتر است. این حلقه تنها یک نگین دارد که در مرکز آن قرار گرفته. طرفداران این سبک حلقه، اغلب خانم‌های جوان هستند.

مدل حلقه نامزدی تک نگین:

حلقه تک نگین
حلقه تک نگین سولیتر
حلقه سولیتر
حلقه نامزدی سولیتر
حلقه سولیتر تک نگین
حلقه تک نگین سولیتر
حلقه نامزدی سولیتر

حلقه نشون نیمه آماده یا پیش ساخته

در این حلقه، رینگ و پایه نگین به صورت ساده یا مزین به نگین‌های ریز، ساخته شده و آماده در جواهری‌ها وجود دارد. سنگ وسط، به انتخاب و سلیقه مشتری، خریداری و جاگذاری میشود. این حلقه شباهت زیادی به حلقه بله برون تک نگین دارد اما شلوغ تر و قیمتی تر است.

مدل حلقه بله برون نیمه آماده:

حلقه پیش ساخته
حلقه نیمه اماده
حلقه پیش ساخته نامزدی
حلقه نامزدی پیش ساخته

حلقه نشون ساده (رینگ)

این حلقه، ساده ترین حلقه ای است که میتوانید برای همسر آینده‌تان بخرید، البته هدیه دادن حلقه نشون رینگ در مراسم بله برون به عنوان حلقه نامزدی چندان مرسوم نیست و این سبک، برای حلقه ازدواج طرفداران بیشتری دارد.

مدل نشون حلقه ساده:

حلقه نشون ساده (رینگ)
رینگ نشون
رینگ نگین دار

قیمت حلقه نشان

قیمت حلقه نامزدی یا حلقه نشون متغیر است و بستگی به نوع سنگ، سایز، تراش و خلوص سنگ دارد. بعضی از سنگ‌ها شناسنامه دارند. سنگ‌های شناسنامه‌دار قیمتی‌تر هستند. همچنین بالعکس، برخی سنگ‌ها خلوص کامل ندارند و با قیمت کم‌تری فروخته می‌شوند. اگر بودجه‌تان برای خرید نگین اصل محدود است، می‌توانید حلقه‌تان را با نگین‌های مصنوعی اما با کیفیت بالا سفارش دهید.

لازم به ذکر است که سنگ هایی که خلوص پایین‌تری دارند و یا مصنوعی هستند، نسبت به سنگ های اصل، مقاومت کم‌تری داشته و در گذر زمان، کدر میشوند.

بهتر است برای تشخیص خلوص سنگ، قبل از خرید حلقه نامزدی، با یک جواهر‌شناس معتمد مشورت کنید یا حلقه نشون مدنظر خود را از جواهری‌ها و طلافروشی‌ها معتبر خریدار کنید.

شما کدام نوع حلقه را بیشتر میپسندید؟

منبع: shimansky